אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אסף חרל"פ: פייסבוק הפך את יבואני הרכב לגופים נגישים ללקוחות צילום: עטא עויסת

אסף חרל"פ: פייסבוק הפך את יבואני הרכב לגופים נגישים ללקוחות

מנהל מותג סמארט: "השימוש בפייסבוק ככלי שיווקי הוא חלק מתפיסת עולמנו, מכיוון שאנחנו לא מדברים אל הלקוח, אלא איתו"

21.02.2011, 09:09 | תומר הדר

אסף חרל"פ, בנו של שמואל חרל"פ, מבעליה של קבוצת כלמוביל, התמנה לאחרונה למנהל מותג סמארט המבצע חדירה מחודשת לישראל. חרל"פ (32), בוגר תוכנית ה־MBA של אוניברסיטת הארווארד, נמנע עד כה מחשיפה תקשורתית בכל הנוגע לעסקי כלמוביל, אך כעת עם כניסתו לתפקיד הוא מפרט את תפקידה של פייסבוק בשיווקן של מכוניות סמארט בישראל.

האם פייסבוק אכן מוכר מכוניות?

חרל"פ: "השימוש בפייסבוק ככלי שיווקי הוא חלק מתפיסת עולמנו, מכיוון שאנחנו לא מדברים אל הלקוח, אלא איתו. פייסבוק מאפשר לנו לקיים עם הלקוח דיאלוג, ובדיאלוג נדרשת גם הקשבה לצרכים. המטרה שלנו היא להבהיר ללקוח, ופייסבוק הוא הכלי האידיאלי לכך, שכן מדובר בשיווק אותנטי. בעבר האסכולה השיווקית היתה שהיבואן מפרסם מודעות רבות בעיתון, והלקוח בתורו ישתכנע מהמודעות ויחשוב שמה שכתוב בהן נכון עקב חשיפה מרובה. אך היום, בזכות רשתות חברתיות, היבואן כבר אינו גוף בלתי נגיש ולכן הוא נדרש להראות מעורבות אמיתית בשיקולי לקוחותיו. ישנם מחקרים אשר מעידים שרמת הנאמנות למותג גוברת עקב מעורבות. למעשה, בהיבט זה פייסבוק הוא רק חלק ממדיה חברתית גדולה שמאפשרת לנו מגע עם הלקוחות. עם זאת, לפייסבוק יש יתרונות שיווקיים, כגון היכולת להציג את הסמארט באופן מסוים".

סמארט סמארט סמארט

מיהם לקוחות סמארט שמשתמשים בפייסבוק?

"אנו פונים לכל הגילאים שצורכים את פייסבוק כמדיה חברתית, אך להערכתנו קבוצת ההתייחסות העיקרית היא גברים שגילם הוא עד 35. עם זאת, כיום יש גידול בשימוש בפייסבוק גם בקבוצות יותר מבוגרות. מבחינתנו משתמשי פייסבוק הם אנשים מתוחכמים - אכפת להם ממה שקורה סביבם.

"ישנם גם צופים מתבוננים - שיעור גדול של אנשים שאינם שותפים פעילים לשיח הציבורי אך משתמשים בפייסבוק כדי להסתכל בעולמות התוכן של חבריהם. כך, לדוגמה, הם רואים שחברים מתעניינים בסמארט; זו עוצמתו הגדולה של הכלי השיווקי הזה, כי כלי המכירות החזק ביותר הוא המלצה של חבר.

"לדוגמה, אנחנו עושים בפייסבוק פרויקט שנקרא חוכמת רחוב: אנחנו הולכים בתל אביב, שהיא הסביבה האופיינית של בעלי מכוניות סמארט, ושואלים אותם מה עושה אותם יוצאי דופן. כל אחד מהאנשים מקבל אפשרות לומר משהו ייחודי על עצמו וליצור תמונה אקלקטית של העיר".

מכרתם ככה מכוניות סמארט?

"אנחנו לא נמצאים בשלב הזה כי כמעט כל המכוניות שהיו לנו במלאי כבר נמכרו. אנו נמצאים במקום שבו מדברים על מהות המותג ולא על מכירה ישירה. למעשה, אנחנו לא מאפשרים רכישה אונליין, שכן מדובר בערוץ שהוא אמצעי לדיאלוג עם לקוחות. עם זאת, רבים ביקשו להתנסות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות