אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרוז קולקשן

קרוז קולקשן

יצרני מכוניות היוקרה גילו מזמן את עולם האופנה, ויצרו ליינים ייחודיים שמטרתם להוציא עוד קצת כסף מהלקוחות הקבועים, למכור בגדים למי שלא יכול להרשות לעצמו את המכונית, ולנגוס את הנתח שלהן מהשוק הגדל של חובבי מוצרי יוקרה

17.02.2011, 10:28 | רונית צין-קרסנטי

כשד"ר יורגן גסלר, מנהל חטיבת העיצוב בפורשה, גזר בסוף 2010 את הסרט בחנות מוצרי היוקרה של פורשה בסידני, אוסטרליה, הוא אמר: "התחרות שלנו היא לא מול חברות רכב אחרות, אלא מול לואי ויטון, גוצ'י, פראדה, מונטבלאנק ומותגי־על אחרים שפונים לקהל עשיר מאוד. החלטנו לקחת את הטכנולוגיה של תעשיית רכבי היוקרה ולהשתמש בה היכן שאפשר".

באותם חודשים השיקה יצרנית מכוניות המירוצים הבריטית לוטוס את ליין הביגוד ואביזרי האופנה לוטוס אוריג'ינלס, ובכך הצטרפה לשוק שאליו הצטרפו בעשור האחרון גם מרצדס, פרארי, למבורגיני, וולוו ועוד רשימה ארוכה של יצרניות רכבי יוקרה, שהחליטו למתוח את המותג שלהן הרחק מהכביש ולהטביע אותו על חולצות, שעונים, מזוודות, מכונות קפה, טלפונים ועוד עשרות מוצרים.

אף שלקוחות של פראדה ולואי ויטון לא החליפו את מותגי היוקרה שלהם בבגדים של פורשה ופרארי, האסטרטגיה החדשה השתלמה, ולפי הערכות, כ־7% ממחזורי המכירות של החברות הללו מגיעים מביגוד ומוצרים נלווים - ככל הנראה לקהלים שמחבבים מוצרים ראוותניים ונמנים עם לקוחות חברות הרכב, או היו רוצים להיות עשירים דיים כדי להימנות עמם.

"כניסה לשוק מוצרי היוקרה אינה סתם הפצת זכיינות על מותג אלא מבצע מסובך", אומר ל"מוסף כלכליסט" מייקל פיטינג, בכיר בחברת המיתוג הבינלאומית אינטרברנד שמנהלת את מותגי מקדונלד'ס, מיקרוסופט, וול־מארט, וכן רולס רויס, ב.מ.וו, מאזדה ואאודי, ומי שפיקח באחרונה על הרכבת קולקציית האופנה והמתנות של אאודי. "חברות רכבי היוקרה חייבות שמוצריהן יצליחו מההתחלה להתברג כמוצרים איכותיים, כי כל החלטה לא נכונה או כישלון מסחרי עלולים להוזיל את המותג כולו. אם חברה מוציאה קולקציית בגדים, אסור שתשרבב אליה למשל הלבשה תחתונה, כי זה יוזיל את המותג. אם היא מייצרת מטרייה, זו חייבת להיות מטרייה עם מנגנון הפעלה מיוחד, מבד איכותי וחומרים מיוחדים, ועם זאת להיות משהו שבסופו של דבר לקוחות ירצו לקנות. כדי להשתחל בהצלחה לתחום האופנה יצרנית רכב צריכה לשמור על אותה האיכות שיש לה בתחום הליבה שלה - ולא כולן מצליחות. אחרי הכל, גם ללואי ויטון לא יהיה קל לעשות מכוניות".

אאודי - איכות למי שוויתרו על החלום

כפי שמכוניות אאודי מיועדות לאנשים מבוססים, שחולמים על חוג הסילון אבל עדיין לא יכולים לתחזק בנטלי או אסטון מרטין, כך גם ליין הביגוד שלהם משדר איכות וקידמה, אבל לא סטטוס. הבגדים הסולידיים שלהם משלבים טכנולוגיה של חולצות שלא מתקמטות, ז'קטים מאריג דוחה מים וחולצות פולו מבד שמשלב סיבי נחושת ודוחה זיעה - רובם בייצור אדידס וכולם נושאים את סמל הטבעות של אאודי. המחירים: מ־20 דולר לחולצה לילדים עד 100 דולר לז'קט שלא נרטב.

אאודי גם מוכרת כמה וכמה מוצרים ממותגים, ובהם תיקי ספורט, ערכות מנגל, כרבוליות, עטים, שעונים ונרתיקי עניבות. בינואר היא השיקה מגלשי סקי חזקים וקלים במיוחד - שניהם יחד שוקלים 1.5 ק"ג בלבד - העשויים טיטניום וסיבי פחמן.

סוודר לכלבים מהליין של אאודי סוודר לכלבים מהליין של אאודי סוודר לכלבים מהליין של אאודי

ניג'וס יוקרתי לכלב

אם יש מקום אחד שבו אאודי גולשים לנובורישיות מעט מחורפנת, מדובר בסדרות החולצות והסוודרים שהוציאה לחיות מחמד. האחרונה שבהן היא חולצת קולר לכלב עשויה כותנה, עם תפר כפול בשרוולים ושני כפתורים לסגירה מקדימה. 19 דולר. audi-collection.com

לוטוס - מתחרה סולידי ומהיר

יצרנית מכוניות המירוצים לוטוס נכנסה רק בשבועות האחרונים לזירת האופנה והאקססוריז. חנות הבגדים הראשונה שלה תיפתח בהמשך השנה בלונדון, והחנות המקוונת תושק רשמית ב־23 בפברואר. קהל היעד שלה מסתמן כדומה לקהל של בנטלי הבריטית: אנשי המאיון העליון, עם סגנון קלאסי ומאופק וחיבה עזה למירוצי מכוניות. כמה מהבגדים והמתנות העסקיות תפורים מ־100% קשמיר או עור יוקרתי מעובד ביד, ונמכרים כמוצרי איכות לכל דבר. ז'קט המירוצים בעיצוב רטרו, לדוגמה, עולה 1,424 דולר. בגדים אחרים תוארו כ"משדרים אווירת מרצ'נדייזינג", ומעוצבים בטקסטורות שאמורות להזכיר את צמיגי המכוניות, או עם טלאים לבנים ועליהם הלוגו של לוטוס או מספרי השנים שבהן מכוניות החברה זכו במירוצי פורמולה 1.

דוגמנים מציגים את הקלוקציה השנייה של בגדי מותג הרכב לוטוס דוגמנים מציגים את הקלוקציה השנייה של בגדי מותג הרכב לוטוס דוגמנים מציגים את הקלוקציה השנייה של בגדי מותג הרכב לוטוס

שש בש ב־6,600 שקל

קטגוריית המתנות העסקיות של לוטוס מסתמנת ככזו שתנסה להתחרות על מקום ברשימת המתנות היוקרתיות בעולם, לפחות בכל מה שנוגע למחיר: היא כוללת שש בש שעולה כ־1,500 דולר, וכנראה תוכנן בהשראת השש בש היקר של פרארי: הלוח עשוי סיבי פחמן - החומר שממנו בונים מטוסים ומכוניות מירוץ יוקרתיות - והכלים בגימור עור. החברה מוכרת גם דומינו ב־451 דולר וסט קלפי משחק ב־315 דולר. lotusoriginals.com

בנטלי - רטרו לעשירים

מוצרי האופנה של בנטלי הבריטית הצליחו בשנים האחרונות לזכות במעמד של מוצרי יוקרה של ממש, ללא אירוניה. שעוני היד שלה, שמיוצרים עבורה במיוחד על ידי יצרנית השעונים השוויצרית ברייטלינג, נכנסים פעם אחר פעם לרשימות המתנות היוקרתיות ביותר למנהלים (לדוגמה: שעון מ־2008 שעוצב בהשראת מכונית הענתיקה בנטלי מרק 6 נמכר במחיר קטלוגי של 14 אלף דולר). חנות האופנה המקוונת של החברה, בנטלי קולקשן, מציעה למכירה גם תיקים של חברת העיצוב למאיון העליון אלפרד דנהיל, שעשויים מאותו העור שמשמש בריפוד המושבים (מחיר: כאלף דולר), צעיפי קשמיר שנתפרו בנול ידני (כ־120 דולר) וקו מקורי של "רטרו לעשירון העליון" - ביגוד איכותי שמעוצב ותפור בסגנון שנות ה־20 של המאה הקודמת, וכולל קסדת עור עבודת יד בסגנון שחבשו נהגים מראשית ימי המכונית, משקפי נהיגה וכפפות נהיגה בסגנון התקופה וכן עניבות מנוקדות וצעיפים. כל המוצרים עשויים משי טהור, עור או קשמיר, ועולים כ־150 דולר לפריט. הליין מכונה "בירקין". לשם אין קשר לתיקי היוקרה האולטרה־יקרים (עד 150 אלף דולר לתיק) של יצרנית התיקים הרמס, אלא לטים בירקין, נהג מירוצים שהתחרה בשנות ה־20 בחסות בנטלי, וזכה פעמיים בתחרות לה־מאנס, מירוץ מכוניות שנמשך יממה רצופה. bentleycollection.com

שעון בנטלי בעיצוב ברייטלינג שעון בנטלי בעיצוב ברייטלינג שעון בנטלי בעיצוב ברייטלינג

אסטון מרטין - איפוק קר ויקר

כמו המכוניות שלה, גם הבגדים והאקססוריז של אסטון מרטין מתברגים קצת מעל רוב מותגי הרכב האחרים והרבה מתחת ליוקרת־העל של רולס רויס ומייבאך. המוצרים מיוצרים - כמו המכוניות - בעבודת יד ובאלגנטיות רבה, וכוללים מבחר של מתנות מיותרות אך יפהפיות למנהלים: פלאסקים לקוניאק ב־300 דולר, יומן אישי מעור ב־120 דולר, תיקי עור ב־500 דולר, דובי לבוש בחולצת אסטון מרטין ב־50 דולר ומחלקי סקי שמיוצרים רק לפי הזמנה ובהתאמה אישית, ובנויים מתרכובות קלות וחזקות במיוחד של אלומיניוס וסיבי פחמן. מחירם לא מופיע בקטלוגי החברה. בין סדרות הבגדים יש גם סדרה זולה של חולצות וז'קטים שעל גבם מוטבע סמל ה־007 של ג'יימס בונד, נהג האסטון מרטין המפורסם בעולם.

http://is.gd/Tqe6b5

מחליקי העל של אסטון מרטין מחליקי העל של אסטון מרטין מחליקי העל של אסטון מרטין

רולס רויס ומייבאך - אחרוני האריסטוקרטים

רולס רויס הבריטית מתבלטת כאצולה אמיתית, היחידה כמעט, בקרב יצרניות הרכב. החברה, שמכונית שלה עולה בארצות הברית 380 אלף דולר ובישראל יותר מ־4 מיליון שקל, מציעה זה עשורים סט מזוודות וערכת פיקניק מעוצבת שאפשר להזמין אך ורק במעמד הזמנת המכונית, ושכמו המכונית מורכבים בהתאמה אישית. באפריל 2010 השיקה החברה באיטליה את תיבת הפיקניק החדשה שלה, שעשויה עץ ועור ומכילה קרש חיתוך שנשלף כמגירה וכלים שעיצב המעצב התעשייתי הבריטי שמתמחה בסכו"ם דיוויד מלור. המחיר: תוספת של פחות מ־3,000 דולר למחיר המכונית.

