אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולף: העלאת שכר המינימום עשויה להשפיע עלינו מהותית החל מ-2013 צילום: אילן ספירא

גולף: העלאת שכר המינימום עשויה להשפיע עלינו מהותית החל מ-2013

החברה הציגה רווח נקי של 77.9 מיליון שקל בשנת 2010. בכוונת גולף לפעול לפתיחת חנויות מחוץ לקניונים ופאואר סנטרים במטרה להילחם בתחרות. מנכ"לית גולף, אילנה קאופמן, קיבלה שכר בעלות של 3.34 מיליון שקל ב-2010

09.03.2011, 20:30 | שהם לוי

אחרי החלטת הממשלה להעלות את שכר המינימום בצורה הדרגתית העריכו גורמים שונים בשוק ההון כי תהיה לכך השפעה על חברות רבות שנסחרות בבורסה - היום מספקת אחת מהן הוכחה לטענה זו. גולף מציינת בדו"חותיה הכספיים כי היא מעריכה שלהעלאת שכר המינימום עשויה להיות השפעה מהותית על חברת כלי הבית והאופנה החל מ-2013.

במהלך 2010 נכנסו לישראל גאפ ו-H&M, מאידך חברות האופנה המקומיות לא התרגשו יתר על המידה מהמהלך, אך מדו"חות חברת גולף עולה נימה מעט שונה.

"מגמת התחרות שאיפיינה את השנים האחרונות בתחום המכירה הקמעונאית של אופנת ההלבשה ואופנת הבית, התגברה בשנת 2010 - נוכח

פתיחתן של חנויות מרשתות בינלאומיות נוספות", כתב דירקטוריון גולף בדו"חותיה הכספיים של החברה.

"הסביבה התחרותית משפיעה על רמות המחירים בתחומי פעילויות אלה. בשנת 2010, כמו גם בשנים קודמות, ניכר, כי התחרות בין מרכזי מסחר מבוקשים הנמצאים בסמיכות, ובעיקר קניונים, מתגברת. דבר זה גורם לקיטון המכירות בחנויות הנמצאות במרכזי מסחר סמוכים", כותב עוד דירקטוריון גולף.

בעקבות הגידול בתחרות רומז דירקטוריון החברה על שינוי מסוים באסטרטגיה כדי להתמודד עם התחרות: "במרכזי מסחר מבוקשים, מתגברת התחרות על שטחי מסחר, אשר גרמה בחלקה לעליית דמי השכירות במרכזים אלה גם בשנת 2010. על רקע זה, פועלת החברה לפתיחת חלק מחנויותיה מחוץ לקניונים ולפאואר סנטרים, תוך התמקדות בפתיחת חנויות ברחובות מרכזיים בערים השונות ופתיחת חנויות בפריפריה".

נכון לסוף 2010 מפעילה גולף 178 חנויות בענף ההלבשה, לעומת 149 חנויות בסוף 2009 ו-141 חנויות ב-2008. בתחום אופנת הבית מפעילה גולף 80 חנויות, בהשוואה ל-74 חנויות בסוף 2009 ו-66 בסוף 2008. הרווח התפעולי של חנויות אופנת הבית עמד על 58 מיליון שקל ב-2010 בדומה ל-2011.

קיטון בהכנסות

החברה מסכמת את 2010 עם הכנסות של 653.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-661.2 מיליון שקל ב-2009 ו-701.4 מיליון שקל ב-2008. כך, נועלת גולף שנה שלישית ברציפות של צמיחה שלילית בהיקף המכירות שלה. ברבעון הרביעי של 2010 הסתכמו מכירות החברה ב-174.3 מיליון שקל, לעומת 175.5 מיליון שקל, ירידה של 0.7%.

מאידך, הוצאות המכירה והפעלת החנויות של החברה דווקא עלו ל-270.1 מיליון שקל, לעומת הוצאות של 261.9 מיליון שקל ב-2009. גם הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה תפחו ל-27 מיליון שקל, לעומת 23.6 מיליון שקל ב-2009.

הגידול בעלויות קיזז את הרווח

גולף נועלת את 2010 עם רווח נקי של 77.9 מיליון שקל, לעומת 87.5 מיליון שקל ב-2009. ברבעון הרביעי עמד הרווח הנקי של החברה על 18 מיליון שקל, בהשוואה ל-23.2 מיליון שקל ב-2009.

למרות הירידה ברווחיות החברה קיבל כל אחד מחמשת בכיריה מענק בגין ביצועי החברה לשנת 2010. בראש טבלת השכר בחברה ניצבת מנכ"ל החברה עם עלות שכר של 3.34 מיליון שקל. אחריה, סמנכ"ל הכספים, אהליאב עזריה, עם שכר בעלות של 1.47 מיליון שקל, גם כן ב-2010. 

התוכנית לשנה הבאה 

בנוגע לתוכניותיה בשנה הקרובה מתכוונת החברה להרחיב את מכירות נעלי גברים ונשים תחת המותג מקס מורטי. כמו כן, מתעתדת החברה לפתוח מספר חנויות נוספות.

במקביל, גולף מעוניינת להגדיל את מאמצי השיווק בקרב בני נוער ולהרחיב את הקולקציה לנוער במסגרת חנויות בלו-בירד - שאת פעילותה רכשה במהלך שנת 2010.

החברה כותבת בדו"חותיה הכספיים כי בכוונתה להשיק בשנת 2011 מועדון לקוחות חדש, במסגרתו יוענקו ללקוחות נקודות זיכוי לקנייה הבאה והטבות נוספות.

תגיות