אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": רפורמת היבוא המקביל: יבואני האופנועים הקטנים דורשים ערבויות מופחתות צילום: עומר הכהן

בלעדי ל"כלכליסט": רפורמת היבוא המקביל: יבואני האופנועים הקטנים דורשים ערבויות מופחתות

תשעה יבואני אופנועים, טרקטורונים וקטנועים מציעים מנגנון חדש, לפיו גובה הערבויות ייקבע לפי מחזור המכירות השנתי

13.02.2011, 06:59 | תומר הדר

היום (א) תתכנס ועדת הכלכלה לדון בנושא פתיחת שוק הרכב הישראלי ליבוא מקביל; ואולם אחד מהיבטיה החשובים של רפורמת היבוא המקביל, גובהן של הערבויות המשולמות למשרד התחבורה, עלול להביא לפגיעה בענף הרכב הדו גלגלי.

ל"כלכליסט" נודע שבשבוע שעבר התאגדו תשעה יבואני אופנועים, טרקטורונים וקטנועים, בהם יבואנית אופנועי הארלי דייוידסון ויבואנית אופנועי דוקאטי; התשעה פנו אל משרד התחבורה בבקשה לקבל פטור מהדרישה שנקבעה בתקנות היבוא המקביל, ולפיה על יבואני רכב דו גלגלי לספק אישור רואה חשבון בדבר קיומו של הון עצמי בסך של 1.5 מיליון שקל; כמו כן הם מבקשים פטור מהדרישה לתת למשרד התחבורה ערבות בנקאית של מיליון שקל.

עד תחילת שנת 2011 חויבו יבואני האופנועים לספק ערבות בסך של 700 אלף שקל למשרד התחבורה, או לחלופין ערבות של 200 אלף שקל וערבון על מבנה בבעלות היבואנית.

תקנות היבוא המקביל תקפות גם לגבי יבואני הרכב הדו גלגלי וגם לגבי יבואני המכוניות. מנגנון קביעת הערבויות וההון העצמי, המהווה חלק מתקנות היבוא המקביל, נקבע באוקטובר האחרון לגבי היבואנים הדו גלגליים, על מנת לוודא שיוכלו להוכיח איתנות פיננסית. ואולם רבים מיבואני הרכב הדו גלגלי הם יבואנים קטנים המוכרים עשרות בודדות של אופנועים בשנה, ואינם יכולים לספק את הערבויות.

תשעת היבואנים, שאינם נמנים על חברי איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר, מדגישים שמאז כניסת התקנות אינם יכולים לייבא עוד אופנועים ובכוונתם אף להתאגד באיגוד יבואנים נפרד. כפשרה הם מציעים מנגנון חדש, לפיו גובה הערבויות הנדרשות מהם ייקבע לפי מחזור המכירות השנתי שלהם.

התשעה מיוצגים באמצעות משרד עורכי הדין גיל נדל.

תגיות