אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוטוריקה לא עדינה

מוטוריקה לא עדינה

מחוץ לגבולות ישראל טרקטורונים ובאגים הם רכבי פנאי לגיטימיים ולא מילה גסה, ובדיונות של קליפורניה ממתינים לרוכבים 100 מטר של מדרון חולי מתיש

07.03.2011, 09:09 | רועי קורן

יש נקודות על הגלובוס שבהן טרקטורונים לא מקושרים מיידית עם נהגים פורעי חוק. קליפורניה, למשל, שם תצא לדרך בעוד כשבוע התחרות השנתית בטיפוס טרקטורונים על דיונות.

כל מי שמטלטל עצמו מדי פעם לחוף הים, לשדות הפתוחים או לכל מקום שעוד לא הפך לנדל"ן מניב, חווה לצד השלווה ונפלאות הטבע את אחת המכות שבורכה בהן ארץ זבת חלב ודבש - עדרים אנושיים הדוהרים חסרי מעצורים על טרקטורונים ובאגים מאולתרים והופכים את חיי הפיקניקאי המצוי לגיהינום. הם מסכנים מדי שבת את חיי כל הסובב אותם, והפכו במחוזותינו לשם נרדף לאנרכיה מוחלטת בשטח ולמפלטם של עברייני תנועה, צעירים בעיקר. וחבל.

יש מקומות, ואפילו לא מעטים, שבהם רכבי הפנאי הנפלאים הללו מספקים בדיוק את מה שהם אמורים לספק - פאן טהור. ופאן טהור בתוספת אקשן מוטורי וענני חול מתעופפים זה בדיוק מה שתקבלו אם תהיו באזור הדיונות של גלאמיס (Glamis) שבדרום־מזרח קליפורניה. המדינה השניה בגודלה בארה"ב ידועה בעיקר בזכות חופיה המרהיבים, אבל בחצר האחורית שלה, מצדם המזרחי של הרי הסיירה נבאדה, נמצאים מדבריות של ממש ואוקיינוס דיונות מעורר קנאה. האירוע המוטורי המסעיר הזה נקרא "Rumble to the Summit", ובעברית - מירוץ אל הפסגה, שנמצאת במרחק של כחצי קילומטר מקו הזינוק. חצי קילומטר של טיפוס סיזיפי בחול טובעני הגולש לאחור במדרון התלול שגובהו בסך הכל כ־100 מטרים, אבל אלו 100 מטרים ארוכים מאוד.

באגי באוקיינוס חול באגי באוקיינוס חול באגי באוקיינוס חול

אל האירוע בגלאמיס יגיעו מיטב בניה המוטוריים של אמריקה, מצוידים בכלים המחולקים לשלוש קטגוריות: כלים בייצור סדרתי, מוגבלי הנעה לבנזין בלבד ובעלי מנועי 2 או 4 פעימות; כלים בייצור סדרתי המורשים להשתמש בתוספות נייטרו ומגדשי טורבו; ולמיטיבי לכת - כלים שבהם הכל מותר, כולל שינויי מבנה ואלתורים כיד הדמיון. היום הראשון של האירוע יוקדש להכרת השטח, למדידות זמנים ולהתאמת הכלים לרכיבה בדיונה. בבוקר היום השני יחולקו הרוכבים למקצים ויסתערו על גבעת החול הנקראת Oldsmobile Hill בדרך למנות גדושות של חול בפנים ושלל התהפכויות מרהיבות. אז אם שוכב אצלכם בחצר האחורית טרקטורון ממש ממש מהיר, כל מה שאתם צריכים זה 50 דולר כדמי השתתפות ואתם בפנים. רק אל תעשו בושות.

טל שביט, מחלוצי עיתונאי הרכב בארץ, נהרג ביום רביעי האחרון בתאונת אופנוע מחרידה. טל ז"ל היה נושא הבשורה והאב הרוחני לדורות של חובבי רכב בכלל ודו־גלגלי בפרט. מעל דפי מגזין האופנועים "מוטו", שהקים בשנות השמונים, הניח טל את היסודות לאופנוענות מודרנית בארץ, והטיף ללא הרף לרכיבה בטוחה, לשימוש בציוד רכיבה נאות ולאחריות על הכביש. כעמית לעבודה היה טל מהמקצוענים הגדולים בארץ, הן ברכיבה והן בכתיבה עיתונאית. טל נהרג בתאונה שבה לא היה אשם. נהג פרוע החליט "לחתוך" את הנתיב שנסע בו וקטע חיים מלאי עשייה ויצירה. יהי זכרו ברוך.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות