אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לצלצל מהג'ימייל: שירות שיחות הטלפון בדוא"ל זמין גם בארץ צילום מסך: Gmail

לצלצל מהג'ימייל: שירות שיחות הטלפון בדוא"ל זמין גם בארץ

השירות, שהושק לפני כחצי שנה, מתרחב למדינות נוספות ובהן ישראל: מאפשר לבצע שיחות בחינם לארה"ב ובקנדה, ובמחיר נמוך יותר מסקייפ ליעדים אחרים

13.02.2011, 10:36 | עומר כביר
מעכשיו גם הגולשים הישראלים יוכלו להרים טלפון דרך ג'ימייל: שירות השיחות מהמחשב, המשולב בדוא"ל של גוגל, זמין מעתה גם בארץ.

השירות, שהושק באוגוסט שעבר בארה"ב, מאפשר לבצע שיחות טלפון למספרים נייחים וניידים בכל העולם ישירות מחשבון הג'ימייל, באמצעות חייגן פשוט. הוא מצטרף לאפשרות לבצע שיחות וידיאו וקול עם משתמשי ג'ימייל אחרים באמצעות שירות הצ'ט, והופך בכך את שירות הדוא"ל למתחרה בסקייפ. עם זאת, בניגוד לסקייפ או לפרינג הישראלית, השירות זמין בשלב זה רק בדפדפן במחשב האישי, ולא ניתן לגשת אליו מסמארטפונים.

גוגל טרם הודיעה רשמית על הרחבת השירות למדינות נוספות. ואולם, הבוקר כבר הופיעה הודעה במספר חשבונות ג'ימייל של משתמשים מישראל, המזמינה אותם להשתמש בו. השימוש בשירות פשוט במיוחד: מרגע שקיבל המשתמש הזמנה לשירות יופיע בראש עמודת הצ'ט כפתור Call phone. לחיצה על הכפתור פותחת פאנל חיוג, המאפשרת לבחור מדינה ולחייג למספר טלפון בה.

השירות מבוסס של התשתית של גוגל קול (Google Voice), שירות ותיק של החברה המאפשר לרכז ולנהל שיחות טלפון ממספרים שונים במקום אחד, באמצעות הדפדפן או אפליקציות לסמארטפונים. עם זאת, נכון להיום שירות גוגל קול אינו זמין למשתמשים בישראל.

קצת יותר זולים מסקייפ, שיחות חינם לארה"ב ולקנדה

מה עם המחירים? נמוכים יחסית לסקייפ, אך לא בהרבה. שיחות טלפון למספרים נייחים בישראל עולות 2 סנט (לעומת 2.2 סנט בסקייפ) ולמספרים ניידים 10 סנט (לעומת 12.8 סנט אצל סקייפ). עם זאת, סקייפ מציעה תוכניות חודשיות בתשלום קבוע מראש, שמחיר השיחה לדקה בהן נמוך יותר. בנוסף, שירותים אחרים מציעים שיחות זולות עוד יותר: פרינג הישראלית מאפשרת לבצע שיחות למספרים נייחים בסנט לדקה, ולניידים ב-7.6 סנט לדקה.

אלא שאם אתם רוצים להתעדכן בקורותיה של הדודה בלונג-איילנד, נכון לעכשיו אין לשירות של ג'מייל מתחרים: גוגל התחייבה שבשנה הקרובה שיחות למספרים בארה"ב ובקנדה יהיו חינמיות לחלוטין. כמו-כן, על-מנת לעודד משתמשים להתנסות בשירות, כל משתמש חדש מקבל קרדיט של 10 סנט (דקת שיחה אחת לנייד בישראל).

נכון לעכשיו, השירות עוד לא זמין לכל הגולשים בישראל, אך אפשר להעריך שבתקופה הקרובה הוא ייפתח עבורם, וכן עבור משתמשים במדינות נוספות. כמו כן, בשלב זה נראה שמשתמשים ישראלים לא יכולים להוסיף קרדיט לביצוע שיחות בשירות.

