אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צניעות 2012: נזירות מודרנית צילום: MCT

צניעות 2012: נזירות מודרנית

אחרי קיץ פרוע, הבשורה של שבוע האופנה בניו יורק לחורף 2012 היא חזרה למשמעת: המחשופים נעלמו, והמראה מוקפד בהשראת הכנסייה. "כלכליסט" סוקר את המגמה המאופקת

21.02.2011, 10:52 | לרה רוטר

מסלולי התצוגות בשבוע האופנה האחרון בניו יורק תובלו בבשורה חדשה. אחרי קיץ באווירת דיסקו, צבעוניות ושחרור, לקראת סתיו־חורף 2012 נידרש להתנהג בהתאם. מחשופי החזה מפנים את מקומם לטובת גילויים של חלקי גוף אחרים, כמו זרועות ושוקיים, והמראה הנזירי נותן אותותיו בווריאציות שונות. "כלכליסט" מציג את המגמה כפי שהופיעה בקולקציות של המעצבים המובילים.

מארק ג'ייקובס - נזירות בחלל. קולקציה בהשראת שנות החמישים מעורבלת במראה נזירי ונגיעות עתידניות היא הבשורה של ג'ייקובס, שאחרי קולקציית קיץ משוחררת וזורמת מציג חזרה למשמעת נוקשה. דוגמניות בכובעי בארט המשלימים צווארונים רכוסים יצאו אל המסלול עוטות גרבונים שנראו כהמשך ישיר של חצאיות עיפרון הנוגעות בגובה הברכיים. הנעליים, גבוהות ושטוחות, הקפידו לכסות את הרגל עד חצי השוק. החלקים החשופים: חצי השוק עד הברך.

השפעת שנות החמישים באה לידי ביטוי בהדפסי נקודות לרוב - מוטיב חוזר מהקולקציה הראשונה של המעצב - שחזרו במגוון גרסאות. החצאיות, הז'קטים והווסטים הקפידו להדגיש את המותן. איתם הבליחו על המסלול בדי לייטקס, נקודות תלת־ממדיות ושימוש בפלסטיק, שבשילוב עם התפאורה הכסופה העניקו תחושה של מסע בחלל.

מארק גיי מארק גיי'קובס. שנות החמישים והדפסי נקודות | צילום: MCT מארק גיי

 

טים המילטון - נזירות א־סימטריות. קולקציית הסתיו של טים המילטון טומנת בחובה חידוש. המילטון, שלא נהג להשתמש בבדים מודפסים בעבר, החליט העונה לייצר טקסטיל בהשראת עבודותיו של הצייר רוס בלקנר (Ross Bleckner). עבודותיו של בלקנר חוקרות את נושאי השינוי, האובדן והזיכרון, שבמקרים רבים קשורים אצלו למחלת האיידס. בלקנר משתמש בדימויים סימבוליים שחוזרים על עצמם, והצורות בעבודותיו נכנסות ויוצאות ממיקוד. אלמנטים מהציורים האבסטרקטיים של בלקנר הופיעו בקולקציות הנשים והגברים של המילטון על ז'קטים, מכנסיים, שמלות וטופים, ונתנו קריצה צבעונית למראות שנבנו משחור ולבן. מחשופי החזה נעדרים מהקולקציה של המילטון, ובמקומם נחשפים, על ידי משחקים בגזרות א־סימטריות, הבטן התחתונה והזרועות.

 

מראות נזיריים הוצגו בזה אחר זה, בהם חצאית מקסי שחורה בגזרה ישרה שצוותה לנעלי פלטפורמה לבנות, גופיית בטן לבנה וצמודה ועליה ז'קט אוברסייז לבן מעוטר כפתור שחור שהוזז ממקומו הטבעי. מראה אחר שילב חולצת כפתורים לבנה רכוסה עד תומה שעליה עליונית שחורה ששוליה ושרווליה גזורים בא־סימטריות פיסולית. בקולקציית הגברים הוצגו פריטים שבנו יחדיו מראות נזיריים בניחוח המזרח הרחוק, בעיקר בשל שילובי השחור והלבן עם פריטים מהבדים המודפסים.

תום בראון. מראה שכבות בהשראת בייסבול, צילום: MCT תום בראון. מראה שכבות בהשראת בייסבול | צילום: MCT תום בראון. מראה שכבות בהשראת בייסבול, צילום: MCT

 

תום בראון - נזירות במגרש בייסבול. קולקציית הנשים הראשונה שעיצב תום בראון הוצגה בתוך חלל בספרייה הציבורית בניו יורק. הדוגמניות, עטויות גלימות וכובעי נזירות, השילו בזו אחר זו את המעטפת וחשפו את הבגדים, שהתכתבו באופן ברור עם אלמנטים מלבוש הכנסייה. קולקציית הנשים של בראון מושפעת גם מקולקציית הגברים שלו: אלמנטים מהארון הגברי הוסבו לנשים, ומוטיב חוזר של בגדי בייסבול נראה כמעט בכל פריט שהוצג - בבדים, בטקסטורות ובהדפסים, שכללו משבצות לרוב, מעוינים ופסים בכחול, לבן ואדום. מאפיין נוסף לקולקציה של בראון הוא מראה שכבות מהודק שהכיל חולצות מכופתרות שעליהן וסט וז'קט משולבות עם מכנסיים בגזרות שלופתות את הגוף. מראה השכבות הזה, הכולל שכבה על שכבה על שכבה, יוצר אפקט של צניעות, ולו רק בגלל הזמן שיידרש להתיר אותו. חצאית דמויית כלוב וז'קט דמוי ביצה שהוצגו התכתבו עם שפתו ומידת תעוזתו של גוטייה.

עוד בשבוע האופנה - נזירות מוקפדות ופרועות. אלמנטים נזיריים שולבו בתצוגות אופנה רבות נוספות. צווארוני גולף גבוהים, צווארוני כמרים, מעילי שכמייה באוברסייז או בגזרות צמודות לגוף ושמלות רוויות בד בעלות צווארונים עגולים ומלאים נצפו על המסלולים של L.A.M.B, Elise Overland, דו־רי צ'אנג, אלכסנדר הרשקוביץ' ועוד.

תצוגת האופנה של L.A.M.B, צילום: MCT תצוגת האופנה של L.A.M.B | צילום: MCT תצוגת האופנה של L.A.M.B, צילום: MCT

ניקול ומייקל קולובוס להלמוט לאנג הציגו נזירות רכות, דקות וארוכות שנראו כאיורי אופנה שקמו לתחייה. ההשראה לקולקציה היתה הא־סימטריה, כפי שבאה לידי ביטוי ב"Cutting Table", ציורו של האמן המודרני Jaap de Vries. ג'פרי מונטיירו, שזו לו עונה שנייה בבית האופנה ביל בלאס, הציג במונקי בר מראה רכוס ונזירי נוסח המערב הפרוע. עם עליית "אומץ אמיתי", סרטם החדש של האחים כהן. נראה שהתרגום הזה של מונטיירו, הנשען על קולקציה משנות השבעים של בית האופנה, יהיה הנכון ביותר לחורף הבא. מגפי עור שעטפו את הרגל לכל אורכה, צבעי שחור־ולבן וכובעי בוקרים קישטו את הדוגמניות, שעטו מראות הדוקים שהוגשו בקווים נקיים. אם מדונה הצליחה להלהיט את הטרנד בתחילת שנות האלפיים עם "מיוזיק", אין סיבה שזה לא יקרה עכשיו שוב בגרסה ממושמעת יותר, שאולי תפגין כראוי מהו אומץ אמיתי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות