אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ברצלונה 2011: "פתאום חברות הסלולר רודפות אחרי מפתחי האפליקציות"

בביתנים שבהם מתרכזות החברות הישראליות בתערוכת הסלולר מדווחים על מאות פגישות עם בכירים מכל העולם. מנכ"ל ארגון המובייל הישראלי: "יש מרוץ טאלנטים בלתי נגמר". וגם: צפו בווידיאו - מתי יגיע ה"פלייסטיישן פון" לישראל?

15.02.2011, 15:10 | גיל קליאן, ברצלונה

בביתן של ארגון המובייל הישראלי (IMA) ובביתן של מכון היצוא הישראלי מדווחים על מאות פגישות של חברות ישראליות עם בכירים מכל העולם במהלך תערוכת הסלולר הנערכת בברצלונה.

אייל רשף, מייסד ומנכ"ל IMA, מספר כי "היום הראשון של התערוכה (שני) התאפיין בפגישות בעיקר מהמזרח. היה ביקור של מנכ"ל קבוצת סינגטל, שפועלת בכל דרום מזרח אסיה ואוסטרליה, וגם המנכ"ל של סינגטל סינגפור הגיע".

"לאחר מכן היו פה 3 משלחות שונות מהודו - איירטל, המפעיל הכי גדול במדינה, עם 140 מיליון מנויים, איירסל, עם 70 מיליון מנויים ורילייאנס, שגם לה יש כ-70 מיליון מנויים. רילייאנס שייכת לאחת המשפחות העשירות בהודו, ונחשבת לחברה קשה מאוד בכל הנוגע לניהול מו"מ וביצוע מכירות. בעקבות ביקור בהודו הבאנו שני מנהלים בכירים משם, בניסיון לשבור את הקרח, ובביקור הנוכחי הם הזמינו שתי חברות שלנו לביקור בהודו".

אל הביתן של IMA הגיעו גם מבקרים מאירופה, מחברות וודאפון, אורנג', דויטשה טלקום וטלפוניקה, שאיתה הודיע הארגון כי ישתף פעולה במטרה לקדם מפתחי אפליקציות ישראלים. מארה"ב הגיעו בכירים מחברת טים מובייל ומוורייזון.

"פעם היינו מחזרים אחרי מפעילים - אבל המשחק התהפך"

רשף מספר על שינוי במגמות: "יש הרבה מאוד חברות מתעשיות שכנות. אנשים מתעשיית הרכב באים לחפש פתרונות, יש כל מיני מותגים שבאים לחפש פתרונות של פרסום בסלולר - אתה מרגיש שהשוק רודף אחרי מפתחי האפליקציות, ובנושא הזה המשחק ממש מתהפך. פעם היינו מחזרים אחרי מפעילים, היה יותר קשה לקבל זמן, עכשיו לכולם יש חנויות אפליקציה למלא ולבדל עם דברים חדשים ויש מרוץ טאלנטים בלתי נגמר. היה פה עכשיו בחור מוודאפון שאנחנו רודפים אחריו כבר שנה".

הערב יערכו בביתן ה-IMA קוקטייל חגיגי שאליו הוזמנו בכירים רבים מישראל והעולם, בהם אילן בן-דב, בעל השליטה בפרטנר; חמי פרס; פורנימה קויקאר, ראש פורום נוקיה; אוסקר צ'יקטי, ה-CTO של טלקום איטליה, ואיסמו רנטלה, מנכ"ל פינמוב (איגוד חברות הטלקום הפיניות).

בסך הכל התקיימו ביום הראשון של התערוכה כ-200 פגישות שתוכננו מראש וכ-150 פגישות שנקבעו במקום בביתן IMA. בארגון הציבו יעד של 2,000 פגישות בכנס, ולדברי רשף יעברו אותו אם ימשיך זרם הפגישות כפי שהוא מתנהל כעת. "יש יותר פגישות עם מפעילים ופחות פגישות עם אנשים שמנסים למכור לך דברים", סיכם רשף.

הביתן של IMA הביתן של IMA הביתן של IMA

מכון היצוא: "נעבור את קו 2,000 הפגישות"

אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, מספר כי בביתן שלו "תוכננו מראש 1,500 פגישות ונעבור את ה-2,000 ויותר. אנחנו נמצאים בתפוסה של פי 2 ממה שהיינו בשנה שעברה. היו מפגשים עם מנכ"ל טלפוניקה ודובר על הקמת מרכז מחקר ופיתוח בישראל. הוא מאוד רוצה להמשיך את שיתוף הפעולה עם ישראל ולהכיר את תהליכי הפיתוח שלנו. בנוסף ביקרו סגן שר התקשורת ההודי, הגיעו מחברת ZTE הסינית וסגן שר התקשורת של ספרד".

חפץ הוסיף כי "אתמול נפגשנו עם אחת החברות הגדולות לציוד תקשורת בסין, datang, שמחזיקה 78 מיליון מנויים. הם מאוד מתעניינים בנושא אופטימיזציית הרשתות. שר הסחר של סין מגיע לישראל ב-1 במארס וננסה לקדם שיתופי פעולה נוספים בכיוון הזה. הם מתעניינים גם בתוכן שיווקי בסלולר. רוב הפגישות הבאות הן עם גורמים בסין והודו - הביקור הבא שלנו הוא של אחד ממפעילי הסלולר המובילים בהודו עם 100 מיליון מנויים".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
אייל בחור נהדר אך מצייר תמונה לא מדוייקת - פעם קיוו למכור למפעילים ולכן חיזרו אחריהם
וזו הסיבה להבדל - המודל הכלכלי של "נבנה פלטפורמה טובה והמפעילים כבר ישלמו", שהצדיק מימון הון סיכון לעשרות סטארט אפים בישראל לבדה, קרס בגדול. המפעילים לא קונים מסטארטאפים, ובכלל קונים פחות ובקמצנות. אבל לקחת 30% או אפילו 70% מההכנסות על מכירת אפליקציה להיט, בלי שיעשו כלום חוץ מלשים אותה באתר הנכון, את זה הם יודעים לעשות ומוכנים לעשות. אז כן, הם "מחזרים" - באותו מובן שאם יש לך את הזכויות הבלעדיות לשיר החדש של ליידי גאגע הם יחזרו אחריך. אבל זה מודל דומה למודל ההלוואות מהבנקים - הקריטריון לקבלת הלוואה הוא שאתה לא ממש צריך אותה..
היום המפעילים לא קונים כלום רק חולקים בהכנסות  |  15.02.11