אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוני משיבה אש: "אפל מחזיקה את מפיצי המוזיקה כבני ערובה" צילום: בלומברג

סוני משיבה אש: "אפל מחזיקה את מפיצי המוזיקה כבני ערובה"

לאחר שאפל דחתה את אפליקציית הספרים של סוני, היא מקימה חנות מוזיקה שתתחרה באייטיונז, ועומדת להשיק חנות משחקים שלא יהיו זמינים למוצרי אפל

13.02.2011, 10:52 | יוסי גורביץ

סוני מקדמת חנות מוזיקה מקוונת משלה, בשם Music Unlimited, כתחרות לאייטיונז של אפל. החנות נפתחה לראשונה באירופה והיא צפויה להגיע בקרוב גם לאוסטרליה, ומטרתה היא למכור מוזיקה באופן עצמאי מהחנות הדומיננטית בשוק. נכון לעכשיו השירות אינו זמין בישראל.

מנכ"ל Sony Computer Entertainment באוסטרליה, מייקל אפרים, אמר בסוף השבוע לעיתון המקומי The Age כי מפיצי המוזיקה "מוחזקים כבני ערובה על ידי אפל", אך ההתפתחויות בשנים הקרובות עשויות לשנות את המצב.

השירות Music Unlimited מכיל כשישה מיליוני שירים, שהמשתמשים יכולים להאזין להם ב-Streaming. אפרים הדגיש כי השירות פתוח, ומאפשר למשתמשים לשמוע שירים בכל מקום, על כל מכשיר – בהשוואה לסגירות של שירות המוזיקה של אפל. הבכיר אמר עוד כי כרגע אין לסוני ברירה אלא לספק תוכן גם לאייטיונז, אך כאשר שירות המוזיקה שלה יוכיח את עצמו ויצבור משתמשים, היא תשקול מחדש את יחסיה עם החנות.

בצעד תחרותי נוסף כנגד אפל, הודיעה סוני כי תפתח בקרוב חנות משחקים מקוונת, שתאפשר למשתמשי סלולר לרכוש משחקי פלייסטיישן מהדור הראשון ולשחק אותם על המכשירים שלהם. סוני כבר הודיעה כי לא סביר שהמשחקים בשירות החדש יהיו זמינים לאייפון, או שיימכרו דרך האפסטור של אפל.

ההצהרה של סוני מגיעה כשבועיים לאחר שאפל דחתה את אפליקציית ה-Sony Reader, משום שזו איפשרה מכירות ספרים דרך האתר של סוני ולא דרך האפליקציה עצמה. אפל שינתה את כללי האפסטור, כך שכל מכירה תצטרך להתבצע דרך האפליקציה, מה שיעניק לאפל 30% משווי המכירה.

בדצמבר 2008 הודיעה אפל כי המוזיקה באייטיונז תימכר ללא DRM, מהלך שסוני התנגדה לו. כתוצאה מכך ניהל סטיב ג'ובס שיחה תקיפה, שהוגדרה כמתוחה, עם מנכ"ל סוני מוזיקה, והאחרונה נאלצה להיכנע. בכירים בתעשיית ההקלטות התלוננו אז על התנהלות בריונית מצד עובדי אפל כלפיהם.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תרגום: "איך אפל מצליחים איפוא שאנחנו נכשלנו? איך:"
" איך אפל הצליחו להפוך את הדיסקמן שלנו לאי-פוד שלהם"? "איך אפל מצליחים למכור יותר מוזיקה שלנו (של סוני מיוזיק) דרך אי-טיונז מאשר אנחנו מצליחים למכור בכל ערוץ אחר"? "איך אפל מרוויחים מהאפל טי-וי שלהם, ואנחנו נתקענו עם הגוגל טיוי המעפאן"? "איך אפל הצליחו להפוך את האי-פון לפלטפורמת משחקים מצליחה יותר מה-PSP שלנו"? "לעזאזל - איך הסטיב ג'ובס הזה הצליח להפוך את פיקסאר לחברת סרטים כה מצליחה"? " ואיך - איך לעזאזל - דיסני קנו את פיקסאר, וסטיב ג'ובס הפך להיות מחזיק המניות הגדול ביותר בדיסני, ועדיין פיקסאר שומרת על עצמאותה היצירתית בתוך דיסני ולעשות סרטים טובים ורוחיים בטרוף"? איך אומרים "מעפאן" ביפנית?
דרום לבנון , צפון ישראל  |  14.02.11
2.
סוני ואפל מתחרות אחת בשנייה מי תסרס יותר את הצרכנים?
מפיצי המוזיקה אולי מוחזקים בני ערובה ע"י אפל, אבל מה שחשוב זה שהציבור מוחזק כבן ערובה בידי מפיצי המוזיקה שלא מוכניםלהודות בכך שעבר עידן הדיסקים והגיע עידן האינטרנט ושבעצם לא הציבור ולא האמנים צריכים אותם יותר: האמנים מתפרנסים טוב מאוד מהופעות חיות ופירסומות ומספר האנשים שמוכנים לשלם כסף בשביל ללכת להופעה של אמן זה או אחר עולה בצורה דרסטית כי הם מודעים הרבה יותר למוזיקה שלהם בזכות העובדה שאפשר לשמוע אותה בחינם ביוטיוב ולהוריד אותה בקלות.
מישהו , ישראל  |  13.02.11