אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רווח נקי של 304 מיליון שקל לפרטנר; תחלק 300 מיליון שקל למשקיעים צילום: גלעד קוולרצ'יק

רווח נקי של 304 מיליון שקל לפרטנר; תחלק 300 מיליון שקל למשקיעים

פרטנק מסכמת את 2010 עם עלייה של 9% ברווח הנקי ל-1.24 מיליארד שקל. מתוך זה, החברה חילקה למשקיעים 1.2 מיליארד שקל כדיבידנד. מספר המנויים ברבעון הרביעי גדל ב-27 אלף לקוחות. המנכ"ל יעקב גלברד: "בשל הפחתת דמי הקישוריות נקטנו בשורת צעדי התייעלות"

23.02.2011, 09:19 | שהם לוי

רגע לפני הפחתת דמי הקישוריות, פרטנר רושמת רווח נקי של 304 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2010, גידול של 3.4% לעומת אשתקד. בסיס המנויים של החברה גדל ב-27 אלף במהלך הרבעון הרביעי.

בעקבות תוצאות הרבעון הרביעי תחלק החברה דיבידנד של 300 מיליון שקל ובכל שנת 2010 תסיים החברה לחלק כמעט את כל הרווח הנקי שלה - 1.2 מיליארד שקל. כולל הפחתת ההון, חילקה החברה 2.6 מיליארד שקל. 

הכנסות החברה עמדו על 1.8 מיליארד שקל ברבעון הרביעי, גידול של 11.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA של החברה (רווח לפני מסים ריבית, פחת והפחתות חד פעמיות) עמדו על 664 מיליון שקל, עלייה של 9.2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009.

בשנת 2010 כולה רשמה פרטנר רווח נקי של 1.24 מיליארד שקל, גידול של 8.9% בהשוואה לשנה שעברה. בכל שנת 2010 גדל מספר המנויים של החברה ב-118 אלף ועמד על 3.16 מיליון בתום שנת 2010 כולל 1.55 מיליון מנויים ברשתות ה-3G.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר אמר כי החברה מצפה להשלים את העסקה לרכישת  חברת התקשורת 012 סמייל בתוך מספר שבועות.

גלברד: "2010 היא שנה מאתגרת"

יעקב גלברד שיבח את ההון האנושי של פרטנר בדוחות החברה וציין כי "החברה מכירה בכך שההון האנושי שלה הוא מבין הטובים בשוק הישראלי. החברה מאמינה שעובדיה הם חלק בלתי נפרד מההצלחה שלה. העתיד מספק לנו הרבה מאוד הזדמנויות למקסם את הנכסים שלנו כדי לספק ערך לבעלי המניות"..

באשר ל-2011 אמר גלברד כי "השנה שלפנינו מציבה אתגר מיוחד בכל הנוגע להכנסות ולשולי הרווח, וזאת בשל ההפחתה התלולה בדמי הקישוריות שנכנסה לתוקף החל מינואר 2011. בתגובה לכך נקטנו בשורה של צעדי התייעלות ואכפנו פיקוח הדוק יותר על ההוצאות. אמצעים אלו, בשילוב המשך הצמיחה בהכנסות ובסיס המנויים, ישמשו למיתון ההשפעה של ההפחתה בתעריפי הקישוריות, בה בשעה שאנחנו יכולים להמשיך ולבנות את העתיד".

עמנואל אבנר, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, אמר אחרי פרסום הדו"חות הכספיים כי "הגבלת קנסות היציאה למנויים צפויה להגדיל את שיעורי הנטישה של מנויי ה-Postpaid".

