אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הגברת הזקנה" בונה על מתיחת פנים צילום: איי פי

"הגברת הזקנה" בונה על מתיחת פנים

למרות התוצאות הבינוניות בסריה A, ביובנטוס בונים על כניסה לאצטדיון החדש, שתחזיר את ימי התהילה

23.02.2011, 16:55 | בלומברג

ה"גברת הזקנה" של הכדורגל האיטלקי מהמרת על מתיחת פנים שתחזיר לה את ימי התהילה הישנים.

יובנטוס, שזכתה במספר שיא של 27 תארי ליגה איטלקית, עוברת בעונה הבאה לאצטדיון חדש שיכיל 41 אלף מושבים, ובנייתו נועדה לעלות את ההכנסות ולחדש את המרוץ לתארים אירופיים.

הקבוצה מטורינו, המוכרת בכינוי La Vecchia Signora, הגברת הזקנה, לא זכתה בגביע מאז 2006, אז שערוריית שחיתות הובילה לביטול שתי האליפויות האחרונות שלה.

"כל קבוצה יודעת שעליה להעלות את ההכנסות, מכיוון שזה המפתח לתחרותיות בעתיד, היכולת לשלם משכורות גבוהות ולפיכך למשוך את השחקנים הטובים ביותר", אומר מנכ"ל יובנטוס, ז'אן קלוד בלאן.

הפסדי המועדונים האירופיים הוכפלו ליותר מ-1.2 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) ב-2009, ואופ"א הזהירה את הקבוצות כי יוחרמו מהצ'מפיונס ליג ב-2014 אם לא יצמצמו את ההוצאות כדי שיתאימו להכנסות.

האצטדיון, בעלות של 105 מיליון יורו במימון פרטי, ממוקם בקצה הצפון מערבי של טורינו, באתר של אצטדיון דלה אלפי הישן, שבו שיחקה יובנטוס בעבר.

זהו האצטדיון הראשון שנבנה על ידי קבוצה איטלקית זה למעלה מ-20 שנים, והוא צפוי להעניק ליובנטוס את היתרון בכך שהיא תהיה הקבוצה היחידה בסריה A שבבעלותה אצטדיון.

המתקן צפוי להעלות את ההכנסות בלפחות 40 מיליון יורו, לפי ג'ורג'יו ברמבילה, מנהל המכירות והשיווק בחברת המחקר הגרמנית Sport+Markt.

מימין: אלפו אלקן, יורש העצר של פיאט, וסרג מימין: אלפו אלקן, יורש העצר של פיאט, וסרג'יו מארקיונה, יו"ר פיאט, במשחק של יובנטוס | צילום: אי פי אי מימין: אלפו אלקן, יורש העצר של פיאט, וסרג

אוהדי יובנטוס ייאלצו לשנות את הרגלי הצפייה שלהם על מנת שהמועדון יגיע ליעד. הקבוצה שזכתה בשתי אליפויות אירופיות טוענת כי היא הפופולרית ביותר באיטליה עם 12 מיליון אוהדים, אך עם זאת הנוכחות הממוצעת במשחקי הבית באצטדיון הנוכחי, סטאדיו אולימפיקו, עומדת על 21 אלף צופים בלבד.

מדובר ב-30 אלף פחות מהנוכחות במשחקים של האלופה האיטלקית והאירופית אינטר מילאן, וממקמים אותה במקום ה-11 בקרב 20 הקבוצות בליגה.

בניגוד לאצטדיון הקודם, סטאדיו דלה אלפי, המבנה החדש נבנה במיוחד לאירוח משחקי כדורגל. לא יהיה בו מסלול ריצה, שהאוהדים שנאו מכיוון שפגע באווירה במשחקים.

המגרש הקודם כמעט ולעולם לא מילא את כל 70 אלף המושבים. "הגרדיאן" דיווח כי 237 אוהדים בלבד צפו במשחק הגביע האיטלקי נגד סמפדוריה בעונת 2001/02.

"הביצועים חייבים להשתפר"

הביצועים על המגרש חייבים להשתפר אם יובנטוס מתכננת למלא את האצטדיון החדש, אומר אלן שוויצר, מנהל בחטיבת הספורט של חברת החשבונאות דלויט בלונדון. הקבוצה בראשותו של הקפטן אלסנדו דל פיירו לא הצליחה להעפיל לצ'מפיונס ליג לאחר שסיימה במקום השביעי בסריה A בשנה שעברה. "נהנים מאפקט האצטדיון החדש בטווח הקצר, אך אם הביצועים לא משתפרים האפקט מתנדף", טוען שוויצר.

הבטחה של 40 מיליון יורו נוספים לשורת ההכנסות, מקבילה למה שיובנטוס - שכבר עכשיו נחשבת למרוויחה הגדולה באיטליה - תרוויח מהעפלה לגמר הצ'מפיונס ליג. בזכות ההכנסות הגבוהות ביותר משידורי הטלוויזיה בליגה, יובנטוס הכניסה 240 מיליון יורו ממכירות בשנה שהסתיימה ביוני 2010, 11% יותר מאינטר מילאנו, שרשמה הפסד של 69 מיליון יורו, שהיה גבוה פי 7 מהגירעון של יובנטוס. עם מחיר מניה של 88 סנט, שווי השוק של יובנטוס מוערך ב-177.4 מיליון יורו.

יובנטוס, שבשליטת משפחת אניילי, בעלת המניות העיקרית ביצרנית הרכב פיאט, מייצרת 8% מההכנסות מהאצטדיון. מכירות גבוהות יותר יקרבו אותה לקבוצות בפרמייר ליג. ההכנסה של ארסנל מאצטדיון אמירייטס שמכיל 60 אלף מושבים, ונפתח בלונדון ב-2006, עמדה על 93.9 מיליון ליש"ט (152 מיליון דולר) בעונה שעברה.

ההכנסה עלתה אף יותר הודות לחוזה ל-12 שנה בשווי 75 מיליון יורו שבלאן חתם לפני שנתיים עם ספורטפייב, שאיפשר לחברת השיווק למכור את זכויות השם לאצטדיון החדש. שיחות עם חברות מאירופה ואסיה בנוגע לחוזה בשווי 7-6 מיליון יורו לעונה עדיין לא התבשלו לכדי הסכם. כ-70% מ-4,000 מושבי הפרימיום נמכרו מראש, מוסיף בלאן.

בלאן בן ה-47 הגיע ליובנטוס לאחר זעזוע בהנהלה לאור סקנדל השחיתות (קליצ'יפולי) שהסתכם בהורדת הקבוצה לליגה השנייה, לראשונה ב-113 שנות קיומה. הקבוצה חזרה לסריה A לאחר עונה, וסיימה במקומות השלישי והשני בשתי העונות הראשונות לאחר שובה.

בלאן שיפר את השיווק של הקבוצה בכך שביקש ממספר מופחת של ספונסרים לשלם יותר עבור בלעדיות. ברמבילה אומר שליובנטוס 12 שותפות יסוד, פחות ממחצית החברות שמפרסמות בשלטי החוצות מסביב לאצטדיון של היריבות בליגה.

"בלאן עשה עבודה טובה, גם אם הקבוצה עשתה עבודה פחות טובה", אומר ברמבילה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות