אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות סופר פארם צמחו ב-2010 אך הרווחיות נשחקה צילום: אייל טואג

מכירות סופר פארם צמחו ב-2010 אך הרווחיות נשחקה

החברה הציגה צמיחה של 9.4% במכירות לסכום של כ-3.5 מיליארד שקל; כדי להגביר את המכירות העמיקו את המבצעים - ופגעו ברווחיות

02.03.2011, 16:00 | גיל קליאן

רשת סופר פארם הפרטית בחרה היום לחשוף מספר נתונים מתוך תוצאותיה הכספיות לשנת 2010. החברה חושפת בעיקר את שורת המכירות - כאשר זו הציגה צמיחה של 9.4% לסכום של כ-3.5 מיליארד שקל (מדובר בהכנסות הפעילות בישראל, ללא פעילות החברה בפולין שהניבה בשנה החולפת הכנסות של כ-160 מיליון דולר, והפעילות בסין שהניבה הכנסות של כ-50 מיליון דולר). כמו כן הציגה סופר פארם צמיחה של 3.5% במכירות בחנויות זהות.

עם זאת, הצמיחה בסופר פארם באה עם מחיר. כדי להגביר את המכירות, ובפרט המכירות בחנויות הזהות, ברשת העמיקו את המבצעים וההנחות ללקוח - שפגעו ברווחיות של הרשת. סופר פארם אינה מגלה את נתוני הרווחיות שלה, אך בכירי החברה מספרים כי הרווחיות אכן נשחקה בשנה החולפת, כאשר הרווחיות העודפת של הפעילות בעולם איזנה את הרווחיות הנשחקת של ישראל.

את השפעת המבצעים ניתן לראות בשחיקת המחירים שנרשמה בשנה החולפת - כאשר סופר פארם בוחנת את המחירים כפי שנרשמו בקופה, כלומר מחיר בשקלול כל ההטבות והמבצעים ללקוח. בנתון זה מדווחת סופר פארם על שחיקה של 3.6% במחירי המכירה של מוצריה ללקוחות, כאשר הירידה החדה ביותר נרשמה בחיתולים (6.7%) - פעילות הפסדית לרשת, וכן בקוסמטיקה (6.1%) פעילות הסובלת מתחרות קשה עם המשביר לצרכן.

הנתון בו מתגאה סופר פארם בשנה החולפת הוא גיוס הלקוחות לכרטיס האשראי החדש של הרשת - לייף סטייל פלוס. כיום מדווחת החברה על 250 אלף כרטיסים פעילים, כאשר 40% מהמצטרפים לכרטיס החדש לא היו חברים קודם לכן במועדון הלקוחות לייף סטייל.

בסופר פארם מסמנים את הפעילות בעולם כמנוע עיקרי להכנסות ורווחיות בשנים הקרובות, אך לא מוותרים על השוק המקומי. ב-2011 מתכננת הרשת לפתוח 16 סניפים נוספים (עד כה נפתחו שלושה) ולהיכנס לראשונה ליישובים באר יעקב, מעלות תרשיחא, מזכרת בתיה וטבעון.

תגיות