אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חנה פרי-זן: "תוך כמה שנים הבנקים יהוו את ערוץ ההפצה המרכזי בתחום הפנסיוני" צילום: אוראל כהן

חנה פרי-זן: "תוך כמה שנים הבנקים יהוו את ערוץ ההפצה המרכזי בתחום הפנסיוני"

המשנה למנכ"ל בנק הפועלים בכנס לשכת רו"ח: "תוחלת החיים הולכת וגדלה, וההערכות בבנק הן שסכום הצבירות לפנסיה יגדל מ-500 מיליארד שקל ל-845 מיליארד"

21.02.2011, 10:35 | רחלי בינדמן

"החיסכון הפנסיוני נמצא בתהליך שינוי גדול בכל העולם בעקבות שורה של רפורמות, בראש ובראשונה רפורמת בכר, פנסיית חובה, תקנות הניוד ותיקון 3". כך אמרה חנה פרי-זן, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, במהלך פאנל בנושא פנסיה בכנס לשכת רו"ח המתקיים בים המלח. לדבריה, "החיסכון הפנסיוני עבור רובנו הוא סוג של קופסה שחורה. אנחנו מפקידים מדי שנה כ-4 משכורות עבור החיסכון הפנסיוני. אנחנו חוסכים לפנסיה שני שלישים מחיינו עבור השליש האחרון" הוסיפה. "אנחנו נמצאים במצב שבו ניהול חיסכון לטווח ארוך, בחירת מכשיר חיסכון ארוך טווח היא בידינו. מדובר בבחירה החשובה ביותר שאדם עושה בימי חייו. צריך לפתוח את הקופסה השחורה הזו". פריזן ציינה כי "מחקרים מצביעים שהציבור בישראל לא יודע מה יש לו בפנסיה וגם לא מתעניין".

לדברי פרי-זן, "אחוז גילאי 60 ומעלה בישראל רק הולך וגדל. לצד זאת, תוחלת החיים הולכת וגדלה. אנחנו בבנק הפועלים מעריכים שסכום הצבירות לפנסיה יגדל מ-500 מיליארד ל-845 מיליארד, ושיהיה גידול דרמטי בצבירות בקרנות הפנסיה. אנחנו חושבים שתוך כמה שנים הבנקים יהוו את ערוץ ההפצה העיקרי של מוצרי החיסכון ארוך הטווח. החסם העיקרי מבחינתנו הוא שהיום אנחנו לא יכולים לתת ייעוץ פנסיוני מחוץ לסניפים. אנחנו חושבים שיש מקום לתת לבנקים להגיע למעסיקים".

פרי-זן ציינה עוד את הבעייתיות במערכות הגבייה והסליקה. "לצערי הרב", אמרה, "המסלקה הפנסיונית מתקדמת בעצלתיים, וזה אחד החסמים העיקרים לכניסה ליעוץ מסיבי בתחום הפנסיוני. קושי נוסף הוא לתת יעוץ בנושאי ביטוח, חלק מהמוצרים מצויינים אך בעייתים לייעוץ כיוון שאין בפנינו את כל המידע הדרוש לייעוץ מלא ואחראי. במערכת הבנקאות אנחנו מספקים יעוץ אובייקטיבי נטול זיקה, יש לנו תשתיות מחשוב גבוהות. בבנקים יש יעוץ הוליסטי, גם פיננסי וגם פנסיוני. יותר משני שלישים מיועצי בנק הפועלים מחזיקים הן רישיון יעוץ פיננסי והן פנסיוני. האינטראקציה הכי משמעותית של הלקוח היא עם הבנק".

לבסוף מסבירה פריזן: "הדבר הכי חשוב הוא ההיכרות עם הלקוח. אני יכולה לבנות את מערכות המחשב הכי מתוחכמות, אך הפגישה של היועץ עם הלקוח היא חשובה ביותר, היכרות עם הלקוח ועם הסיכונים שמוכן לקחת ועל בסיסם לבנות לו פתרונות. צריך להחזיר את המצב שהחיסכונות בבנק שיהיו סגורים 15 שנה יהנו מהטבת מס".

תגיות