אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות הקמעונאיות בארה"ב טיפסו ב-1% בפברואר צילום: בלומברג

המכירות הקמעונאיות בארה"ב טיפסו ב-1% בפברואר

זו הייתה העלייה הגדולה ביותר בארבעת החודשים האחרונים והיא תואמת את תחזיות האנליסטים; המכירות הושפעו מנתוני התעסוקה הטובים יותר וממזג האויר הנוח שפקד את המדינה

11.03.2011, 16:32 | בלומברג
המכירות הקמעונאיות בארה"ב טיפסו בפברואר ב-1%, העלייה הגדולה ביותר בארבעת החודשים האחרונים. המכירות עלו בעקבות שיפור במספר המועסקים בארה"ב ומזג האוויר הנוח יותר במדינה.

בינואר עלו המכירות הקמעונאיות ב-0.7% - הנתון המעודכן גדול בכמעט פי 2 מהנתון שפורסם בעבר, כך לפי נתונים שפרסם משרד המסחר האמריקאי היום (ו') בוושינגטון. המכירות בפברואר, שהושפעו מקפיצה ברכישות כלי רכב ומחירי דלק גבוהים יותר, היו בהתאם לממוצע התחזיות של כלכלנים של בלומברג.

ג'יי סי פני ומייסיס היו בין הקמעונאיות שעקפו את תחזיות האנליסטים למכירות בחנויות דומות, סימן לכך שהשיפור בהוצאות הצרכנים מחזיק מעמד לאחר העלייה הרבעונית הגדולה ביותר מזה ארבע שנים. מחירי הדלק הגבוהים מכבידים על הצרכנים אך הקלות במס שנחקקו לאחר שממשל אובמה הגיע לפשרה עם הרפובליקנים בנושא, יעזרו כנראה לביקוש בחודשים הקרובים.

"צרכנים לא מראים עדיין את ההשפעות השליליות של עליית מחירי המזון והאנרגיה", אמרה ג'וליה קורונדו, כלכלנית ראשית בניו יורק לבלומברג. "המספרים מראים שהצרכנים מוציאים כספים בקצב נמוך יותר מברבעון הרביעי של 2010 אך עדיין בקצב טוב", היא אמרה.

מדד סנטימנט הצרכנים ירד במרץ, כך לפי פרסומים של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן. המדד ירד ל-68.2 במרץ מקריאה של 77.5 בפברואר. ממוצע תחזיות הכלכלנים היה לקריאה של 75.8.

מדד המלאים העסקיים בארה"ב עלה בינואר ב-0.9%, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים ציפו לעלייה של 0.8%. המכירות העסקיות עלו ב-2% בדצמבר, הנתון המעודכן גבוהה יותר מעלייה של 1.6% שפורסמה בעבר. היחס בין המלאי למכירות, שמצביע על הביקוש, ירד ל-1.23 בינואר, בהשוואה ל-1.25 בדצמבר. המלאי הקמעונאי עלה בינואר ב-0.4%.

תגיות