אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבעה ייצא אחד

משבעה ייצא אחד

לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית היוקרתית לעיצוב מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון עלו 7 מעצבים שמציגים רעיונות מקוריים להרחבת החלל

08.03.2011, 11:50 | דקל גודוביץ
בשבוע שעבר הוכרזו שבעת העולים לגמר - מבין 110 מתמודדים - בתחרות הבינלאומית הפתוחה להרחבת מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, מוזיאון העיצוב והאמנות הדקורטיבית הגדול בעולם. כבר ב־1996 זכה האדריכל דניאל ליבסקינד בתחרות דומה, שנגנזה מפאת מצוקת תרומות והתנגדות הממסד לבניית מבנה עקום, שונה ובולט שנקרא "הספירלה" והאפיל על המבנה הניאו־קלאסי של המוזיאון. הפעם התוכניות יותר צנועות ופחות בולטות, ולכן יש תקווה גדולה שהן גם יתממשו.

ההרחבה, שתכלול חלל לתערוכות עכשוויות מתקדמות, מוצעת בחצר האחורית של המוזיאון, וכמעט כולה מתחת לפני הקרקע, עם כניסה חדשה למוזיאון מכיוון Exhibition Road (שהוא גם שם הפרויקט), בדומה למה שנעשה במוזיאון הפומפידו בפריז.

אולי כאזכור לספירלה של ליבסקינד, הציע גם האדריכל היפני Jun Aoki ספירלה של רמפות שמעצבת את החצר בתנועה אמורפית ובה יורדים קומה למפלס התצוגה. אכן, עיקר האתגר היה איך לרדת מהרחוב והחצר למרתף התצוגה. Amanda Levete הלונדונית הציעה מערכת של מדרגות אלכסוניות.

שיתוף הפעולה בין Snøhetta and Hoskins מאוסלו וגלזגו לקח את רעיון המדרגות צעד אחד קדימה, והפך את כל החצר למניפה של מדרגות ענק המחדירה גם אור טבעי לחלל המרתף. לעומתם Heneghan.peng.architects מדבלין יצרו ביתן כניסה קטן ושקוף כמעט ללא התערבות במבנה הקיים.

הדגם של האדריכל היפני Jun Aoki, ספירלה של רמפות הדגם של האדריכל היפני Jun Aoki, ספירלה של רמפות הדגם של האדריכל היפני Jun Aoki, ספירלה של רמפות

 ההתערבות הבולטת ביותר היתה של Michael Maltzan מלוס אנג'לס, שיצר מכסה צל ענק מבד ענק בין המבנים הקלאסיים. וכמובן היה גם הפתרון של גג שקוף בדומה למוזיאון הבריטי בלונדון, שהציע Tony Fretton הבריטי. עד להכרזה על הזוכה בסוף החודש, אפשר להתרשם מעבודות הגמר במרכז סאקלר שבמוזיאון עד 3 באפריל.

תגיות