אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באפט: "אם עסק יכול להעלות מחירים בלי לאבד לקוחות הוא עסק טוב" צילום: איי אף פי

באפט: "אם עסק יכול להעלות מחירים בלי לאבד לקוחות הוא עסק טוב"

לדבריו, "אם אתה צריך להתפלל לפני שאתה מעלה את המחיר ב-10%, יש לך עסק איום ונורא. עסק טוב במיוחד אינו זקוק להנהלה טובה"

18.02.2011, 16:43 | בלומברג

המיליארדר וורן באפט, בעלי ברקשייר האת'אווי, אמר כי הוא מדרג עסקים לפי יכולתם להעלות מחירים, ולעתים הוא אפילו לא מביא בחשבון את ההנהלה.

"ההחלטה החשובה ביותר בהערכת עסק היא כוח התמחור", אמר באפט לנציבות חקירות משברים פיננסים. "אם יש לך הכוח להעלות מחירים מבלי להפסיד לקוחות למתחרים, יש לך עסק טוב מאוד. ואם אתה צריך להתפלל לפני שאתה מעלה את המחיר ב-10%, יש לך עסק איום ונורא".

באפט (80) צבר את הונו, השלישי בגודלו בעולם, בקריירה של בחירת מניות והשתלטויות. הוא רכש חברות רכבות וחברות חשמל, שכוח התמחור שלהן נובע ממיעוט האפשרויות התחרויות שיש ללקוחות. באפט גם צבר נתחים בחברות כמו קוקה קולה וקראפט, הסומכות על הכוח המותג שלהן שימשוך לקוחות וישמר אותן.

"העסק היוצא מן הכלל לא זקוק להנהלה טובה", אמר באפט. החוקרים מטעם הנציבות התמקדו בהשקעתו של באפט במודי'ס, חברת דירוג האג"ח שהואשמה בניפוח דירוגי האשראי בזמן בועת הדיור. באפט אמר כי הוא מחזיק במניות בחברה כיוון שנתח השוק המוביל שלה ושל המתחרה S&P מעניק לשתיהן גמישות בקביעת המחירים.

תגיות