סט המזוודות וערכת הפיקניק של רולס רויס סט המזוודות וערכת הפיקניק של רולס רויס סט המזוודות וערכת הפיקניק של רולס רויס

משקפיים למי שהמעמד מחייב

מייבאך, מתחרתה הגרמנית של רולס רויס, היא גם שותפתה לאי הבודד של חברות רכב שמייצרות מוצרי עילית של ממש: בנובמבר השיקה משקפי שמש שמיוצרים לפי הזמנה על ידי חברת IVKO הגרמנית תמורת 18 אלף דולר לזוג. המשקפיים עשויים טיטניום, עץ מצופה בלכה שמשמשת לציפוי פסנתרים וזהב 18 קראט, ויש אפשרות לשלב קרני אייל בגימור, לבחור בין 18 גוני חומר שונים ובין עשרה גוני עדשות, שמיוצרות על ידי יצרנית העדשות למשקפיים, מיקרוסקופים ומצלמות זייס. יש גם קולקציה "למתחילים" עם שמונה זוגות בסיסיים שעולים כ־2,000 דולר האחד. maybach-eyewear.com

משקפי שמש של מייבאך משקפי שמש של מייבאך משקפי שמש של מייבאך

פרארי - הדיסני של רכבי היוקרה

הגישה של פרארי היא: "אם זה זז, מתגו את זה. אם זה לא זז, הזיזו את זה ואז מתגו את זה". פרארי הוא מותג הרכב שמשויך להכי הרבה מוצרים שאינם מכוניות. לפי חברת המחקר לייסנס, פרארי היה ב־2010 המותג ה־22 החזק בעולם, יותר מפוקס המאה ה־20 (מקום 24) ופוקימון (מקום 35). חלק מהכוח התקבל הודות לכך שפרארי מעניקה זכיינות לעשרות רבות של קווי מוצרים מכל תחומי החיים, מנעליים של טוד'ס שנושאים את לוגו המכונית, דרך תכשיטי פרארי של דמיאני, בגדים שמזכירים את הקו הצעיר של ראלף לורן עם סמל פרארי אלגנטי בצד, מחליקי סקי פרארי יוקרתיים, שש בש פרארי במחיר 1,500 דולר - ועד מחשבים ומכשירי טלפון, פרי שיתוף פעולה עם יצרנית המחשבים Acer.

מחשב אייסר פרארי משודרג, צילום: KRT מחשב אייסר פרארי משודרג | צילום: KRT מחשב אייסר פרארי משודרג, צילום: KRT

שיתוף הפעולה הטכנולוגי דווקא הוליד נטבוק עטור שבחים שמתאפיין, פרט לצבע האדום והלוגו הבולט, בגוף קשיח במיוחד וברכיבים כה יקרים - עד שאף שמדובר במחשב קטן במיוחד, הוא עוצמתי יותר מהרבה מחשבים "רגילים" בשוק, ומחירו כ־900 דולר, יותר מפי שלושה מנטבוק ממוצע. מוצר טכנולוגי שני הוא סמארטפון פרארי שמבוסס על מתחרה האייפון של אייסר, Liquid E, ושאחד הרינגטונים שלו מדמה את רעש המנוע של המכונית. המפרטים הנדירים והעמוסים של מוצרי פרארי ומחיריהם הגבוהים עזרו לכמה מהם להיכנס לרשימות של מגזין חיי היוקרה "רוב ריפורט", שתיאר את המחשבים והשעונים של פרארי כ"מסובבי ראשים".

אופני פרארי

האופניים CX70, שמחירם כ־4,000 דולר, מיוצרים עבור פרארי על ידי ענקיות האופניים קולנאגו וטורבו ומותג רכיבי האופניים מהגדולים בעולם שימאנו. אחד הצ'ופרים שמובטחים תמורת הסכום המבהיל הוא מושב עור הדומה בתכונותיו למושבי היוקרה במכונית, וכיסויי ידיות קדמיות שגם הם עשויים מהרכיבים שמשמשים במכונית. store.ferrari.com

