אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריצ'י הנטר: "נשקיע 3–5 מיליון שקל בקמפיין להשקת אקסטרה" צילום: סיון פרג'

ריצ'י הנטר: "נשקיע 3–5 מיליון שקל בקמפיין להשקת אקסטרה"

תת־הרשת החדשה של שופרסל דיל, שתתאפיין בנראות של מחסנים ובמחיר נמוך במיוחד, תרכז את המאבק מול הרשתות הפרטיות. סניף הפיילוט הוקם בחולון

23.02.2011, 11:16 | אורנה יפת וגיל קליאן

"שופרסל תתחיל במרץ בפעילות שיווקית לתמיכה בפורמט החדש 'שופרסל דיל אקסטרה', ותשקיע 3-5 מיליון שקל בקמפיין טלוויזיה" - כך אמר ל"כלכליסט" ריצ'י הנטר, מנהל העסקים הראשי בשופרסל.

השקת הרשת החדשה היא מהלך שנועד להעמיק את פעילותה בתחרות הישירה מול הרשתות הפרטיות והמוזלות, שמציגות שיעורי צמיחה מעוררי קנאה ומזנבות ברשתות הגדולות.

הפורמט החדש יאומץ ממודל הפעילות של הרשתות האמריקאיות סאמ'ס קלאב (שבבעלות וול־מארט) וקוסטקו, המתאפיין בחנויות בנראות של מחסנים, המוכרות אריזות גדולות ומארזים של כמה מוצרים יחד, במחיר מוזל ולחברי מועדון בלבד; וכן בצמצום מגוון המוצרים, במטרה לפשט את תפעול החנות ולחסוך בעלויות. בישראל, החנות הקרובה ביותר למודל זה כיום היא רשת אושר עד.

בשופרסל ניסו לשתף פעולה בנושא עם קוסטקו - אך הניסיון לא צלח.

"הפורמט ימנה בשנים הקרובות 15 סניפים שיאופיינו בכך שאין המתנה בתורים, כי בכל סניף יהיו כ־20–30 קופות", אמר הנטר. "בחנויות יהיו 450 מהמוצרים הכי נמכרים, שיימכו בשיטת השלשות – מחיר זול קבוע על קניית שלושה מוצרים. לדוגמה, בקניית שלוש יחידות קפה טייסטר צ'ויס, הצרכנים ישלמו 26 שקל ליחידה, במקום 32 שקל".

בניגוד לפרסומים, הסניפים יימכרו לכלל הלקוחות, גם למי שאין כרטיס מועדון, אך שיטת השלשות תיועד רק לבעלי כרטיס מועדון.

החנויות החדשות של שופרסל דיל אקסטרה יהיו חנויות גדולות במיוחד ויגיעו לשטח של 5,000–8,000 מ"ר, עם תקרות גבוהות של עד 14 מ', שישמשו גם לאחסון מוצרים בקומות.

הפיילוט לרשת נעשה באיזור התעשייה של חולון, לא רחוק מסניפי של חצי חינם ומגה בול, והרשת מחפשת מיקומים לסניפים בירושלים ובתל אביב. על פי התוכנית יוקמו סניפים נוספים, בין היתר, באשדוד, באר שבע, נתניה, נס ציונה ופתח תקווה.

השקת הפורמט החדש של דיל אקסטרה, היא חלק מההערכות לפסח. "אנחנו רואים את 2011 כשנת צמיחה ברשת, והשלב הזה הוא לקראת החגים", אמר הנטר. "המהלך התחיל אצלנו ב־16 לדצמבר, כשהכרזנו על אסטרטגיית צמיחה חדשה לשופרסל".

במסגרת התוכנית האסטרטגית הזו, שופרסל מחקה את תת־הרשת ביג והפכה אותה לשופרסל דיל, במאמץ למצב את הרשת כאלטרנטיבה זולה לצרכנים - שבינתיים זולגים לרשתות פרטיות דוגמת רמי לוי, חצי חינם, אושר עד, ויקטורי, סופר דוש וכדומה.

הנטר אמר עוד: "נוסף על כך, שופרסל מתכוונת לעמוד בהבטחה ולהציע את הסל הזול בפורמט דיל. יהיה שינוי דרמטי ביחס לשנה שעברה, כי אז היו 40 חנויות דיל, ועכשיו יש 75 חנויות דיל".

הנטר הוסיף כי "בשלושת החודשים הבאים מתוכננים עוד מהלך או שניים גדולים", אך סירב לחשוף אותם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
נו טוב, צריך הרי להראות שעושים משהו תמורת המשכורת המטורפת
תסתכלו על הדוחות של שופרסל ושל רמי לוי: הרווח הגולמי של שופרסל יותר גבוה משל רמי לוי והרווח התפעולי יותר נמוך. המשמעות: מחירים יותר נמוכים ברמי לוי ועלויות שיווק ומטה מטורפות בשופרסל. מי שרוצה לממן את המשכורת של ריצ'י ריץ' מוזמן להמשיך ולפקוד את סניפי השופרסל (או מגה), יתר האנשים ימשיכו לעבור לאלטרנטיבות היותר זולות.
ממשיך ללכת לאיפה שזול  |  24.02.11
3.
היכונו היכונו לסיבוב נוסף במלחמת הרשתות...
תנובה, אוסם, שטראוס ושאר היצרנים והיבואנים הגדולים שימו לב- המלחמה כמו תמיד תמומן על ידכם, צמצמו את חריגות האשראי ותקוו שאף רשת לא תפשוט את הרגל... ע"ע קלאב מארקט שפשטה את הרגל בסיבוב הקודם. כולי תקווה שמלחמת הרשתות תסתיים והיצרנים והיבואנים יבינו שאין מנוס מחזרה לשוק הפרטי, קרי מכולות וסופרים שכונתיים.
צ'ומפי , מרכז  |  24.02.11