מגוגל טרם נמסרה תגובה לידיעה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הVOICE של גוגל לא יהרוג את הטלפוניה
עדיין לא Phone Killer עם כל הכבוד לשירות החדש והאפשרויות שהוא פותח, היום בו ייעלמו הטלפונים מהמשרדים רחוק וכנראה שלא יקרה בעשורים הקרובים. אחת המגמות המובילות בקרב החברות שמחדשות את עולם התקשורת, הינו שימוש מינימלי באמצעים פיזיים, ולכן השימוש באמצעים כגון אוזניה יקטין את השימוש של לקוחות בשירות שכזה. לא מן הנמנע שגוגל תפתח טלפון משרדי /ביתי המבוסס על שירותים אלו בדומה למה שעשתה סקייפ בזמנו. השירות אותו מציעה גוגל מוגבל מאוד עבור עסקים ומהווה בשורה בעיקר לצרכנים פרטיים. זאת מכיוון שגוגל, המבוססת על שירותים חינמיים או מוזלים, עדיין לא הגיעה וגם לא תגיע בקרוב לרמת המוצר המתחרה – אופיס של מייקרוסופט. זאת אחת הסיבות שעסקים, המשתמשים באופיס, כלל לא משתמשים באופן שוטף במוצרי גוגל לשימושם העסקי. כל עוד המוצר לא ישווק בתצורה של טלפון רגיל ויחייב שימוש באוזניה ו/או רמקולים – הוא יישאר מוגבל, כדוגמת סקייפ. כמובן שלגוגל יש יתרון יחסי ענק עקב כמות המשתמשים האדירה של שירותיהם, אך הפריצה של "תקרת הזכוכית" תתרחש כאשר השירות יתאפשר באמצעות טלפון משרדי ו/או טלפונים מבוססי כל מערכות ההפעלה (ולא רק אנדרואיד). במידה ואכן גוגל יאפשרו לחבר את מערכת הטלפוניה של המשרד לשירותיה, היא תהפוך לעוד ספק בתחרות שוק הטלפוניה המקומי עם חיסרון מסויים מכיוון שבטווח המחירים שהיא תציע, תהיה לה תחרות טובה בשוק הישראלי. היתרון הגדול בשירותי ה Call Center נמצא דווקא אצל מי שמוציא את השיחה ולא למי שמקבל אותה. מוקדי הטלפוניה נועדו מטבעם להכנסת וקבלת שיחות. גוגל לא תהיה מעוניינת להיות שחקנית בשוק זה, מכיוון שאין לה שום יתרון יחסי במתן שירותים לעסקים גדולים – להיפך, יש לה הרבה חסרונות בשלב זה של האבולוציה שלה. כיצד יכולה חברת Call Center כמו קישורית להיערך ולהשתלב בתוך מערך שינויים זה של גוגל? רוח הקידמה נושבת בכיוון של זמינות ותקשורת בכל מקום ובכל זמן. כל הפיתוחים בתחום מדגישים את הצורך בקשר אנושי, טלפוני – קולי ולא רק אלקטרוני – כתוב. יש דברים שלא משתנים והם הצרכים הבסיים שלנו לחום, אנושיות, תקשורת בלתי אמצעית ככל האפשר וכו'. הצורך של אנשים בתקשורת המבוססת על ראייה (וידאו), ודיבור (טלפוניה) הוא משהו שלא ישתנה, וגם חברות אינטרנט כמו Google ו- Facebook מודעים לכך. הלקוח העסקי הוא גם אדם פרטי שחי את חייו ונושם את רוח הקידמה כל הזמן. כמו שהוא רוצה את הזמינות של החברה/האישה כאן ועכשיו, ואם לא עונים לו אז "מסננים אותו" או סתם לא זמינים בשבילו, כך גם הציפייה שלו מהחברה שאת שירותיה הוא צורך. הצורך בשירותי מענה טלפוני אנושי לעסקים רק הולך וגובר עקב הדרישה הבלתי מתפשרת של הלקוחות למענה טלפוני מהיר ובכל זמן. זה משהו שהלקוחות רק ירצו יותר. קישורית היא הגוף המווסת בין הצורך העז של הלקוחות למענה אנושי מיידי בכל זמן ובכל שעה לבין הצורך הבסיסי של בעל העסק להישאר יעיל ולהשקיע במתן השירות באופן שפוי ובעלויות סבירות. —————————————————- על הכותב: מני צ'יקו סמנכ"ל תפעול ושירות לקוחות בחברת קישורית – מענה טלפוני לעסקים
מני צ'יקו  |  13.02.11
לכל התגובות