אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": פרטנר תגייס יותר מ־200 מיליון שקל באג"ח צילום: גלעד קוולרצ'יק

בלעדי ל"כלכליסט": פרטנר תגייס יותר מ־200 מיליון שקל באג"ח

פרטנר מתכננת לבצע הרחבה של סדרת אג"ח בהנפקה למשקיעים מוסדיים בלבד. אתמול דיווחה החברה על רווח של 1.2 מיליארד שקל ב-2010

24.02.2011, 07:41 | רחלי בינדמן וגילעד נס

מפעילת הסלולר פרטנרמתכננת לבצע הרחבה של סדרת אג"ח בהנפקה למשקיעים מוסדיים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בסדרה ג' בהיקף של 200 מיליון שקל, שאותה מתכוונת החברה להרחיב ביותר מ־200 מיליון שקל נוספים למשקיעים מוסדיים בלבד, בהנחה של כ־2% על מחיר השוק העומד על 106.25 אגורות לאיגרת. בתמורה להנחה ייאסר על המוסדיים למכור את האג"ח בשוק לתקופה של חצי שנה. את הגיוס מוביל לאומי חיתום. תגובת פרטנר בנושא זה לא התקבלה אתמול.

 

ברבעון הראשון שלו כמנכ"ל פרטנר מציג יעקב גלברד עלייה כמעט בכל המדדים הפיננסיים והתפעוליים של החברה ברבעון האחרון של 2010 ובשנה כולה. עם זאת, בפרטנר יודעים כי בדומה לתוצאות סלקום ופלאפון שיתפרסמו בחודש הקרוב, תוצאות 2010 אינן משקפות את הצפוי ב־2011, שכן הן מתייחסות לשנה שבה הגזירות הרגולטוריות של משרד התקשורת, בהן הפחתת דמי הקישוריות וקנסות היציאה, טרם נכנסו לתוקף, וגם מספר החברות בתחום הסלולר לא השתנה.

גלברד, שהחליף רשמית את דוד אבנר בתחילת אוקטובר 2010, יודע שהשנה יהיה קשה יותר לשמר את הרווחיות העצומה שהציגו חברות הסלולר בשנים האחרונות. כהכנה להידוק החגורה, פרטנר כבר ביצעה כמה תהליכי ייעול פנימיים, ובהם פיטורי כ־50 עובדים במטה החברה בסוף 2010. החברה הפכה כמעט את כל עובדי הקבלן שהעסיקה לעובדי חברה, כך שמצבת העובדים שלה תגדל ליותר מ־7,750 עובדים.

הכנסות פרטנר ב־2010 הסתכמו בכ־6.7 מיליארד שקל, מהם כ־5.7 מיליארד שקל משירותי תקשורת. הרווח הנקי בשנה זו הסתכם ב־1.24 מיליארד שקל, ואת רובו (98%) החברה חילקה או תחלק כדיבידנד.

ברבעון הרביעי רשמה פרטנר הכנסות של 1.8 מיליארד שקל ורווח נקי של 304 מיליון שקל, עלייה של 9.8% ו־3.4% בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל. פרטנר נהנתה גם מהכנסה של 50 מיליון שקל בגין זכייתה (עם סלקום) בעתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת על גביית יתר של אגרות תדרים.

"שנה מאתגרת לענף"

ברבעון האחרון גייסה פרטנר כ־27 אלף מנויים נטו, ובסיכומה של השנה גדלה מצבת המנויים בכ־118 אלף. בסך הכל שירתה החברה בסוף 2010 כ־3.16 מיליון מנויים, מתוכם כ־1.55 מיליון מנויי דור שלישי.

