אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענאן שמשום מנהל מו"מ לרכישת רשת קרוקר צילום: ערן יופי כהן

ענאן שמשום מנהל מו"מ לרכישת רשת קרוקר

ל"כלכליסט" נודע כי שמשום, בעלי מותג משקאות האנרגיה BLU, נמצא במגעים מתקדמים עם מייסדי רשת הג'ינסים, אתי ודוד לוי

14.02.2011, 08:33 | גיל קליאן

ענאן שמשום מנהל מגעים לרכישת רשת האופנה קרוקר מידי מייסדיה, אתי ודוד לוי - כך נודע ל"כלכליסט". שמשום מתכנן לרכוש את הרשת עם שותף מענף האופנה. המגעים נמצאים כעת בשלב מתקדם, אך לא ברור אם אכן יבשילו לעסקה.

שמשום חתום על הצלחת מותג משקאות האנרגיה הפולני XL, שהצליח להדיח את רד בול מראש טבלת המכירות בקטגוריה. ב־2008 עבר זיכיון XL לסידס, ושמשום הסתער שוב על הקטגוריה באמצעות המותג BLU, שאותו פיתח בכוחות עצמו. המותג החל לפעול בשוק בסוף 2008, ולפי נתוני סטורנקסט בינואר 2011 עבר את XL בנתח הכמותי (47%), אך לא בנתח השוק הכספי (43%).

כעת נראה כי שמשום מעוניין לקחת את הצלחתו במכירת משקאות אנרגיה לצעירים ולמכור גם אופנה לצעירים.

המותג קרוקר, שהחל לפעול לפני כ־25 שנה, הוא המצאה ישראלית של אתי ודוד לוי. בענף האופנה מספרים כי שיאה של הרשת הגיע לפני 7-8 שנים, אז היא כללה כ־40 חנויות. מאז סבלה הרשת מתחרות עזה מצד רשתות כמו קסטרו, פוקס, זארה וכעת גם H&M, שמוכרות ג'ינסים במחירים נמוכים - ופגעו עקב כך במכירות קרוקר.

כיום מונה קרוקר רק 22 חנויות, ובשוק משווים את מצבה ללי קופר, שנמכרה בסוף 2010 לבריל תמורת 24 מיליון שקל, אחרי שנקלעה לקשיים ועמדה בפני סגירה. גם לי קופר נחשבה בתקופת הזוהר שלה מובילת שוק בתחום מכנסי הג'ינס.

בתגובה לפניית "כלכליסט" מסרה אתי לוי: "פנו אלינו, אבל אנחנו לא מעוניינים למכור את הרשת. הרשת היא הבייבי שלנו, זה מה שאנחנו יודעים לעשות. היו אמנם בעיות בכמה חנויות, סגרנו את המפסידות ונשארנו רק עם חנויות מרוויחות. כיום אנחנו עובדים על פרסומים חדשים ופיתוח של שתי חנויות חדשות".

מחברת בני פאוזי שמשום נמסר בתגובה: "אנחנו עדיין מנהלים מגעים לרכישת הרשת. ענאן שמשום ושותפו בטוחים ביכולות השיווקיות שלהם, ומאמינים שיוכלו להרים את הרשת".

תגיות