אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי יהיה המפרסם הסקסיסטי של 2010 צילום: ויצ"ו

מי יהיה המפרסם הסקסיסטי של 2010

קסטרו, גולדסטאר, נעלי מרקו, קניון ארנה, מנטוס, דיוטי פרי, מוקסי גירלז, מתאים לי, ג'אמפ ו-TAG בין המועמדים לפרסומת הפוגענית של ארגון ויצו

07.03.2011, 13:46 | כתב כלכליסט

לרגל יום האישה הבינלאומי תנועת ויצו תפרסם זו השנה השלישית ברציפות את דירוג המפרסמים הסקסיסטיים ביותר בשנה האחרונה ותעניק את אות הקלון השנתי למפרסם הפוגעני ביותר. 10 המפרסמים שהגיעו לשלב הסופי הם קסטרו, גולדסטאר, נעלי מרקו, קניון ארנה, מנטוס, דיוטי פרי, מוקסי גירלז, מתאים לי, JUMP ו-TAG.

דירוג הפרסומות הפוגעניות של השנה ייחשפו מחר (ג') בארוע על סקסיזם בריאליטי ובפרסום במכללה האקדמית ת"א-יפו בהשתתפות ח"כ אורית זוארץ, עו"ד ארנה לין, העיתונאי ירון טן ברינק, מתמודדת הישרדות אביגיל פרל, נועה לביא חוקרת תקשורת ורונית ארנפרוינד כהן מויצו.

רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האשה בויצו: "נבחנו מאות פרסומות ששודרו והופצו בשנה החולפת, ועדת השיפוט הבכירה שהתכנסה השבוע גילתה תמונה מדאיגה ומקוממת של שימוש במסרים המחפיצים את גוף האישה ומעודדים ילדות ונערות לרזון קיצוני שיכול להביא לאנורקסיה והפרעות אכילה המסכנות את חייהם. לצערנו הרב השנה גבר השימוש בדימויים של ילדות צעירות המרמזים על פדופיליה ואלימות מינית".

בשנה שעברה הפרסומת המבזה ביותר היתה פרסומת לחומרי ניקוי של חברת פרי ואילו בשנה שלפני כן פרסומת של מי עדן. בין החברות הבולטות שצוינו לרעה בשנתיים האחרונות ניתן להזכיר את גולדסטאר, דאודורנט AXE, תפוזינה וגלולות פוסטינור.

גילה אשרת יו"ר האגף לקידום מעמד האישה בויצו: "ניתן לציין כי בעקבות הענקת אות הקלון בשנתיים הקודמות מספר חברות גילו אחריות חברתית ושינו את האסטרטגיה הפרסומית שלהם באופן שלא יפגע ויבזה נשים". פירוט של חברות מהסוג הזה יוצג ביום העיון במכללה האקדמית ת"א-יפו.

תגיות