אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב: סימפוניה לדלת חמישית

מבחן רכב: סימפוניה לדלת חמישית

למכונית המנהלים אאודי A7 חמש דלתות וביצועים מעולים, והיא משיבה את חברת אאודי למעמד של מתחרה ראויה למרצדס ולב.מ.וו

14.02.2011, 09:34 | תומר הדר

הסיפור של אאודי A7 מתחיל במרצדס. מרצדס CLS. המתכון שאנשי מרצדס המציאו פשוט להכנה: שלב ראשון, מצא פלטפורמה של מכונית מנהלים קיימת במלאי, לחיסכון בעלויות. שלב שני: הוסף דלת חמישית. שלב שלישי: הקשח קלות את המתלים של מכונית המנהלים, מומלצת גם תוספת של כמה סוסים למנוע. שלב רביעי: תן לאנשי השיווק להמציא סיפור על סגנון חיים, לקוחות שרוצים יותר ביצועים ממכונית המנהלים שלהם. שלב חמישי: הדבק למכונית החדשה תו מחיר גבוה בלפחות עשרה אחוזים ממכונית המנהלים שעליה היא מבוססת. הגש חם, גרוף הכסף. אבל, אאודי A7 היא הרבה יותר מסיפור, מקלישאה או מעוד ניסיון לסחוט כמה גרושים. למעשה, מדובר באחת המכוניות המרתקות ביותר בנישה הזו.

אאודי A7. מכונית מרתקת אאודי A7. מכונית מרתקת אאודי A7. מכונית מרתקת

 

צל"ש למעצב

במסדרונות מטה חברת אאודי מסתובב בחור עם תואר מביך - "מעצב ישבנים". בזכותו A7 היא אחת המכוניות המרתקות ביותר שאפשר למצוא בכביש. מדוע? כי קל מאוד לעצב למכונית ישבן שערורייתי, אך קשה מאוד לשלב אותו אל תוך קווים זורמים של מכונית מנהלים, כזו שיש לה מקדימה צמד פנסים מאיים, קו ירכתיים כל כך מודגש ונאה וחישוקי ענק, אוי, כמה שהחישוקים האלה סקסיים. מישהו באאודי, אולי מיודענו מעצב הישבנים, הבין שבמרצדס כבר יודעים איך להדביק דלת חמישית על מכונית מנהלים, והחליט לקחת את העיצוב צעד אחד קדימה. והצליח. אבל זה לא הכל. מכוניות כאלה, בנישת המנהלים מחומשת הדלתות, צריכות להיות גם ספורטיביות וגם מפנקות.

האאודי היא הכל, הודות לכפתור קטן בלוח המחוונים שקוראים לו MMI, מערכת סופר־אינטליגנטית, לפעמים קצת יותר מדי, לשליטה על כל פונקציות הרכב. MMI הוא פסיכולוג מצוין. הוא יודע מתי הנהג עצוב, ומרעיד את חוט השדרה שלו עם מוזיקה אשר בוקעת מאחת ממערכות הסטריאו היותר טובות בקטגוריה. הוא גם יודע מתי הנהג כועס. וכשהנהג כועס, ה־MMI ממליץ לו בנימוס להעביר את מערכת המתלים למצב ספורט. ואז ה־A7 הופכת לחיה רעה. יש לה שש בוכנות, מגדש־על ו־300 כוחות סוס, תיבת הילוכים מאוד מדויקת ורמות אחיזה מפחידות. אולי יותר מדי מפחידות. מזל של־A7 יש חיסרון: רעש צמיגים מטריד לעתים, שמזכיר לנהג שעבר את המהירות המותרת ועבר למהירות מגוחכת. אין בעיה, הכפתור העגול מסתובב לאזור הנוחות, מהירות הטיסה יורדת, המנוע חוזר ללחוש ב־2,000 סל"ד. מפגעי האספלט נשארים הרחק מתחת לחישוקי הענק, השפיות חוזרת, היו שלום ותודה על הדו"חות.

למתחרות יש ממה לחשוש

 

ואיך תא הנוסעים? בטח מצועצע, תשאלו את איש הישבנים. אבל התשובה היא שהוא דווקא נוח במיוחד. לא קיטשי, לא פשוט למראה, כפי שקרה לפעמים בדגמי אאודי הישנים, פשוט נוח, נעים ומזמין. אז איך אפשר לסכם את אאודי A7? ובכן, חברת אאודי ידועה כחברה שלא תמיד מצליח לה. סוג של אנדרדוג מוטורי. מה לעשות, מדובר בעובדה אשר מנעה ממנה לפעמים להיחשב למתחרה ישירה וראויה של ב.מ.וו ושל מרצדס. אבל הפעם המצב שונה, לאאודי יש בקנה כמה דגמים חדשים שעמם ניתן למנות את ה־A6 החדשה, שלמעשה על מכלוליה ה־A7 מבוססת, אשר מיועדים להתחרות מול הגרמניות המקבילות בלי בושה. אם ה־A7 היא אכן סימן לבאות, אז למתחרותיה של אאודי בהחלט יש ממה לחשוש.

אאודי A7 3.0

 

מנוע: בנזין, נפח 2,995 סמ"ק, הספק מרבי 300 כ"ס, מומנט מרבי 44.9 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 250 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־5.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 12 ק"מ לליטר. נתוני מבחן - 6.4 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: קבוצת זיהום: 15

מחיר: 576 אלף שקל

תגיות