אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נאמנות משתלמת לספונסרים צילום: איי פי

נאמנות משתלמת לספונסרים

גייטורייד, המשתפת פעולה עם ליגת הפוטבול של צפון אמריקה, נבחרה בקרב האוהדים כחברה המזוהה ביותר עם ליגת ה-NFL

07.03.2011, 13:58 | סוכנויות הידיעות

שני שליש מהאוהדים של ליגת ה-NFL זיהו נכון את גייטורייד כמשקה הספורט הרשמי של הליגה, כך על פי תוצאות של סקר שנערך עבור מגזין ספורטס ביזנס ג'ורנל על ידי טורנקי ספורטס אנד אינטרטיינמנט, והקשר הזה שמר על מעמדו כאחת מהשותפויות העסקיות המזוהות ביותר בעולם הספורט.

רמות המודעות לגייטורייד בקרב האוהדים השרופים סבלה מתנודתיות רבה בסקרים דומים של אוהדי ליגות הבייסבול, הכדורסל, ההוקי, כדורגל, נאסקר וגולף. משקאות אלטרנטיביים כמו רד בול ומונסטר הגבירו את הנוכחות שלהם במרחב הספורטיבי, בעוד שגייטורייד עברה תהליך מיתוג מחדש בולט ושנוי במחלוקת בתחילת 2009. אולם כמעט ולא נרשמה שונות בקרב האוהדים של ה-NFL, שזיהו נכונה את גייטורייד כמשקה האנרגיה הרשמי של הליגה בשלוש העונות האחרונות.

גייטורייד משתפת פעולה עם הליגה מאז 1983.

קטגוריה שבה נרשם שינוי הייתה שירותים אלחוטיים, ווריזון חתמה בתחילת 2010 על הסכם להיות נותנת החסות הרשמית של ליגת ה-NFL בקטגוריה הזו, עם חוזה לארבע שנים בשווי 720 מיליון דולר. על פי תוצאות הסקר, בקרב האוהדים של הליגה, 24.8% זיהו נכונה את ווריזון, עלייה מ-20.6% בסקר שנערך בשנה שעברה. במקביל, המודעות לספרינט, שהייתה הספונסרית של הליגה בתחום מאז 2005 ולפני ווריזון, נפלה בחצי: מ-19.2% ל-10.6%.

מותגי המזון זכו להכרה בקרב האוהדים, בין אם היו ספונסריות רשמיות או לא. פאפא ג'ונ'ס שהפכו ביוני לפיצה הרשמית של הליגה, היו המובילים הבולטים הן בקרב האוהדים השרופים (33.8%) והרגילים (31.5%) וזוהו נכונה עבור התפקיד שלהם בליגה. סאבווי זכו לניקוד גבוה בקרב האוהדים השרופים בקטגוריית המזון המהיר, אף שלא מדובר בספונסרים רשמיים. אולם הפרסומות של הרשת כללו שחקנים של ה-NFL, כולל הרוקי של השנה נדמוקונג סו בפרסומות לאורך העונה.

בקטגוריית המשקאות, פפסי המשתפת פעולה עם הליגה מאז 2002, חוותה את העונה השלישית ברציפות של צמיחה במודעות בקרב האוהדים השרופים והרגילים, ועלייה של 10.5% בקרב האוהדים השרופים היא הגבוהה ביותר בקרב כל המותגים שנמדדו.

ניקוד ההכרה של קורס הוכפל מ-2009 ל-2010, בעוד שאנהויזר בוש נפל ב-15% במהלך אותה תקופה. השנה לעומת זאת, קורס רשמו ירידה של 6% בעקבות ההכרזה שסיימה את החוזה, ואנהאוזר בוש נכנס לליגה לאחר עונת 2010. נתוני החברה עלו בשיעור דומה לאורך אותה תקופה. התוצאות בתעשיית הרכב היו מעורבות. יצרניות הרכב הפחיתו בצורה משמעותית את ההוצאות על הליגה, במהלך המשבר הכלכלי, אך ההוצאות חזרו לעלות בעונה האחרונה. מבלי לציין מותגים ספציפיים, קנטר מדיה ציינו בדו"ח שפרסמו בשבוע שעבר ששיא של 9 מותגי רכב השייכים לשש חברות אם שונות שידרו פרסומות במהלך משחקי הפלייאוף.

תגיות