דש: "ב-2010 תצליח פרטנר לייצר דיבידנד של מעל למיליארד שקל"

"מחיר היעד שלנו לפרטנר עומד על 77 שקל למניה. אנו לא רואים צורך לשנות אותו כעת. ההנחיות קדימה ועסקת סמייל מעודדים מאד מול העתיד הלא פשוט. אנו מעריכים כי פרטנר תצליח בשנת 2011 לייצר דיבידנד של מעל מיליארד שקל (נגזר מהרווח הנקי) כך שהתשואה תעמוד על 10%. ברור לנו כי המשך ייצור הכותרות על ידי כל הנוגעים בנושא הגברת התחרות, תימשך בחודשים הקרובים. אנו אכן מעריכים כי לקראת סוף השנה, רמת התחרות תעלה מדרגה, אבל לוקחים זאת בחשבון בהערכת השווי – גם בתחזיות וגם בשיעור ההיוון (10%)", כותב ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז'.

מגדל: "הנקודה המפתיעה בדו"חות - היעדר תחזית לשנת 2011"

"הנקודה המעט מפתיעה ולא חיוב בדו"ח הינה לראשונה מזה זמן החברה לא מספקת תחזית לשנת 2011. אומנם, יהיו כאלו שיאמרו שהחברה מעוניינת לספק תחזית מסודרת לאחר רכישת 012 סמייל ועדיין, אין ספק כי העובדה שהחברה אינה יכולה לפרט מעבר לכך שהתזרים תפעולי צפוי להיות שלילי במחצית הראשונה וכי שהיא תצליח למתן את ההשפעה של ההפחתה בקישוריות אומרת - דרשני", אומר ערן יונגר, אנליסט במגדל שוקי הון בתגובה לדו"חות החברה.

"הסיבה העיקרית הינה אותה תנועת מלקחיים - מחד דמי הקישוריות היורדות ומאידך מהלכי המיקרו רגולציה האחרונים. אנו ממשיכים להעריך כי מהלכי המיקרו רגולציה אולי פוגעים בטווח הקצר בחברות הסלולר אולם למעשה מבטלים לא מעט מהערך המוסף אותם היו צפויים להוביל המפעילות החדשות לצרכן ובכך מפחיתות במידה לא מועטה את היתרון היחסי שלהן על פני המפעילות הוותיקות", אומר יונגר.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
חלוקת דווידנדים
מוטב כי מר בן טוב ישיקע הכספים בפיתוח החברה ובשיפור השירות ויעלה את שווי החברה בהגדלת הונה הפנימי ולא יקח הכספים להחזרלת הללואתו אשר לקח בקנית החברה אלא יחזיר הלוואתו מכיסו הפרטי. חליבת החברה היא עושק בעלי המניות הרוצים לראות עליה בשווי אמיתי. יקטען הוא את הדווידנדים.
מיכאל , מרכז  |  23.02.11
13.
שירות הלקוחת שלהם בלתי נסבל - זמן המתנה ארוך מאוד
מזה אני לומדת רק דבר אחד שהם מזלזלים בנו הלקוחות שלהם עם רוווחים כאלו מן הראוי שאורנג' תשקיע בשרות הלקוחות ממש הפך להיות בזיון ..נסו להתקשר 054* ותראו כמה זמן תצטרכו להמתין... אחרי כמה ניסיונות וכ 10 דקות המתנה בממוצע בין השעות 9:00 ל 13:00 התייאשתי - פשוט בזיון!
נטע  |  23.02.11
11.
אין בעיה להציג רווח, בשרות אורנג' יש מילת מפתח קבועה לא! זה עולה! לא כלול! וכו'
הגיע זמן להחליף סוס ומטאטא, סלולר להחליף בכל חידוש כמו גם שרות כבלים ו YES גם ספק תשתית אינטרנט וספק אינטרנט, אלו נחמדים ושומרים על לקוחות חדשים, הגעת אתה מלך, אתה כבר רשום, חצי שנה שקט אח"כ מקבנים אותך מכל כיוון אפשרי. אין הרבה בחירה נכון, תשמשו במה שיש, אלופים בלרכוש לקוח, אפסים בלשמר אותו, אז שיוציאו כסף על לגייס אותי מחדש שוב ושוב
ג'מיל  |  23.02.11
לכל התגובות