אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטיסה התעכבה למעלה משעתיים? החברה תחויב לדאוג לנוסעים למזון, שתייה ושיחות טלפון צילם: גלעד קוולרציק

הטיסה התעכבה למעלה משעתיים? החברה תחויב לדאוג לנוסעים למזון, שתייה ושיחות טלפון

כך נקבע בוועדת הכלכלה, לקראת קריאה ראשונה של הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה של ח"כ אחמד טיבי

15.02.2011, 19:54 | יסמין גיל

נוסע שהמראת טיסתו התעכבה במשך שעתיים ויותר יהיה זכאי לקבל מחברת התעופה, מזון, משקאות, אפשרות לבצע שתי שיחות טלפון ולשלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני, כך נקבע היום (ג') במהלך דיון נוסף בוועדת הכלכלה, לקראת קריאה ראשונה של הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה של ח"כ אחמד טיבי.

בהצעת החוק המקורית הפיצוי של מזון, משקאות ואמצעי תקשורת הותנה בטווח יעד הטיסה, ואילו היום החליטה הוועדה שהנוסעים לכל היעדים יפוצו. לגבי עיכוב שנובע מסיבות שאינן באחריות חברת התעופה, כמו תנאי מזג האוויר או שביתה בנמל - הציע יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, כי מאחר ומדובר בעלות פיצוי שאינה כבדה, חברות התעופה יפצו את הנוסעים גם אם העיכוב לא חל בגללן.

נתקעתם בנמל? הפיצוי בדרך, צילום: עמית שעל נתקעתם בנמל? הפיצוי בדרך | צילום: עמית שעל נתקעתם בנמל? הפיצוי בדרך, צילום: עמית שעל

נציג באחת מחברות התעופה הזרות הפועלות בישראל הסביר ל"כלכליסט" את המדיניות הנוכחית בנושא: "כבר היום כל חברת תעופה אירופית מחויבת על פי חוק של הנציבות האירופית לדאוג לנוסעים לאחר שעתיים. יחד עם זאת, החוק לא לגמרי ברור לגבי האם יש לפצות את הנוסעים גם אם הטיסה מתעכבת בגלל סיבות שלא קשורות לחברת התעופה, למשל תנאי מזג האוויר".

הצעת החוק קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי. כמו כן, מוצע לחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו, באופן ברור ובולט. עוד מוצע לקבוע כי תלונות בנוגע למפעילי טיסה ומארגני תיור שאינם פועלים בהתאם להוראות החוק, יופנו לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת.

עוד קבעה הוועדה כי נוסע שטיסתו עוכבה למשך יותר מחמש שעות ועד לשמונה שעות - לאחר שמונה שעות כבר תיחשב הטיסה למבוטלת - יהיה זכאי לקבל גם החזר הוצאות ושירותי סיוע בהם אירוח בבית מלון, אם מדובר בשהיית לילה ושירותי הסעה למלון וממנו. במקרה כזה הנוסע יוכל להחליט אם הוא מקבל את הפיצוי וממשיך להמתין לטיסה או מבטל את העסקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
שני חלקים
יוזמה מברוכת , ידוע לי שיש חברות אשר מציעות זאת לנוסעים. בנוסף עיכובים של חברות צרטר???? הרי זה בסיס הכרטיס או שלא הבנתי מספיק. ולחברי הכנסת המהוללים האם גם חברת שפיר המפעילה את נתיב הכניסה המהיר לת"א תפצה אותי בכריך וטלפון בגלל העיכוב היום יומי שהיא גרמה לי ? ועוד נקודה אחת קטנטנננננננה למשרד של איכות הסביבה עם הפרסומות של לכבות מנוע כשלא צריך . אתם יודעים לאיזו רמה של זיהום אוויר העלה כביש הכניסה המהיר לת"א ? אתם יודעים כמה פעמים לוחצים על דוושת הגז והברקס אתם יודעים איזה עומס של מכונית עומדות לאורך כביש 4 זה יצר ? שאו ברכה . מבלי לפגוע בזכויות \איני נמנה עם המגיבים בתשלום .
צחוק באמצע , EMEA  |  16.02.11
1.
הבעיה היא
שטיסה נחשבת לטיסה שעזבה ברגע שהיא יצאה מהגייט. אז עכשיו מה שיקרה זה, שגם כאשר יש עיכוב ידוע מראש אבל יש אפשרות להעלות את הנוסעים על המטוס ולטקסי - המטוס יצא מהגייט לפני הדדליין של השעתיים. אז גם נסבול יותר כי נצטרך לשבת במטוס יותר זמן (ואסור לקום כשהמטוס בטקסי), וגם יש סיכוי שזה גם יהיה פחות בטוח, כי יכול להיות שככה יתקנו תקלות קלות במטוס כשהנוסעים עליו, רק כמה מטרים מהגייט, ויהיה יותר לחץ על הטכנאים לסיים את התקלה במהירות.
אלן  |  15.02.11