אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התובע הכללי בטקסס: לחשוף את שיטת דירוג האתרים של גוגל צילום: cc by Robert Scoble

התובע הכללי בטקסס: לחשוף את שיטת דירוג האתרים של גוגל

זוהי הפעם הראשונה שגוגל נדרשת להסגיר פרטים על דירוג תוצאות החיפוש, במסגרת חקירתה בארה"ב בחשד לעבירה על כללי ההגבלים העסקיים

16.02.2011, 11:12 | יוסי גורביץ

האם "רגע מיקרוסופט" של גוגל הגיע? התובע הכללי של טקסס הודיע אמש (ג') כי החברה נדרשת לספק לו מידע על האופן שבו היא מדרגת אתרים, על נוהלי מכירת המודעות שלה, בכלל זה מחיריהן, ועל שירות החיפושים של גוגל למוצרים, Google Product Search. דוברו של התובע נמנע מלציין האם גוגל צייתה לדרישות.

זו הפעם הראשונה שבמסגרת חקירה נגד גוגל נדרש ממנה להסגיר פרטים על אופן דירוג האתרים שלה: משרד התובע שאל ספציפית מהם הנהלים של גוגל להתערבות ידנית בשינוי תוצאות החיפוש. מהחברה נמסר כי היא משתפת פעולה עם משרד התובע הכללי, כדי לענות על שאלותיו.

בטקסס מתנהלת מאז יולי האחרון חקירה נגד גוגל, לאחר ששורה של חברות התלוננו נגדה כי היא מטה את תוצאות החיפוש שלה באופן שמקדם את שירותיה-שלה ופוגע בהן. החקירה מנסה לברר האם גוגל עוברת על חוקי ההגבלים העסקיים והאם היא מהווה מונופול בתחום החיפוש. חקירה דומה מתנהלת כעת באיחוד האירופי, ולאחרונה הביע מנכ"ל גוגל היוצא אריק שמידט תקווה כי ניתן יהיה לסיים אותה במהירות וללא הליך משפטי.

החקירות, בארה"ב ובאיחוד האירופי, מתמקדות בתלונתה של חברה בשם Foundem, שטוענת כי היא סיפקה שירותי חיפוש למוצרים, וכאשר החלה להוות תחרות לגוגל, צנחה בתוצאות החיפוש כך שקשה היה למצוא אותה. גוגל טענה בתגובה כי התוצאות של Foundem מועתקות משלל אתרים אחרים, ואילו Foundem ציינה מנגד כי זוהי מהותו של מנוע חיפוש.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לכל המגיבים
דבר ראשון, אין להם סיכוי להוציא מגוגל את מנגנון החיפוש, שכן המנגנון עצמו יותר גדול ממה שחושבים, ואין אדם אחד בגוגל שיודע לבד את כל מנגנון החיפוש. המנגנון עצמו מאוד ממוחשב, והטענה שיש התערבות מוגזמת של אנשי גוגל התוצאות מופרכת. למגיב השני - לא בטוח. לגוגל יש "קייס" חזק. התוכן שמוצג במנוע החיפוש התובע באמת מועתק. מאותה סיבה גם לא תראה את גוגל מופיע במנוע החיפוש של bing עבור התכנים שגוגל שלפה מאתרים אחרים.. גולש שמחפש בבינג לא ירצה לראות את גוגל מופיעה ראשונה תחת מילה כמו "טלפונים אלחוטיים" רק כי לגוגל יש יותר תוצאות חיפוש בתחום מאשר לבינג. למגיב השלישי - אתה בטוח לא מבין כלום בקידום אתרים... PR הוא אחד מכמה מאות פרמטרים שלפיהם גוגל קובעת את מיקומי האתרים בתוצאות החיפוש. לי אישית יש אתר עם PR1 שעוקף בתוצאות החיפוש אתרים עם PR5. נכון, יש לפעמים צורך לרכוש קישורים, אבל גם לכמות הקישורים שתרכוש אין כ"כ משמעות. הרי אם יש לך אתר מחשבים, יעזור לך הרבה יותר הקישור שתוכל להשיג בחינם אם תפרסם מאמר במדור המחשבים של YNET, מאשר כמה מאות הקישורים שתקנה מאתרי ג'אנק בחו"ל בנושאים כמו רפואה או בעלי חיים. גם אם ה-PR שלהם גבוה. גם אני יכול לתת דוגמא של אתרים בלי תוכן שמתקדמים בגוגל - יש לא מעט אתרים של חברות גדולות שבנויים בפלאש ואין להם מילה אחת של טקסט, אבל אם אתה היית מרצדס, והיית מקבל קישור מוויקיפדיה, עם עמוד שמלא בתוכן אודות החברה שלך (שבינינו, לוויקיפדיה יש ערך הרבה יותר גדול מכל האתרים שתרצה לתאר) - גם אתה היית מתקדם בגוגל בלי תוכן. מצד שני, אני יכול להראות דוגמאות לאתרים מפוצצים בתוכן בתחומים שונים, שקידמתי אותם במקביל לאתרים אחרים באותו תחום עם תוכן מועט, והאתר עם התוכן עלה בתוצאות החיפוש הרבה יותר מהר, ועם הרבה פחות קישורים מהאתר השני. וזה בנוסף לנתון הבא: האתר עם התוכן המועט קיבל פי 10-15 יותר קישורים, ולא הוציא מעצמו קישור אחד החוצה, והאתר עם התוכן הרב דאג לשלוח קישור לאתר עם התוכן המועט. אל תגיד שאין התחשבות בתוכן... למגיב הרביעי - אם אתה קורס מגוגל אתה מוזמן לפרסם בכל מקום אחר.. אולי דפי זהב, שלטי חוצות וכו'. מה אתה מצפה שגוגל תעשה בנידון? תפתח לעצמה מנוע חיפוש מתחרה, תשכנע את הגולשים לגלוש בו ואז תמכור אותו בעבור שקל וחצי לחברה אחרת? הפרסום בגוגל הוא מכרז. בחו"ל, לבעלי העסקים יש היגיון בסיסי והם יודעים שלפרסם במחיר אסטרונומי לקליק זה מוגזם, ולכן לא מעלים את הסכום שהם מציעים במכרז. בישראל האנשים קצת דפוקים, ורק בשביל להופיע ראשונים הם מוכנים לשלם גם 30 שקל לקליק, העיקר שהמתחרה לא יופיע מעליהם. הם אפילו לא שמים לב לעובדה שהמתחרה שלהם משלם רבע מהם, ובמקום לקבל 5 קליקים ביום, הוא מקבל 50... ישראלים...
דוד , ת"א  |  16.02.11
3.
כל שיטת הדירוג של גוגל מושחתת ורקובה
מצד אחד הם טוענים שהם מחפשים אתרים בעלי תוכן לטובת הציבור כשלמעשה מה שחשוב להם מצד הדרוג (Page Rank) איזה לינקים מגיעים לאתר . כל מקדם אתרים מתחיל יודע שקידום אתר משמעו רכישת לינקים מאתרים אחרים עם Page Rank גבוה . כאחד שעוסק בתחום הייתי יכול לתת מספר רב של דוגמאות על אתרים כמעט בלי שום תוכן עם דירוג 4 ב - PR ,ומולם אתרים של מדריכי אינטרנט מלאים בתוכן כשלהם דירוג אפס בגוגל בגלל שאינם מקבלים קישורים בתשלום מאתרים אחרים . הדירוג של גוגל היום מונע מכמה כסף שילמתם ברכישת קישורים להעלות את הדירוג שלכם .
איל , חיפה  |  16.02.11
לכל התגובות