אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מינהל התעופה האירופי מאיים על סאן דור בביטול רישיון ההפעלה צילום: עמית שעל

מינהל התעופה האירופי מאיים על סאן דור בביטול רישיון ההפעלה

משמעות הדבר היא הכנסת חברת התעופה שבבעלות אל על ל"רשימה שחורה", שמי שמופיע בה מנוע מלנחות בשדות תעופה מסוימים

20.03.2011, 06:52 | גולן חזני

מינהל הבטיחות והתעופה האירופי (EASA) שוקל לבטל את רישיון ההפעלה המבצעי של חברת סאן דור, כך נודע ל"כלכליסט". בדומה לרשיון נהיגה שבלעדיו אסור לנהג לנהוג ברכב, ללא רשיון סאן דור לא תורשה לטוס ולא תוכל לנחות בכל נמלי התעופה האירופאיים.

הרשות האירופית בדקה את פעילות סאן דור בעקבות חשד שמבנה החברה אינה עולה בקנה אחד עם חוקי התעופה האירופיים, משום שסאן דור פועלת על בסיס תשתית כוח האדם של אל על. סאן דור הוקמה כחברת צ'ארטרים שתטוס בשבת במקום אל על, המנועה לבצע טיסות אלה בגלל לחץ החרדים.

ב־EISA בודקים בעיקר כיצד חברה־בת רשומה כחברה נפרדת, בעוד שבפועל אין הפרדה אמיתית בין החברות. ככל הידוע, הסתייגות מינהל התעופה האירופי ממצב זה נובעת מכך שהוא מונע ממנו להטיל סנקציות על סאן דור במקרה הצורך.

בעקבות המהלך הודיעה לסאן דור רשות התעופה האזרחית בישראל, בראשות גיורא רום, כי עליה לפתור את הבעיה מול הרשות האירופית עד לסוף החודש הנוכחי. בשבוע שעבר הגיעו נציגי סאן דור ואל על לשימוע בנושא בבריסל, אולם טיעוניהם לא התקבלו.

מינהל הבטיחות והתעופה האירופי רשאי לבצע בדיקות פתע במטוסים בכל נמל תעופה באירופה. מרבית הבדיקות עוסקות בתחזוקת המטוסים ובהיבטים מינהליים, דוגמת רישיונות הטייסים והספרות המקצועית של המטוס. בהמשך שולח EISA את הממצאים לחברות התעופה ולרשויות התעופה האזרחיות במדינות השונות.

מסאן דור נמסר בתגובה: "חברת סאן דור נמצאת בשיחות מול רשות התעופה האזרחית במטרה לגבש מתכונת פעולה מקובלת לפעילותה של החברה".

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
תגובה ל - 4
מה שמצחיק זה לא העובדה שאל על "עובדת" עלינו. זה אפילו לא מצחיק, אלא זה עצוב עד כמה הכפייה הדתית שוררת פה - הקומבינה שתיארת היא מכונה אף היא לא סוד שמסתירים מאיתנו. הקומבינה הזו היא דרך לגיטימית שאלעל פועלת בה על מנת לשרוד בענף התחרותי הקשה בעולם! ענף בו ההוצאות הן במימדי ענק. ענף בו מטוס צריך לשהות מינימום על הקרקע על מנת שהחברה לה הוא שייך תצליח להתקיים. באיזו עוד מדינה בעולם נראה לך יש חברת תעופה שלא עובדת 24/7? התשובה - אין. רק בישראבלוף - כפי שאמרת , מתנהלים לפי גחמות וקפריזות של אנשי דת פרימיטיביים. אני מבטיח לך שכמה דוסים בכירים מקבלים טובות הנאה ו/או כסף על מנת לתת את ה"הכשר" לטוס בשבת תחת מותג סאנדור . זה דומה לעבודת הממסד הדתי במדינה קרי:רבנויות. משגיחי כשרות , דיינים ועוד פרזיטים אחרים. אני מאחל לאל על הרבה הרבה שגשוג והצלחה!
אלון , מרכז  |  22.03.11
לכל התגובות