אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קצר בתקשורת: הציבור לא הפנים את הוזלת השיחות מטלפון קווי לסלולרי צילום: בלומברג

קצר בתקשורת: הציבור לא הפנים את הוזלת השיחות מטלפון קווי לסלולרי

אף שדקת שיחה מטלפון נייח לנייד הוזלה בכ־60% ביחס לדקת שיחה בין טלפונים ניידים, הלקוחות מתקשים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם. נתונים שנאספו בבזק ובהוט מצביעים על עלייה מזערית בלבד בתעבורה בין הרשתות הנייחות לסלולריות

27.02.2011, 07:02 | גילעד נס

לקוחות חברות התקשורת מתקשים להפנים את מהפכת דמי הקישוריות: מנתונים שנאספו בבזק ובהוט ואשר הגיעו לידי "כלכליסט", עולה כי למרות הוזלה משמעותית במחיר השיחה מטלפון נייח לטלפון נייד, הצרכן הישראלי ממשיך לשוחח מהסלולרי שלו גם כשהוא בסמוך לטלפון קווי. מתברר כי מאז הפחתת דמי הקישוריות ב־1 בינואר השנה, נרשמה רק עלייה מזערית בתעבורה שבין הרשתות הנייחות לסלולריות.

בבזק, למשל, נרשמה עלייה משמעותית בהיקף השיחות של צרכנים מטלפון קווי לסלולרי רק בשבוע שבו העניקה פיצוי ללקוחותיה בגין התקלה הגדולה שנגרמה ברשת בתחילת פברואר. בחברה סיפרו כי לאחר שבוע זה צנח מיד היקף השיחות מטלפונים נייחים לניידים לרמתו מלפני אותו שבוע.

עם הפחתת דמי הקישוריות הורידה בזק באופן מיידי את תעריף דקת השיחה מטלפון קווי לסלולרי, מכ־33.5 אגורות לכ־14.7 אגורות (כולל מע״מ). בהוט הציעו חבילות המשלבות דקות שיחה מוזלות, וגם ספקיות הטלפוניה הקווית האחרות הוזילו מחירים באופן דומה. בנטוויז'ן אף הציעו חבילת דקות המאפשרת תעריף זהה לשיחות בין טלפונים קוויים, ניידים ומספרים בחו"ל.

במקביל להוזלת המחירים פתחו בבזק בקמפיין, שבאמצעותו ביקשו לעודד מעבר לשימוש בטלפון הקווי ליעדים סלולריים, אך הציבור לא השתכנע.

את הכישלון השיווקי של חברות הטלפוניה הנייחת ניתן לתלות בשני גורמים: הנוחות שמציע הטלפון הסלולרי, שבו מאוחסנים פרטי אנשי הקשר של המשתמש; והחבילות שחברות הסלולר החלו להציע לצרכנים בחודשים האחרונים, שכוללות מספר גדול של דקות שיחה "בתוך הרשת" (כלומר בין שני מנויים של אותה חברה), הגורמות לבני משפחה המנויים לאותה רשת להעדיף לנצל את דקות שיחה אלה.

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
פתרון מדהים של התלכדות FMC - דבר מהסלולרי דרך הרשת הקווית
הקושי בשיכנוע הציבור "להתמכר" לטלפון הקווי אכן נובע מנוחות השימוש ברשימת הכתובות של המכשיר הסלולרי . חברה ישראלית פיתחה פתרון המאפשר ניהול שיחה ממכשיר הסלולר ( "סמארטפון" ), באמצעות רשימת הכתובות , והוצאת השיחה דרך הרשת הקווית . באופן זה המשתמש נהנה מהנגישות ל"ספר הטלפונים" המליאה , מחוויית משתמש של סלולר , ממחיר שיחה נמוך ולא פחות חשוב , מהפחתה משמעותית של החשיפה לקרינה ( מאחר שהשיחה אינה מתבצעת דרך הרשת הסלולרית ! ) . חבל שמשרד התקשורת אינו מדרבן השקה של פתרון זה , שהוא גם מוזיל עלויות וגם מפחית קרינה .
רפאל , תל אביב  |  27.02.11
לכל התגובות