"2011 אכן תהיה שנה מאתגרת וקשה יותר לתעשיית הסלולר, ובעיקר לפרטנר. נפעל השנה גם להגדלת הסינרגיה בין פעילות הסלולר שלנו לפעילויות חדשות בתחום הקווי, בין השאר באמצעות הרכישה של חברת סמייל", אמר גלברד ל"כלכליסט". להערכת גלברד, עסקת הרכישה של 012 סמייל צפויה להיות מושלמת בתוך כשבוע, וכפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", מסתמן כי פרטנר תידרש להחזיק את פעילות השיחות הבינלאומיות של סמייל תחת ישות נפרדת, כדי לעמוד בתנאים שהכתיב שר התקשורת הקודם אריאל אטיאס, ולפיהם על חברת סלולר ייאסר לספק ישירות שירותי שיחות לחו"ל. פרטנר עתרה לבג"ץ במאי 2010 בתביעה לבטל את הוראתו של אטיאס, והדיון שהיה אמור להתקיים בנושא זה בשבוע שעבר נדחה לבקשת פרטנר לאמצע מרץ, בין השאר כדי להשלים את עסקת סמייל ולהציב עובדות חדשות בשטח.

בינתיים, הפעילות הקווית של פרטנר, הכוללת אספקת שירותי טלפוניה פנים־ארציים, קישוריות אינטרנט (ISP) ושירותי תמסורת לעסקים, הציגה צמיחה של כ־86.4% בין 2009 ל־2010, והכנסותיה הסתכמו בכ־164 מיליון שקל. החברה מציגה לראשונה רווח גולמי שנתי סמלי של מיליון שקל במגזר זה, לעומת הפסד גולמי של 57 מיליון שקל ב־2009. הרווח הגולמי במגזר זה ברבעון הרביעי עמד על כ־11 מיליון שקל, לעומת הפסד גולמי בסך 38 מיליון שקל ברבעון המקביל.

גידול בקצב הנטישה

בסוף 2010 עמד מספר הלקוחות לשירותי הטלפוניה הקוויים והאינטרנט של פרטנר על כ־115 אלף, לעומת כ־63 אלף לקוחות ב־2009. העובדה שהחברה לא הצליחה להכפיל את מספר לקוחותיה במגזר זה מדגישה עוד יותר את המניעים לרכישת 012 סמייל, לה כ־200 אלף לקוחות טלפוניה ביתית, ויותר מחצי מיליון לקוחות אינטרנט. עם זאת, בפרטנר טוענים כי ההכנסה הממוצעת מלקוחות אלו גבוהה מהממוצע בתעשייה.

בשני הרבעונים האחרונים היה נראה שפרטנר הפחיתה את ההשקעה בפרסום על שירותיה הקוויים. גלברד מאשר כי החברה אכן הפחיתה את השקעתה בתחום: "עדיין לא החלטנו כיצד תתבצע הסינרגיה הטכנית בין שירותי סמייל לפרטנר, ותהליך המעבר לרווח בתחום הקווי שלנו אינו קצר. גם החיבור העתידי עם סמייל גרם לנו להתחיל להתכונן להסתכלות רחבה יותר על החיבור בין שתי החברות, ולכן לא היה מקום להמשיך לקיים פרסום מסיבי לשירותים אלה".

סמנכ"ל הכספים של פרטנר, עמנואל אבנר, העריך כי הפחתת קנסות היציאה שנכנסה לתוקפה ב־1 בפברואר תוביל לגידול בקצב הנטישה, בעיקר של מנויי פוסט פייד. כבר ב־2010 חוותה פרטנר עליה בקצב הנטישה השנתי, שעמד על 21.4%, לעומת 17.7% ב־2009. בנוסף, הוראות נוספות של משרד התקשורת בנושא רכישה, שימוש וניתוק משירותי סלולר ותוכן שונים, שייכנסו לתוקפן ב־16 במרץ, צפויים, לדברי אבנר, ליצור השפעה שלילית חד־פעמית על תזרים המזומנים התפעולי בחציון הראשון של 2011. "אין ספק שהפחתת קנסות היציאה תגדיל את אחוזי הנטישה מ־15% לאזור ה־25% בטווח הקצר, ול־20% בטווח הארוך", אומר גלברד.

תגיות