אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חילופי דורות בהנהלת סנו: אלכס לנדסברג יוחלף על ידי בנו בתפקיד המנכ"ל צילום: איתן ברנט

חילופי דורות בהנהלת סנו: אלכס לנדסברג יוחלף על ידי בנו בתפקיד המנכ"ל

יובל לנדסברג, העובד בחברה מאז שנת 1996, ימונה למנכ"ל, ואלכס לנדסברג ימונה לסגן יו"ר פעיל

07.03.2011, 22:14 | גיל קליאן

סנומסכמת את שנת 2010 עם שחיקה ברווחיות כל תחומי הפעילות שלה, למעט מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה. במקביל לדוחות הכספיים דיווחה היום (ב') החברה על חילופי דורות בהנהלת החברה. נכדו של יו"ר החברה ברונו לנדסברג, יובל לנדסברג, ימונה למנכ"ל החברה. הוא יחליף בתפקיד את אביו, אלכס לנדסברג, שימונה לסגן יו"ר פעיל.

יובל לנדסברג, בן 39, בעל תואר ראשון במנהל עסקים, עובד בסנו מאז שנת 1996. בשנת 2003 מונה כמנכ"ל החברה הבת קוסמופארם המרכזת את פעילות הקוסמטיקה. כמו-כן, הוביל את מיזוג פעילות קרליין לתוך קוסמופארם.

כמו כן אישרה החברה את מינויה של איה שחר-לנדסברג, בת 30, לתפקיד מנכ"ל חברת הבת סנו אינטרנשיונל. איה שחר-לנדסברג עובדת בסנו מאז 2006, יזמה וניהלה, בין היתר, את הקמת פעילות החברה באוקראינה  

החברה דיווחה על קיפאון במכירות מוצרי ניקוי ואחזקת הבית ב-2010, שהסתכמו בכ-571 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח הגולמי בתחום זה ירד ל-40% לעומת 42% בשנת 2009. את השחיקה ברווחיות הסבירו בחברה בהתגברות התחרות בענף עם מוצרים מקומיים ומותגים בינלאומיים (ובין השאר גם המוצגים הפרטיים של רשתות השיווק), כמו גם התייקרות חומרי הגלם - שהחלה בחודשים האחרונים של 2010 ועדיין ממשיכה.

בתחום מוצרי הנייר, הכולל גם את פעילות החיתולים של החברה, דיווחה סנו על עלייה של 3% במכירות ב-2010 להיקף של כ-268 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח הגולמי מהפעילות ירד ל-28% לעומת 30% בשנת 2009. עם זאת, בתחום זה זוקפת החברה את השחיקה ברווחיות לתחרות המתגברת, בעיקר בענף החיתולים, כאשר מחירי חומרי הגלם לענף זה רשמו התייצבות בשנה האחרונה.

בתחום מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה, שם פועלת סנו בין השאר תחת המותגים קרמה, נטורל פורמולה, נקה וכיף, הכפילה החברה את המכירות לכ-298 מיליון שקל בעקבות רכישת פעילות קרליין שהושלמה בפברואר 2010 ובפעילות זאת שיעור הרווח הגולמי צמח ל-41% לעומת 40% בשנת 2009.

מגזר האחרים בקבוצה, המרכז בין השאר את פעילות סנו בתחום חומרי גלם וכימיקלים לתעשייה, צמח ב-17% במכירות ב-2010, שעמדו על כ-213 מיליון שקל, ושיעור הרווח הגולמי בו ירד ל-18% לעומת 19% בשנת 2009.

בסך הכל גדלו מכירות סנו ב-16% בשנת 2010 ועמדו על כ-1.3 מיליארד שקל. שיעור הרווח הגולמי הכולל של סנו עמד ב-2010 על 35%, בדומה ל-2009. שחיקת המחירים של מוצרי החברה מתבטאת בשורת הרווח התפעולי, שירד ב-11% במהלך השנה החולפת ועמד על כ-149 מיליון שקל.

הוצאות המימון של החברה כמעט הוכפלו ועמדו על כ-12.7 מיליון שקל בשנת 2010, בגלל עלייה בריביות על הלוואות לטווח קצר. הוצאות המימון פגעו ברווח הנקי (לצד השחיקה ברווחיות התפעולית), שעמד ב-2010 על כ-96 מיליון שקל, ירידה של כ-9.2%. במקביל לדוחות הודיעה סנו על חלוקת דיבידנד של כ-43 מיליון שקל לבעלי מניותיה, זהה לדיבידנד שהוכרז בשנה שעברה. לחברה יתרות רווחים לחלוקה בהיקף של כ-541 מיליון שקל. לסנו אין מדיניות דיבידנד.

תגיות