פורשה - חולבים את המעריצים

כמו למבורגיני ופרארי, גם לפורשה הגרמנית יש ליין בגדים, תיקים, שעונים, צעצועים - ואפילו שיש וארונות למטבח - שפונה בעיקר לצעירים עשירים וחובבי מרצ'נדייזינג יקר ולמי שזו הדרך היחידה שלהם להתקרב למותג "פורשה". המוצרים עצמם אינם נחשבים מוצרי יוקרה, אבל ביקורות מקצועיות מתארות אותם כרמה אחת מעל רוב מה שיש בשוק. המגזין למנהלים בכירים "Exec", למשל, הכתיר את המזוודות שעוצבו בהשראת המכונית פורשה רודסטר (כל קולקציה מעוצבת בהשראת דגם אחר) כטובות ביותר לנסיעות עסקיות - מאלומיניום קל, עם מנגנון הפעלה נוח ובטנה שעשויה מהחומר שממנו עשויות חגורות הבטיחות.

הקולקציה הנוכחית, דרך אגב, מותאמת לדגם ספידסטר 911: החולצות והז'קטים מכילים אלמנטים מקווי העיצוב של המכונית, שעוני היד מעוצבים בדומה לשעוני לוח המחוונים, פותחן הבקבוקים מעוצב בהשראת מנגנון הנעילה וכן הלאה. דגם קטן של ספידסטר 911 שעשוי גומי רך ומותאם - שימו לב - לילדים עד גיל שלוש, נמכר ב־139 דולר.

shop2.porsche.com

מרצדס - אופנה לאירופי המעודכן

בין עשרות החולצות, משקפי השמש, השעונים, העטים ושאר האקססוריז הממותגים שמרצדס משווקת זה כעשור בולט שיתוף פעולה יחסית חדש שלה עם מעצבי התיקים הארוויז. תיקי הארוויז התפרסמו אחרי שנצפו בידיהם של סלבריטיז אמריקאים כגון בריטני ספירס וג'סיקה אלבה, ובזכות הגימיק הירוק שלהם: הם עשויים מחגורות בטיחות של רכבי יוקרה ישנים, ומורכבים באמריקה ולא במזרח. התיקים שהוכנו עבור מרצדס עשויים מחגורות של דגמי החברה, נושאים את הלוגו שלה ועולים כמו תיקי הארוויז רגילים - עד 200 דולר.

התיק שאיש לא צריך

דוגמה לפריט יוקרה לא חיוני של מרצדס הוא תיק הנשיאה ליין, שמעוצב כך שיוכל לצנן שני בקבוקים, ובמקביל לשאת גם פותחנים ופקקים. התיק הזה עולה כ־50 דולר. עיצובו, כמו גם עיצוב רוב האקססוריז האחרים של החברה, מנוהל מהסטודיו של המפעל המרכזי של מרצדס בזינדלפינגן שבדרום גרמניה. accessories.mbusa.com

למבורגיני - לאם הצעירה והעשירה

אם המוצרים המעטים של רולס רויס ומייבאך פונים אך ורק לכסף הישן, המבחר הגדול של למבורגיני עושה את ההפך. יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית למבורגיני השיקה את בוטיק האופנה שלה בסוף 2008 בלאס וגאס. קהל היעד שלה סומן כנובורישים שלמען ההזדהות עם המותג ו"החוויה הלמבורגינית" יקנו ארבע קולקציות עונתיות שנראות בערך אותו הדבר ועולות קצת יותר מכפי שמבקרי אופנה מעריכים את ערכן. את הרוח, הסגנון וקהל היעד מסמלים מצד אחד דגמים של מכנסי דגמ"ח שעולים 100 יורו לזוג, ומצד שני הערכה לתינוקות שכוללת חיתול למבורגיני, נרתיק למוצץ למבורגיני וסדין, מגבת וסינר למבורגיני. כל הפריטים עשויים 100% כותנה. מחיר: 189 יורו (כ־950 שקל).

חולצות לאוהבים אמיתיים

מבחר הבגדים כולל כמה חולצות לחובבים אמיתיים של רכבי החברה, ובהם חולצות עם לוגו החברה מ־1963, חולצת פולו עם שרטוט ראשוני של תכנון דגם גלדרו, ואקססוריז מחייבים. lamborghinistore.com

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות