אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחיים: הרווח הנקי של היינקן קפץ ב-41% ב-2010 ל-2 מיליארד דולר צילום: בלומברג

לחיים: הרווח הנקי של היינקן קפץ ב-41% ב-2010 ל-2 מיליארד דולר

למרות זאת בחברה לא אופטימיים לגבי 2011 ומעריכים כי יאלצו להעלות את מחירי המשקאות לצרכנים בשל עליית מחירי התבואה

16.02.2011, 13:44 | סוכנויות הידיעות

היינקן, יצרנית הבירה השלישית בגודלה בעולם, דיווחה על צמיחה חזקה ברווחי 2010 הודות לתכנית לקיצוץ עלויות, אולם החברה מסרה כי התחזית ל-2011 מעט פחות אופטימית: הצרכנים במדינות העשירות נותרו זהירים ומחירי התבואה עולים, עם זאת החברה מנסה לפצות על כך עם עליית מחירים הבירות והמשקאות לצרכנים.

היינקן מתכננת להשקיע ב-2011 יותר בפרסום כדי לשנות את מגמת הירידה במכירות באירופה - שם היא יצרנית הבירה המובילה - מהלך שיפגע ברווח בטווח הקצר.

הרווח הנקי ב-2010 עמד על 1.44 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר), עלייה של 41% מ-1.02 מיליארד יורו ב-2009. ההכנסות צמחו ב-9.5% ל-16.1 מיליארד יורו. החברה מסרה כי העלייה ברווח הנקי נזקפת לזכות תכנית לקיצוץ עלויות ורווח של 199 מיליון יורו ממכירת נכסים. ההכנסות צמחו בשל רכישת יצרנית הבירה המקסיקנית פמזה תמורת 7.8 מיליארד דולר באפריל. החברה שבבעלות משפחתית אינה מפרסמת תוצאות רבעוניות.

מבחינה גיאוגרפית היינקן נהנתה מצמיחה חזקה בניגריה, דרום אפריקה, ברזיל ומספר מדינות באסיה. לעומת זאת, באירופה ובארצות הברית נרשמה ירידה במכירות.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות