אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מריל לינץ': לקנות מניות של חברות אנרגיה - למכור יצרני רכב וחברות מוצרי צריכה צילום: בלומברג

מריל לינץ': לקנות מניות של חברות אנרגיה - למכור יצרני רכב וחברות מוצרי צריכה

בבנק ההשקעות טוענים כי מקרי העבר הוכיחו כי בתקופה של עליית מחירי הנפט כדאי לרכוש חברות אנרגיה, מחשוב וכרייה

24.02.2011, 10:35 | שהם לוי

"העלייה המחודשת של הסיכונים הגיאופולטיים השכיחו מהמשקיעים את משבר החובות באירופה לפחות כאיום הגדול ביותר של השווקים. המסקנה העיקרית שלנו מהאירועים האחרונים היא להותיר את החשיפה לסחורות ולהקטין את החשיפה לחברות שמספקות מוצרים לצרכני קצה", כך כותבים במחלקת המחקר של מריל לינץ' בתגובה לאירועים האחרונים בלוב ובמצרים.

ביחידת המחקר של מריל לינץ' עקבו אחר 10 זינוקים פתאומיים במחירי הנפט שהתרחשו מאז 1973, על ידם הם הוגדרו כעלייה של 30% ויותר במחירים. במריל לינץ' חקרו את ביצועיהן של מניות באירופה בתגובה לאותן זינוקים והמסקנה לגבי חברות חיפושים וכרייה כלל לא מפתיעה, אלה היו בעלות הביצועים הטובים ביותר באותה התקופה (עלייה של 15%). אחריהן היו חברות המחשוב והתכונה עם עלייה של 13%. החברות שהניבו את התשואה הגרועה ביותר על פי המחקר הן יצרניות רכב (תשואה שלילית של 11%) יצרניות מוצרי פנאי ומותרות (תשואה שלילית של 6%) ותעופה (תשואה שלילית של 4%).

בשורה התחתונה ההמלצה של מריל לינץ' היא להישאר במשקל חסר על יצרניות מוצרי קצה לצרכנים כל עוד העלייה במדד המחירים לצרכן לא תהיה תואמת את העלייה במדד המחירים ליצרן.

תגיות