אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": שפיר הנדסה תנסה לגייס 700 מיליון שקל באג"ח צילום: רודי אלמוג

בלעדי ל"כלכליסט": שפיר הנדסה תנסה לגייס 700 מיליון שקל באג"ח

החברה מבקשת להנפיק סדרת אג"ח למוסדיים שמיועדת להחליף חוב קיים בהיקף של 500 מיליון שקל לבנק לאומי (כ־25%) ולמגדל (75%)

17.03.2011, 07:03 | רחלי בינדרמן וסיון איזסקו

חברת הנתיב המהיר, שהשלימה לאחרונה את סלילת "הנתיב המהיר" בכניסה לתל אביב לבאים דרך כביש 1 מכיוון ירושלים, מתכננת בימים אלו לגייס כ־700 מיליון שקל מהגופים המוסדיים בהנפקת אג"ח פרטיות מדורגות. מדובר באג"ח ארוכות שאמורות להפרע עד לשנת 2036.

עמית בירמן, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, בעלת הנתיב המהיר, שאישר את הדברים אמר כי החברה השקיעה בפרויקט כ־500 מיליון שקל וכן שילמה למדינה בגין הזכיון כ־180 מיליון שקל. לדברי בירמן, הנפקת האג"ח נועדה להחליף את החוב הקיים היום בהיקף של כ־500 מיליון שקל מבנק לאומי (כ־25%) ומגדל (75%).

הנתיב המהיר הוא פרויקט BOT במסגרתו שפיר קיבלה מהמדינה זיכיון להקמת והפעלת נתיב הכניסה בתשלום לתל אביב למשך 28 שנה. הנפקת האג"ח של הנתיב המהיר יוצאת לדרך אחרי שרק בשבוע שעבר הגיעה שפיר פרויקטים, החברה־האחות, להסדר עם בעלי האג"ח שלה, להם היא חייבת כ־130 מיליון שקל לאחר שלא עמדה בחלק מתשלומי האג"ח במועד.

תגיות