אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזק: "לבטל ההפרדה המבנית מיד בתחילת ישום השוק הסיטונאי" צילום: יובל חן

בזק: "לבטל ההפרדה המבנית מיד בתחילת ישום השוק הסיטונאי"

כך הצהירה סמנכ"לית הרגולציה של החברה בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בהפרדה בין תשתית וספק אינטרנט. HOT: לבטל ההפרדה באינטרנט הקווי כפי שאינה קיימת באינטרנט הסלולרי

06.03.2011, 11:12 | גילעד נס

בתגובה עקיפה להמלצות הביניים של ועדת חייק אמרה הבוקר (א') סמנכ"לית הרגולציה של בזק, שרון פליישר, כי על פי עמדת בזק, יש לבטל את ההפרדה המבנית כולה במקביל לתחילת פעילות השוק הסיטונאי, ולא להמתין שישה חודשים, כפי שממליצה ועדת חייק. "כבר ראינו כיצד משרד התקשורת מעכב ישום החלטות של ועדות קודמות, כפי שעיכב בשנתיים מתן הקלות לבזק עם הגעתה לנתח שוק מסויים בתחום הטלפוניה, הקלות שנקבעו בוועדת גרונאו ואומצו בידי שר התקשורת אריאל אטיאס. אנחנו ממליצים לקבוע את התאריכים ומנגנון ליישומן של ההוראות, במקום להסתמך על משרד התקשורת".

פליישר אמרה את הדברים בדיון שנערך הבוקר בוועדת הכלכלה ועסק בהפרדה הקיימת בענף התקשורת הישראלי בתחום האינטרנט הקווי, שבו נדרש הצרכן לפעול בנפרד מול ספק תשתית וספק קישוריות (ISP). הדיון נקבע מראש והוא נערך ללא קשר לפרסום מסקנות הביניים של ועדת חייק, שהכריזה ביום חמישי האחרון כי כחלק מרפורמה בשוק התקשורת הקווית בישראל, יש לפעול לישומו של שוק סיטונאי שיאפשר לחברות המתחרות בבזק וב-HOT לרכוש מהן חיבורי תקשורת במחירים סיטונאיים, ולהציע ללקוחות הקצה חיבור יחיד לרשת האינטרנט, ללא הפרדה בין "תשתית אינטרנט" ל"ספק אינטרנט". "לא נתערב בתהליך הוועדה כמובן, אבל חשוב לוועדה להשמיע את עמדתה בנושא", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, שיזם את הדיון.

"ועדת הכלכלה מברכת על התהליך שמוביל שר התקשורת לאיחוד ספקי התשתית והגישה, ואנחנו מקווים שהתהליך יסתיים במהרה. אין ספק שההפרדה הזו הולידה תוצאה לא צפויה, שכוללת טרטור של הצרכן ומחירים גבוהים", אמר שאמה-הכהן.

עו"ד יעל כהן, מהמועצה הישראלית לצרכנות, סיפרה בדיון כי תלונות רבות מגיעות מהצרכנים בהקשר לפיצול זה. מלבד הסרבול שבפעילות מול שני גופים בעת הרישום לשירות, לקוחות רבים מתלוננים על כך שהודעת ניתוק לספק האינטרנט אינה מועברת אוטומטית לספק התשתית, והאחרון ממשיך לחייב את חשבונם במשך חודשים רבים לאחר הניתוק. בנוסף, ספקיות האינטרנט עשויות לסכם עם הלקוח על חיבורו במהירות מסויימת, ולאחר מכן מתברר כי ספק התשתית אינו מסוגל לספק את המהירות הזו באיזור מגוריו של הלקוח.

"ההפרדה בין תשתית לספק אינטרנט יוצרת אכן קושי למנוי, אך הדרך לפתור את הבעיה הזו היא לאפשר לחברות רבות ככל שניתן להציע לצרכן הסופי את המוצר השלם, ואת זאת מבקש ליישם עיקרון השוק הסיטונאי שבו דנה ועדת חייק", אמר בדיון ד"ר אסף כהן, סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת.

מנהלת אגף האסטרטגיה והרגולציה של HOT, מיכל פליישר, אמרה בדיון כי החברה סבורה שאין צורך להמתין לביטול ההפרדה המלאכותית בין ספק תשתית לספק אינטרנט רק לאחר ישום השוק הסיטונאי, שמשתמע מהמלצת ועדת חייק לביטול ההפרדה המבנית, שכן כבר כיום לא קיימת הפרדה שכזו בתחום האינטרנט הסלולרי, ולפיכך יש מקום להשוות בין השווקים השונים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ההפרדה זה דבר טוב כי המחיר הוא לא הפרמטר היחידי כשקונים אינטרנט
היום הצרכן יכול לקפוץ בין ספקית לספקית על בסיס חודשי. ספקי התשתית כולם מספקים בערך את אותה סחורה ושם הדואופול (60 שקל מינימום לאינטרנט מהיר). ספקי אינטרנט יש מלא כי זה עסק רווחי של לקנות קצת רוחב פס ולמכור אותו להרבה אנשים ( משהו כמו 100) . בגלל שממחירי רוחב הפס לחו"ל יקרים רק ספקים שיודעים להתמודד עם העומס באופן חכם או שאין להם הרבה משתמשים (בעיקר כבדים) מסוגלים איכשהו לספק את הסחורה. הבעיה היא שעיצוב התעבורה או העומס על כל ספק יכול להיות לא מתאים לצרכן ואז הוא יכול לעבור לספק אחר. במקרה של פחות ספקים וקשירת התשתית זה יקשה על הצרכן לעבור כי הציוד קצה של כל ספק אינטרנט יהיה שונה ( לכבלים מודם docsis , לבזק ADSL , לחברת החשמל מודום fiber לסליולר 3G או 4G תבחרו טכנולוגיה). זה אומר שהצרכן יצתרך לפחות 3 התקנות כבלים כדי לאפשר לו יכולת לעבור חברה כמו שהוא עושה היום. למה לתקן משהו שעובד - צריך פשוט לתקן את מה שמקולקל - צריך להכריז על בזק והוט כדואופול (אפשר בגדול להגיד טבעי כי תשתית זה עסק יקר) . לפקח על המחירים שלהם ולעודד חברות נוספות להכנס לשוק . מה שבאמת חשוב זה להקים לפחות עוד כבל לחו"ל כי ישראל היא אי (מוקף ים ו מדינות עוינות) ואין לנו הרבה אופציות לתקשורת עם העולם.
מישהו , ישראל  |  06.03.11