אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי האוצר מאיימים בשביתה: "המעליות תקולות" צילום: shutterstock

עובדי האוצר מאיימים בשביתה: "המעליות תקולות"

עובדים ברשות החברות מתלוננים כי המעליות בבניין שלהם אינן בטוחות וסובלות מתקלות חוזרות ונשנות. הם מבקשים לשבות עד שיוענק אישור בטיחות למעליות ואישור כיבוי אש על בטיחות הבניין

17.02.2011, 18:36 | תומר אביטל
תתקנו את המעליות או שנשבית את הפעילות בגן הטכנולוגי - כך מאיימים נציגי העובדים ברשות החברות הממשלתית במשרד האוצר. אלו פנו הערב (ה') בדרישה לנציג ההסתדרות להשבית את עובדי בנק לאומי, בנק פועלים, ועובדי רשות החברות המועסקים במרכז המשרדים הגן הטכנולוגי. הבקשה היא ללא הגבלת זמן, והשביתה תסתיים רק לאחר מתן אישור בטיחות למעליות ואישור כיבוי אש על בטיחות הבניין. הבקשה באה בתגובה לשורה של תקלות מסוכנות במעליות הבניין, לדברי העובדים, ובעקבות אדישות ההנהלה של הגן לנושא.

מדובר במגדל המצוי בגן הטכנולוגי בירושלים - מרכז משרדים יוקרתי במלחה המאכלס בין השאר לשכות של נשיאים וראשי ממשלה בדימוס. המגדל מתנשא לגובה של 17 קומות, וכולל 3 מעליות נוסעים הסובלות, לדברי העובדים, מתקלות חוזרות ונשנות. נציגות ועד העובדים מלינה כי "השיא הגיע השבוע, כשעובד של רשות החברות נתקע בקומה ה-10 במעלית במשך שעה וחצי בזמן שהוא ממתין לחילוץ שלא בא". עובדים נוספים מספרים כי מאז המקרה הם נמנעים כליל משימוש במעליות ועושים את דרכם במעלה המגדל תוך שימוש במדרגות, דבר המשבש את שגרת חייהם.

חזי ליפשיץ, עובד רשות החברות שנתקע במעלית, מספר: "מדובר בחוויה מפחידה של ממש. לאחר המתנה ממושכת בה ניסיתי לקרוא לחילוץ, לא זכינו לכל מענה מצד עובדי האחזקה של הגן. הזעקתי את מכבי האש בבקשה שיגיעו לחלץ אותי, אך לתדהמתי הם סרבו להגיע, והפנו אותי לאנשי התחזוקה של הגן. הייתי המום מהתשובה. לא ייתכן שמכבי האש לא יענו לפנייה של אזרח המצוי במצוקה רק בגלל חילוקי דעות כספיים עם הנהלת הגן הטכנולוגי לגבי מי יישא בעלויות החילוץ".

רשות החברות משלמת, לדבריה, כ-30 אלף שקל דמי ניהול עבור השכרת המשרדים בגן. העובדים דורשים כי במעליות יותקן אינטרקום שיהיה מחובר למוקד לצורך אזעקת חילוץ במקרה של מעלית תקועה. אחד העובדים הדגיש כי "זה נשמע טריוויאלי אבל זה לא. מדובר באוזלת יד משוועת. עובדים עולים 8 קומות וחוששים מהמעליות. אנו פונים אליהם אבל אין עם מי לדבר. זה ממפש מפחיד להיתקע בקומה מתחת לאדמה בעשר בלילה. אין קליטה, וזה לא מחובר למוקד".

מהנהלת הגן נמסר בתגובה כי "הנהלת הגן פועלת למען רווחת וביטחון העובדים במתחם ומוחה על הטענות המועלות בכתבה. הנהלת הגן מדגישה כי אף אחת מהתקלות לא היתה תקלה בטיחותית ואין שום סכנה בשימוש במעליות. למען הדיוק, בבנין קיימות 6 מעליות נוסעים וכולן פועלות כיום באופן תקין. לבנין יש אישור כיבוי אש זה מכבר. התקלות המצוינות בפנייה היו ידועות להנהלת הגן וטופלו מיידית".

עוד נמסר כי "הנהלת הגן נפגשה מספר פעמים עם סמנכ"ל חברת המעליות ועם מהנדס הבטיחות של המעליות. בניגוד לנטען על ידי מר ליפשיץ, הוא עצמו התקשר לתחזוקת הגן ושוחח עם מוקדנית התחזוקה שהזעיקה מיד את צוות החילוץ של המעליות, שהגיע תוך 10 דקות. לצערינו, חילוצו אכן ארך זמן רב. התקלה באינטרקום טופלה. ובניגוד לנטען, במעליות קיים אינטרקום שמחובר למוקד האחזקה. הנהלת הגן הטכנולוגי החלה כבר לפני מספר שבועות לבחון את האפשרות להחליף את האינטרקום במכשירי טלפון בכל המעליות בבניין".

תגיות