אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל מוטורולה: "גוגל עומדת להשיק את שירות המוזיקה שלה" צילום: shutterstock

מנכ"ל מוטורולה: "גוגל עומדת להשיק את שירות המוזיקה שלה"

אחרי השקת שירות התשלומים החדש, נראה שגוגל מגבירה עוד יותר את מאבקה באפל: סאנגיי ז'ה גילה כי גוגל תשיק את השירות כחלק מהשדרוג הקרוב של אנדרואיד

17.02.2011, 10:21 | יוסי גורביץ
גוגל עומדת להשיק בקרוב את שירות המוזיקה שלה, שיתחרה ישירות באייטיונז של אפל - כך אמר אמש (ד') מנכ"ל מוטורולה, סאנג'יי ז'ה, במהלך כנס הסלולר העולמי בברצלונה. ז'ה אמר את הדברים בעת הצגת מחשב הטאבלט החדש של החברה, המכונה Xoom. לידיעה אין אישור רשמי.

ז'ה ציין כי ה-Xoom יהיה אחד הטאבלטים הראשונים שיופעלו בגרסת אנדרואיד הייעודית לטאבלטים, Honeycomb,, ואמר כי כחלק מהשדרוגים שתציע גוגל, היא תציע גם שירות מוזיקה משלה. בסוף השבוע פרסם המגזין Billboard ידיעה בנושא, שממנה עולה כי בכירים בתעשיית ההקלטות אישרו כי גוגל פנתה אליהם בנושא, וכי האחראי על פרויקט המוזיקה של גוגל הוא אנדי רובין, האחראי על כל פלטפורמת האנדרואיד.

ההערכות שלפיהן גוגל תשיק שירות מוזיקה נשמעות כבר זמן רב: בסוף 2010 דיווח "הניו יורק טיימס" כי השקתו של השירות מתעכבת בגלל קשיים במגעים עם חברות התקליטים, והעריך כי היא תתבצע לקראת סוף הרבעון הראשון של 2011.

האייטיונז, שהתוכנה העומדת בבסיסה חגגה לאחרונה 10 שנים לקיומה, היא חנות המוזיקה המקוונת הגדולה בעולם, המחזיקה בכ-66% מהשוק, ומציעה מלבד שירים גם לרכוש או להשכיר פרקים מסדרות טלוויזיה. אך באולפני ההקלטות נשמעים לאחרונה קולות רבים יותר נגד התנהלות אפל: בכיר בסוני, שהודיעה על השקת שירות מוזיקה מתחרה, אמר כי אפל "מחזיקה את מפיצי המוזיקה כבני ערובה".

במהלך נוסף נגד אפל, הודיעה אתמול גוגל כי היא משיקה את Google One Pass, פלטפורמה נוחה להפצת תוכן לטאבלטים, שבה היא תגבה רק 10% מהכנסות מפיצי התוכן. ההכרזה הגיעה ימים ספורים לאחר שאפל שינתה את כללי השימוש באפסטור, כך שיאלצו את יצרני התוכן לשלם לה 30% מכל מכירה.

תגיות