אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחסני כמעט חינם: הרווח הנקי ברבעון הרביעי הוכפל ל-11.4 מיליון שקל צילום: אביגיל עוזי

מחסני כמעט חינם: הרווח הנקי ברבעון הרביעי הוכפל ל-11.4 מיליון שקל

החברה רשמה במהלך השנה החולפת שיפור בהכנסות ועקפה את רף מיליארד השקלים. הרווח הנקי השנתי עלה ל-39 מיליון שקל

14.03.2011, 09:32 | גיל קליאן

רשת מחסני כמעט הנסחרת בתל אביב תחת השם צים שיווקממשיכה להתרחב בכמות הסניפים וכן לשפר את המכירות בסניפים הקיימים. החברה דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה הכספיות, שכללו צמיחה ברווחיות הרבעונית והשנתית, צמיחה במכירות, שיפור במכירות בחנויות הזהות וכן שיפור במכירות למ"ר. כמו כן, המכירות של החברה צמחו בגלל איחוד דוחות עם חברת הירקות תנובות הדרום.

במקביל, הנהלת החברה הודיעה על קיצוץ בשכרה. בהודעת החברה ציין יו"ר החברה, ישראל איינהורן כי "שכר בעלי החברה יופחת ב–30%, וכן תבוטל זכאותם לבונוס של 2% מתוספת הרווח לפני מס של 41 מיליון שקל. שכר יו"ר הדירקטוריון יופחת ב-10% ושכר המנכ"ל ב-5%". כמו כן תחלק החברה דיבידנד של 5.7 מיליון שקל על הרבעון הרביעי.

הכנסות החברה בשנת 2010 הסתכמו לשיא של כמיליארד שקל, גידול של כ-36% בהשוואה ל-2009. המכירות למ"ר בשנת 2010 עמדו על 39,688 שקלים למ"ר לעומת 37,759 שקלים למ"ר בשנה המקבילה. ברבעון הרביעי דיווחה החברה על הכנסות של כ-287 מיליון שקל, עלייה של 32.1%.

הרווחיות של הרשת השתפרה בשנה החולפת, אך לא בשיעור דרמטי: שיעור הרווח הגולמי בשנת 2010 עמד על 24.2% לעומת שיעור רווח גולמי של 24.1% בשנה המקבילה. ברבעון הרביעי עמד שיעור הרווח הגולמי על 24%.

הרווח התפעולי לשנת 2010 הסתכם לרווח שיא של כ-53.6 מיליון שקל, עלייה של כ- 63.6% לעומת 2009. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם לשיא של כ-15.1 מיליון שקל, זינוק של יותר מפי 2 שנבע פרט לשיפור בתוצאות גם משיערוך נדל"ן.

הרווח הנקי השנתי של החברה הסתכם ב-39 מיליון שקל, לעומת 25 מיליון שקל ב-2009. פרט לשיערוכי הנדל"ן, כלל הרווח הנקי גם רווח חד פעמי שנרשם ברבעון השלישי עקב מעבר לשליטה בתנובות הדרום. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם ב-11.4 מיליון שקל, לעומת 4.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רשת הסניפים הנוכחית כוללת 27 סניפים המשתרעים על שטח מכירה של 31,527 מ"ר נטו בפריסה ארצית (כולל סניף 1 בזכיינות). ברבעון האחרון פתחה החברה סניפים בקרית אתא, נהריה ומתן. עד סוף שנת 2012 צפויה החברה להקים לפחות 11 סניפים נוספים. לחברה מותג פרטי "כמעט חינם" הכולל למעלה מ – 700 מוצרים ונמכר בסניפי הרשת וכן בחנויות נוספות. מועדון לקוחות החברה פועל בכ- 23 סניפי הרשת ועומד היום על 60 אלף חברים, החברה עתידה להנפיק גם כרטיס אשראי.

תגיות