אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להיכנס לכיסו של הצרכן האמריקאי צילום: גלעד קוולרציק

להיכנס לכיסו של הצרכן האמריקאי

מניית רשת Bed Bath and Beyond מציעה חשיפה ישירה לשוק הצריכה האמריקאי, למשקיעים שמאמינים כי 2011 הולכת להיטיב עם הכלכלה המקומית

02.03.2011, 07:30 | אילון ג'דה

במכתב לסיכום שנת 2010 שפורסם לפני כמה ימים כתב וורן באפט, גורו ההשקעות הותיק, למשקעיו כי "ימיה הטובים של אמריקה עוד לפניה". מי שוודאי שמחו לשמוע את התובנה הזו, המכתיבה את אסטרטגיית ההשקעות של ברקשייר האת'אווי ל־2011, הם ראשי חברת BBB Bed Bath and Beyon (סימול: BBBY), שרוב חשיפתה היא לשוק האמריקאי.

BBB היא קמעונאית אמריקאית מובילה של מוצרים לבית כגון כלי מיטה, ריהוט אמבט, כלי מטבח, ריהוט, שטיחים, מוצרי תאורה וטפטים. כיום מורכבת הרשת מחנויות המותג Bed Bath and Beyond ומכמה רשתות קטנות יותר כמו BuyBuy Baby המתמקדת בציוד לתינוקות, או Harmon & Harmon המשווקת מוצרי טיפוח. מתוך 1,100 חנויותיה של החברה, רק 20 נמצאות מחוץ לארה"ב, כאשר בשנים האחרונות מובילה BBB תוכנית התרחבות, מתוך הערכה כי קיים עבורה פוטנציאל צמיחה של עד 1,300 חנויות בארה"ב.

ניתן היה לצפות כי חברה שתלויה בשוק האמריקאי תפגין ביצועים חלשים בעת הנוכחית. פה מצליחה BBB להפתיע: ב־2007 הפגינה החברה צמיחה של 6.5% במכירות. 2008 היתה יותר קשה, וצמיחת המכירות הסתכמה בה ב־2.3% בלבד. למעשה, ב־2008 המכירות בחנויות החברה ירדו ב־2.4%, אולם הגידול הכולל בכמות החנויות "הציל" את שורת המכירות והעביר אותה לטריטוריה חיובית.

את ההשלכות על שורת הרווח התפעולי כבר היה קשה יותר לטשטש: ב־2007 וב־2008 נשחק הרווח של החברה מפעילות שוטפת ב־5.8% ו־19.6% בהתאמה, אך למרות השחיקה ברווח נותרה BBB רווחית לאורך כל המשבר ואף הצליחה לשמור על מרווח תפעולי דו־ספרתי נאה.

בסיכום השנים האחרונות יכולים בעלי המניות של BBB להיות מרוצים: מאז 2003 צמחו מכירותיה בקצב שנתי ממוצע של כ־10% לשנה, וכך גם הרווח הנקי. בנוסף, תוצאות החברה ל־2010 צפויות לציין את השנה הרווחית ביותר בתולדותיה, הצלחה שמלווה גם בעלייה במחיר מנייתה, שנסחרת היום בשיא. מה שתרם לעליית המניה היא תוכנית רכישה עצמית של מניות שיזמה BBB. מאז 2004 רכשה החברה מניות בשווי 2.6 מיליארד דולר, ולאחרונה הודיעה על הרחבת תוכנית הרכישה בעוד 2 מיליארד דולר. האם הביקוש העצמי הוא שהרים את המניה, או משקיעים שזיהו את הפוטנציאל? לא ברור, אבל יש מי שאופטימי לגבי העתיד.

 

השורה התחתונה: מניית BBB אמנם נסחרת היום במחיר שיא, אך העובדה כי החברה רוכשת בכמויות מניות של עצמה יכולה להעיד כי ראשיה מאמינים כי פוטנציאל הצמיחה טרם מוצה.

הכותב הוא יועץ מומחה לאסטרטגיה פיננסית וניהול סיכונים

תגיות