אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממירים לכסף: הסטארט-אפ בוקסי גייס יותר מ-16 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

ממירים לכסף: הסטארט-אפ בוקסי גייס יותר מ-16 מיליון דולר

החברה הישראלית, שפיתחה ממיר להעברת תכני וידיאו מהאינטרנט לטלוויזיה, תוכל להשתמש בכסף כדי להגיע להסדרים עם שותפות תוכן נוספות. את הסבב הובילה בין היתר קרן פיטנגו, שהופכת בכך למשקיעה הישראלית הראשונה בחברה

01.03.2011, 15:01 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ בוקסי, שפיתחה ממיר לטלוויזיה דיגיטלית בקוד פתוח, השלימה גיוס הון שלישי בסך 16.5 מיליון דולר בהובלת קרן פיטנגו וסופטבנק היפנית. סבב זה משלים את כלל ההון שגייס הסטארט-אפ מרחוב הארבעה ל-29 מיליון דולר. בתהליך גיוס ההון החלה החברה בחודש נובמבר, כפי שחשף ה"וול סטריט ג'ורנל".

בכך הופכת פיטנגו היא למשקיע הישראלי הראשון בחברה, שעד כה גייסה את הונה מהקרנות האמריקאיות ספארק, יוניון סקוור וג'נרל קטליסט, שגם השתתפו בסבב הגיוס הנוכחי. כתוצאה מההשקעה, יצטרף צחי הלל, שותף בפיטנגו, לדירקטוריון החברה.

בוקסי (Boxee) פיתחה ממיר דיגיטלי שמאפשר להעביר תכני וידיאו מהאינטרנט, מרשת הטלוויזיה הביתית ומהרשתות החברתיות אל מסך הטלוויזיה. היא פעילה בזירת הטלוויזיה הדיגיטלית ומתחרה למעשה בקונסולות אפל TV, גוגל TV ורוקיו. הסבב יסייע לבוקסי לגייס ספקיות תוכן חדשות ושותפים מסחריים נוספים, להוסיף סרטים ותכניות טלוויזיה למבחר שהיא מציעה ולהרחיב את היקף העובדים.

בוקסי מסכמת שנה חיובית שבה השיקה את קופסת הממיר שייצרה עבורה D-Link, הנמכרת מוכרת כיום ב 33 מדינות. כמו כן הגדילה החברה את מספר משתמשיה ל-1.5 מיליון, וחתמה על הסכם עם נטפליקס ועם VUDU לאספקת תכנים דרך הממיר. בשנה וחצי האחרונות גדל מספר עובדיה מ-12 ל-34, והם מועסקים במשרדיה בתל-אביב ובניו יורק.

בניגוד למתחרותיה בענף בטלוויזיה הדיגיטלית, משווקת בוקסי גם כתוכנה להורדה לתוך קונסולות משחקים, מחשבים אישיים או נגני בלו-ריי. אף על פי שהיא מתקדמת ביחס לגוגל TV במספר התכנים שניתנים לצפייה דרכה, בוקסי עדיין מציעה (למשתמשים בארה"ב בלבד) מבחר מוגבל יחסית של תכנים. כיום היא עובדת על הסכם הם רשת Hulu על הזכויות לשידור הערוץ בתשלום Hulu Plus.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות