אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות ההגבלים העסקיים בוחנת בקשת אל על לפטור הסכם "קוד שייר" עם אירוסוויט צילום: צביקה טישלר

רשות ההגבלים העסקיים בוחנת בקשת אל על לפטור הסכם "קוד שייר" עם אירוסוויט

לפני כשנה החליטה הרשות שלא לתת פטור להסכם כזה בין החברות, אולם לאחרונה הן הגישו בקשה לחדשו בעקבות ביטול חובת אשרות הכניסה בין ישראל ואוקראינה ועלייה בתנועה בקו

01.03.2011, 11:36 | יסמין גיל

חברת אל על הגישה לאחרונה לרשות ההגבלים העסקיים בקשה לקבל פטור להסכם "קוד שייר" עם חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט, לאחר שלפני למעלה משנה החליטה הממונה על הגבלים עסקיים היוצאת, רונית קן, שלא לתת פטור להסכם כזה בין שתי החברות.

אירוסוויט מפעילה 16 טיסות שבועיות לכיוון בין ישראל למספר יעדים באוקראינה, מהן 13 טיסות לקייב. מה-1 באפריל היא צפויה לתגבר את התדירויות השבועיות שלה ל-20 וביוני להגדיל אותן ל-22 לכיוון. אל על מפעילה חמש טיסות שבועיות לכיוון.

בנובמבר 2009 בוטל הסכם ה"קוד שייר" של אל על עם אירוסוויט, לצד ביטול חמישה הסכמים נוספים שהיו לחברת התעופה הישראלית עם חברות זרות. בהסבר רשות ההגבלים נכתב אז: "מקור התנגדותה של הממונה להסכם נעוץ, בין היתר, בעובדה כי שיתוף פעולה בין שני המתחרים הוותיקים בקו, המטיסים יחד כמעט את כלל הנוסעים בו, עלול לפגוע גם ביכולת של ארקיע להיכנס לקו, ולפגוע בכך בהזדמנות שנוצרה להתפתחותה של תחרות בקו".

מאז גדלה במעט התחרות בקווים בין ישראל לאוקראינה: חברת אוקראין אינטרנשיונל החלה לטוס לישראל ומפעילה כיום שש טיסות שבועיות בין תל אביב לקייב. ארקיע צפויה להתחיל להפעיל בקרוב שתי טיסות שבועיות לכיוון בין היעדים, על פי מודל השירות המוזל ("לואו קוסט"). באפריל 2010 הודיע משרד התחבורה כי בעקבות הסכם חדש שנחתם בין המדינות, תוכל גם ישראייר להפעיל טיסות לקייב, אולם החברה לא עושה זאת.

בטקס ביטול חובת אשרות הכניסה בין ישראל לאוקראינה שנערך בחודש שעבר, התייחס מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, לנושא זה, ואמר: "בעולם המודרני שבו חברות ענק מייצרות שותפויות, אני מניח שגם הרגולטור הישראלי יבין זאת ויאשר לנו ליצור 'קוד שייר' עם חברה אוקראינית".

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה: "הבקשה נמצאת בבדיקה".

מאירוסוויט ומאל על לא נמסרה תגובה.

תגיות