אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עתיד הפרסום ברשת? גוגל תשלוט בתוצאות החיפוש, פייסבוק בכל השאר צילום מסך: google.co.il

עתיד הפרסום ברשת? גוגל תשלוט בתוצאות החיפוש, פייסבוק בכל השאר

לפי הערכת eMarketer, הרשת החברתית צפויה לעקוף השנה את ענקית החיפוש בכל הנוגע לבאנרים ולפרסומות בסרטוני וידיאו. הסיבה: הגולשים מבלים יותר זמן בפייסבוק

01.03.2011, 15:54 | אבנר קשתן

חדשות טובות ורעות לגוגל: על פי הערכות אנליסטים, היא צפויה לשמור על מעמדה כספקית הפרסום הגדולה ביותר בתוצאות חיפוש ברשת, למרות שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו. אבל בכל הנוגע לפרסומות אחרות, כולל באנרים ופרסומות בסרטוני וידיאו, פייסבוק צפויה לטפס למקום הראשון.

על פי דו"ח שפרסמה חברת המחקר eMarketer, פייסבוק מתרחבת בתחומים כמו הכוללים באנרי פרסומת, פרסומות לפני סרטונים ואינטראקטיב, שהיקפם מוערך בכ-10 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. פייסבוק צפויה להרחיב את חלקה בהם מ-13% ל-21% בשנה הנוכחית - מה שעשוי להכניס לקופתה מעל 2.2 מיליארד דולר.

גוגל משקיעה גם היא בהתרחבות בתחום זה: להערכת סמנכ"ל פיתוח המוצר בחברה, ניל מוהן, היקפו עשוי להגיע בשנים הקרובים לכ-100 מיליארד דולר בעולם כולו, זינוק מה-20 עד 25 מיליארד כיום. זוהי הסיבה, אמר מוהן ל"וול סטריט ג'ורנל", שגוגל מעסיקה כאלף מהנדסים ברחבי העולם כדי לשפר ולפשט את תהליך הפרסום, ולעודד מפרסמים לבחור בגוגל כפלטפורמה שלהם.

אך למרות הצלחת שירות AdSense, המציג פרסומות באתרי תוכן, ואתר יוטיוב המושך מיליוני גולשים למיליארדי דקות צפיה ביום, פייסבוק נותר האתר שבו מבלים הגולשים את הזמן הרב ביותר - ולכן הוא האתר המועדף להצגת פרסומות.

השליטה של גוגל בשוק פרסומות החיפוש, אותם קישורים ממומנים המופיעים בתוצאות, צפויה לעומת זאת רק להתחזק: עד סוף2011  צפויה גוגל להגיע לנתח של 75% מהשוק, לעומת 71% בסוף 2010. חלק קטן מהאחוזים של יאהו המתפוררת יגיעו למיקרוסופט ולמנוע החיפוש בינג.

היקף שוק הפרסום בתוצאות החיפוש עמד בשנה שעברה על כ-15 מיליארד דולר בארה"ב בלבד, וזהו מקור ההכנסה הראשי של גוגל. "אנחנו סוס של טריק אחד", אמר בעבר המנכ"ל היוצא של גוגל, אריק שמידט, בהתייחסותו לפרסום בחיפוש, "אבל זה חתיכת טריק".

תגיות