אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אחוזות החוף במכרז לבניית משרדים על חניון בוגרשוב צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": אחוזות החוף במכרז לבניית משרדים על חניון בוגרשוב

במקום החניון מתוכנן לקום בניין בן 5 קומות המיועד לעיריית ת"א, חניון תת־קרקעי ושלושה גני ילדים

17.03.2011, 12:19 | שירלי ששון-עזר

עיריית תל אביב תפרסם בחודשים הקרובים מכרז באמצעות החברה הממשלתית־עירונית אחוזות החוף, לבניית חניון תת־קרקעי ובניין משרדים על המגרש שבו פועל היום חניון עירוני ברחוב בוגרשוב בתל אביב, כך נודע ל"כלכליסט". ההחלטה בנושא התקבלה בחודש ינואר על ידי מועצת העיר והיא דורשת את אישור משרד הפנים ומשרד האוצר.

המכרז יופעל בשיטת DBOT - Design Built Operate Transfer, ובמסגרתו היזם שיזכה במכרז יתכנן את הפרויקט, יממן את בנייתו, יפעיל אותו למספר השנים שהוא הציע במכרז, ייהנה מדמי השכירות ומהפעלת החניון, ובתום תקופת הזיכיון יחזיר את הפרויקט לידי העירייה. פרויקט זה הוא אחד מבין כמה פרויקטים שהוציאה העירייה לאחרונה בשיטת ה־BOT. במכרז בוגרשוב העירייה אף מתחייבת לשכור את הנכס מידי היזם, כך שהכנסתו מובטחת.

החניון, הממוקם ברחוב בוגרשוב 14, משתרע על פני 2 דונמים שנחכרו על ידי העירייה ממינהל מקרקעי ישראל עד שנת 2025. במקום מתוכנן לקום חניון תת־קרקעי בן חמישה מפלסים בשטח של כ־8,650 מ"ר, שיכלול 214 מקומות חניה ובניין בן חמש קומות בשטח בנוי של כ־2,900 מ"ר, המיועדים למשרדים שישמשו את התאגידים העירוניים של עיריית תל אביב.

על פי התוכנית, בקומת הקרקע ייבנו שלושה גני ילדים שיתופעלו על ידי העירייה, ובאחד המפלסים התת־קרקעיים ייבנה מקלט ציבורי בשטח של כ־730 מ"ר. הפרויקט יכלול גם גינה ציבורית שתדרוש עבודות גינון, פיתוח שבילים, תאורה, השקיה, ניקוז, ריהוט גן ומתקני משחקים.

יו"ר אחוזות החוף עופר שחל אמר ל"כלכליסט" כי "מכרזי BOT הוכיחו את עצמם כדרך היעילה ביותר לממן ולקדם פרויקטי תשתית גדולים. למעשה חוץ מחניון הבימה שלא בוצע כ־BOT, כל יתר הפרויקטים לבניית חניונים תת־קרקעיים הם BOT, כמו חניון קצה השדרה בשדרות רוטשילד או מתחם גבעון בחניון הארבעה. כעת אף שכללנו את הנוסחה ואנו מוציאים את רוב המכרזים על בסיס DBOT".

תגיות