אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכוניות הקונספט של תערוכת ז'נבה 2011

מכוניות הקונספט של תערוכת ז'נבה 2011

מיני חוזרת לשורשים עם דגם עירוני ממוזער, רנו מעיזה עם תרגיל בעיצוב שערורייתי, ומאזדה הולכת ראש בראש עם ניסאן קשקאי. בתערוכת הרכב שתיפתח ביום חמישי בשוויץ יציגו יצרני הרכב שלל מכוניות הרפתקניות, המוכיחות שהענף מתחיל להתאושש מהמיתון

28.02.2011, 10:42 | תומר הדר

ענף הרכב העולמי, שנפגע מן המיתון העולמי, מרים את ראשו בתערוכת ז'נבה שתיפתח ביום חמישי. זאת הודות להתאוששות הדרגתית שהחלה בשנה שעברה בארצות הברית. התוצאה היא שלל מכוניות תצוגה, שמוכיחות שיצרני הרכב עדיין לא אמרו את המילה האחרונה וממתינים להציג בקרוב הרבה מכוניות חדשות. הדגמים הבאים הם מהבולטים שיוצגו בתערוכה.

אופל זאפירה טורר קונספט

 

לחברת אופל, עולה מחודשת שהגיעה לאחרונה לישראל לשיווק מחודש, אין כיום בהיצע הדגמים מיניוואן גדול בעל שבעה מקומות ישיבה שיוכל להתחרות בפורד גאלאקסי. זאת לפחות עד השנה הבאה, שבה יוצג דגם שייועד להסעת שבעה נוסעים. מסיבה זו מציגה כיום החברה הגרמנית בז'נבה את הזאפירה טורר (Zafira Tourer) קונספט, רכב תצוגה שנועד לגרות את הקונים הפוטנציאליים, לפחות עד השקת הדגם בשנה הבאה. כיאה למיניוואן שנועד להסיע שבעה נוסעים בנוחות, הטורר קונספט מצויד בשולחנות מתקפלים, מחשבים בפנים הרכב לצורכי בידור וגג פנורמי נפתח. המנוע: 1.4 ליטרים בעל מגדש טורבו.

אופל זאפירה. מצויד בשולחנות מתקפלים וגג פנורמי נפתח אופל זאפירה. מצויד בשולחנות מתקפלים וגג פנורמי נפתח אופל זאפירה. מצויד בשולחנות מתקפלים וגג פנורמי נפתח

 

מאזדה מינאגי

 

מאזדה נחשבת במונחים עולמיים לחברה קטנה למדי, מה שאולי מנע ממנה עד היום להצטרף אל ניסאן, יונדאי, קיה ומיצובישי, שהציגו בשנים האחרונות רכבי קרוס־אובר קטנים ומצליחים למדי. כעת נזכרים אנשי מאזדה להציג את המינאגי (Minagi), רכב קרוס־אובר קטן שמיועד להתחרות במגרש של ניסאן קשקאי. במאזדה מדגישים שהמינאגי, הנראה מגובש למדי וכמעט מוכן לייצור, עושה שימוש נרחב בטכנולוגיה שבמאזדה מכנים Skyactiv, שאמורה ליצור, לפי פרסומי מאזדה, "הרמוניה בין הנאה מנהיגה לידידותיות לסביבה וביצועים". עם זאת, מאזדה טרם פרסמה נתונים על מערכת ההנעה שמותקנת במינאגי.

מאזדה מינאגי. "הרמוניה בין הנאה לידידותיות לסביבה" מאזדה מינאגי. "הרמוניה בין הנאה לידידותיות לסביבה" מאזדה מינאגי. "הרמוניה בין הנאה לידידותיות לסביבה"

מיני רוקטמן

 

משפחת דגמי מיני נמצאת בשנים האחרונות במגמת התרחבות, עם הצגת גרסת סטיישן וגם גרסת שטח, אך במרוצת השנים התרחקו מכוניות מיני החדשות מייעודה המקורי של המכונית העירונית הזעירה שהוצגה בשנות השישים. כעת מתכננים בחברת ב.מ.וו להחזיר למכונית את ייעודה המסורתי, עם מכונית התצוגה העירונית הזעירה מיני רוקטמן. הרוקטמן, שתוצג בגרסת ייצור לקראת שנת 2015, משתרעת על כ־3 מטרים ומיועדת להסעת שלושה מבוגרים וילד. כדי שהנוסעים לא יחושו, חלילה, שהם נוסעים במכונית זעירה, הרוקטמן מצוידת בדלתות גדולות במיוחד, תא מטען מודולרי, וכמובן שלל סממנים המזהים אותה כחברה במשפחת מיני.

מיני רוקטמן. משתרעת על כשלושה מטרים מיני רוקטמן. משתרעת על כשלושה מטרים מיני רוקטמן. משתרעת על כשלושה מטרים

אינפיניטי את'ריה

לאינפיניטי היפנית יש חור מסוכן במערך הדגמים. עד עתה התמקדה החברה בשיווקן של מכוניות לקהל האמריקאי, שלא בדיוק מביע עניין במכוניות יוקרה קטנות. אך בשנים האחרונות התרחשו שני תהליכים אשר שינו את תפיסתה של אינפיניטי: הראשון הוא חדירתה של החברה לשוק הרכב האירופי, שבו מכוניות כגון אאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 תופסות נתח נאה מעוגת המכירות; והשני הוא חדירתן של מכוניות יוקרה קטנות אלה לשוק הרכב בארצות הברית. כעת מציגים באינפיניטי את מכונית התצוגה את'ריה (Etherea) - אב־טיפוס למכונית יוקרה קטנה, שמשתרעת על אורך של 4.4 מטרים בלבד. האת'ריה, שמפרטה הטכני טרם נחשף, נושאת סממנים עיצוביים רבים של דגמי אינפיניטי הבכירים, ותוצג בשנים הקרובות בגרסת ייצור.

אינפיניטי את אינפיניטי את'ריה. המפרט הטכני טרם נחשף אינפיניטי את

רנו קפטור

אנשי רנו כנראה מקנאים בהצלחתה של החברה־האחות ניסאן בתחום רכבי הקרוס־אובר, במיוחד אולי בהצלחת ניסאן ג'וק, ורוצים גם הם רכב קרוס־אובר שערורייתי ומצליח. מסיבה זו בחרו ברנו בצוות עיצוב מעורב אשר כולל מעצבים מאירופה ומיפן כדי ליצור את הקפטור (Captur) - רכב קרוס־אובר שמצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים בעל שני מגדשי טורבו, המפיק 160 כוחות סוס.

רנו קפטור. למרות העיצוב - מיועד גם לשימוש יום-יומי רנו קפטור. למרות העיצוב - מיועד גם לשימוש יום-יומי רנו קפטור. למרות העיצוב - מיועד גם לשימוש יום-יומי

בדומה לג'וק של ניסאן, שנועד לספק פתרונות שימושיים בנוסף לעיצוב בולט, גם ברנו מדגישים שלמרות העיצוב השערורייתי נועד הקפטור לאפשר גם נסיעה יומיומית - הודות למנגנון גג נפתח מיוחד שניתן להסרה, ולמערכת מצלמות המאפשרת לנהג לראות את המתרחש בנקודות שמרכב הרכב מסתיר. 

תגיות