אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
WPP תחשוף רשת דיגיטל חדשה צילום: בלומברג

WPP תחשוף רשת דיגיטל חדשה

פוסיבל וורלדווייד תאחד ארבע סוכנויות פרסום דיגיטליות ש־WPP רכשה מאז 2005, וצפויה לרשום הכנסות של 100 מיליון דולר כבר ב־2011

17.02.2011, 12:13 | סוכנויות הידיעות

ענקית הפרסום הבינלאומית WPP צפויה לחשוף רשת פרסום חדשה ואינטראקטיבית שתיקרא פוסיבל וורלדווייד (Possible Worldwide), ותהווה חלק ממאמץ רחב יותר לארגן מחדש את עסקיה כדי להרוויח מהצמיחה העולמית בהכנסות מפרסומות דיגיטליות.

הרשת תאחד ארבע סוכנויות פרסום דיגיטליות ש־WPP רכשה מאז 2005: סמטיק מניו יורק, ברידג' וורלדווייד מסינסינטי, בלו אינטראקטיב מסינגפור, וקווייזאר מניו דלהי - ובכך תיצור ארגון שכולל קרוב לאלף עובדים ב־18 משרדים הפזורים ברחבי העולם.

פוסיבל וורלדווייד מושקת עם מספר קמפיינים מרכזים מכל סוכנות ללקוחות כמו AT&T, פרוקטר אנד גמבל, מאזדה וסטארווד הוטל. הרשת צפויה לרשום הכנסות שנתיות של 100 מיליון דולר כבר בשנה הנוכחית.

האיחוד הוא חלק מניסיון להעלות את ארבע הסוכנויות לרמה שתקל עליהן להתחרות בחברות בינלאומיות גדולות, כמו פובליסיס ורייזורפיש דיגיטל. "עסקי הפרסום הדיגיטלי הולכים והופכים מורכבים יותר ויותר - לא רק מנקודת מבט טכנית, אלא גם מנקודת מבט גיאוגרפית", הכריז מנכ"ל WPP, סר מרטין סורל. "חשוב לאחד את ארבע הסוכנויות הללו, ולבנות רשת עולמית חזקה נוספת".

עסקי הפרסום השתנו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, על רקע החלטת מפרסמים גדולים כמו פרוקטר אנד גמבל להעביר חלקים נרחבים מהתקציב שלהם למדיה דיגיטלית כמו האינטרנט ושירותים סלולריים - זאת על חשבון ערוצי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה ועיתונות מודפסת. במקביל, המפרסמים מגבירים את קצב רכישת המודעות בעולם.

המעבר גורם לחברות הפרסום לאמץ גישות חדשות הכוללות גם ארגון מחדש של החברות.

סוכנויות פרסום דיגיטליות החלו לצוץ באמצע שנות התשעים, והתמחו בעיקר בבניית אתרים ובעיצוב פרסומות לרשת. הסוכנויות הללו הרחיבו את המומחיות שלהן לאימוץ טכנולוגיות חדשות, כגון רשתות חברתיות. במקביל, חברות הפרסום המסורתיות החלו להציע גם הן שירותים דיגיטליים. בהמשך, הבינו הבכירים בתעשייה כי כדי להתחרות על קמפיינים, עליהם לפעול בזירה הבינלאומית.

"נוף הפרסום משתנה", מסביר טרבור קאופמן, המנכ"ל המיועד של פוסיבל וורלדווייד, ששימש מנכ"ל סמנטיק. "סוכנויות דיגיטליות ממקסמות את היעילות שלהן כשהן לא רק בוטיק בודד, אלא גדולות ועולמיות יותר".

הרעיון להקמת הרשת הדיגיטלית החדשה של WPP עלה לפני כשנה, כאשר ראשי ארבע הסוכנויות נפגשו וחיפשו יחד אחר דרכים להגדיל את העסקים. במסגרת הפגישה גובשה בתובנה כי היעילות תגבר אם ישלבו את המומחיות של ארבע הסוכנויות.

תגיות