אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האפקטיביות של החברתיות צילום: בלומברג

האפקטיביות של החברתיות

לפני כשנתיים הוקם ארגון מידות, שמדרג את ביצועי העמותות לפי ההתנהלות שלהן והתוצאות בשטח

15.02.2011, 20:38 | שגית פסטמן

המתח שקיים בין הפילנתרופ למנכ"לי העמותות אינו פשוט. אתמול נערך כנס ייחודי בנושא ניהול מקצועי ואפקטיבי של עמותות מהמגזר השלישי, שמשיק לנושא זה.

הכנס משותף לארבעה ארגונים: מידות, מתן, קמרון וישראל תורמת, והוא נועד לקדם את הרעיון שכמו כל עסק, גם עמותות ומלכ"רים צריכים לכמת את הישגיהם ולהגיע לתוצאות אפקטיביות. לשם כך, בין היתר, הוקם לפני כשנתיים ארגון מידות, שמדרג את ביצועי העמותות לפי ההתנהלות שלהן והתוצאות בשטח. הארגון, שנתמך על ידי שורה של פילנתרופים ישראלים והוקם על ידי בית ההשקעות מיטב, הג'וינט ואיש העסקים יעקב בורק, ביסס את פעילותו על עיקרון בסיסי שלפיו תורם אפקטיבי חייב להתעניין בתוצאות התרומה שלו ואף לבקש דיווחים על הישגי העמותה כדי לקבל החלטות על המשך תרומתו.

"מה שאנחנו מנסים לעשות במידות הוא לשכלל את המפגש בין התורם והעמותה ולהפוך אותו ליעיל יותר", אומר בורק, "העולם הזה מונע על ידי רגשות, ואנחנו מנסים להכניס אליו ממד רציונלי על ידי הערכה ודירוג כמו־עסקיים. אם נציע כלים ניהוליים נסתכן באובייקטיביות של ההערכה שלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות