אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחשף ב"כלכליסט": משרד התחבורה שלל את רישיון ההפעלה של סאן דור צילום: יסמין גיל

נחשף ב"כלכליסט": משרד התחבורה שלל את רישיון ההפעלה של סאן דור

הסיבה, לפי רת"א: "אי עמידתה של החברה בתקנות הישראליות והסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים מחברות התעופה בישראל"

20.03.2011, 17:24 | גולן חזני

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, החליט היום (א') לשלול מחברת התעופה סאן דור את רישיון ההפעלה המבצעי החל מ-1 באפריל 2011, "בעקבות אי עמידתה בתקנות הישראליות והסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים מחברות התעופה בישראל".

היום בבוקר חשף "כלכליסט" כי מינהל הבטיחות והתעופה האירופי מאיים לבטל את רישיון ההפעלה המבצעי של חברת סאן דור, ומאוחר יותר אישרה חברת אל על את ההודעה.

מנהל רת"א ציין בהודעה כי "חברת סאן דור פועלת כיום ללא שלד ניהולי וביצועי מלא כנדרש מכל חברת תעופה אחרת, תוך התבססות מלאה על התשתיות של חברת האם אל על".

עוד נכתב: "רשות התעופה האזרחית הבהירה להנהלת סאן דור עוד לפני למעלה משנה כי החברה אינה עומדת בתקנות התעופה. חברת סאן דור ניסתה לתקן את הליקויים אולם התוצאות לא הניחו את דעתה של רשות התעופה האזרחית".

גיורא רום, מנהל רת"א. "סאן דור ניסתה לתקן את הליקויים אולם התוצאות לא הניחו את דעתה של רשות התעופה האזרחית", צילום: עמית שעל גיורא רום, מנהל רת"א. "סאן דור ניסתה לתקן את הליקויים אולם התוצאות לא הניחו את דעתה של רשות התעופה האזרחית" | צילום: עמית שעל גיורא רום, מנהל רת"א. "סאן דור ניסתה לתקן את הליקויים אולם התוצאות לא הניחו את דעתה של רשות התעופה האזרחית", צילום: עמית שעל

בהודעת רת"א נכתב עוד: "מזה כשישה חודשים מתקיימים מגעים בין רשות התעופה האזרחית לבין האיחוד האירופי בנושא סאן דור, זאת לאחר שגם לאיחוד האירופי היו השגות על דרך תפעולה של החברה. מגעים אלו הגיעו לשיאם בפגישה שהתקיימה בבריסל בשבוע שעבר בין משלחת של רת"א ובין נציגי האיחוד האירופי. במסגרת הפגישה הוצגה גם עמדתם של נציגי סאן דור.

"בפגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בין מנהל רת"א, גיורא רום ומנכ"ל אל על אליעזר שקדי, הבטיחה רת"א לעשות כל מאמץ לטפל בבקשות המסחריות של חברת אל על, במטרה למזער פגיעה בציבור הנוסעים של סאן דור".

נזק כספי לאל על

חברת אל על פירסמה הבוקר כאמור דיווח לבורסה המאשר את חשיפת "כלכליסט", לפיה מאיים מינהל הבטיחות והתעופה האירופי לבטל את רישיון ההפעלה המבצעי של חברת סאן דור.

"רת"א פועלת להקמת צוות לבחינת פתרון אפשרי למענה לטיסות סאן דור, אולם בשלב זה אין בידי החברה הערכה כספית ביחס לנזק שייגרם כתוצאה מהפסקת פעילותה האפשרית של סאן דור", נאמר בהודעת אל על לבורסה.

הפסקת הטיסות של סאן-דור, ערב החגים, מהווה נזק כספי לא קטן לאל על, שסאן דור נמצאת בבעלותה. עם שלילת רישיון ההפעלה המבצעי, לא יכולה החברה לטוס והיא מאבדת את האפשרות לנחות כמעט בכל שדות התעופה באירופה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
פרס לחברות הזרות- באדיבות גיורא רום
השינאה מנצחת, שוב - וכולנו מפסידים (גם אתם החוגגים על הדם) גיורא רום מנהל מלחמה מגלומנית כדי להאדיר את שמו, על חשבון חברת אל על. הטקבקיסטים נהנים - איזה כיף - דפקנו את אל על. ומי עוד נהנה? כל החברות הזרות: הטורקים, היוונים, האיטלקים, הפולנים, האוזבקים, הצרפתים, הגרמנים ... כוווולם יחגגו על הנוסע הישראלי. ומה הייתה הבעיה? פתאום נזכרו שסאנדור לא עומדת בהגדרות כאלו או אחרות. תמשיכו לשמוח, הטמטום ינצח.
אלון , לפיד  |  22.03.11
9.
מגיע להם, גם על ההפרדה בין גברים לנשים בטיסה. אל על תתביישו
רוצה לטוס עם וליד אשתי לחופשה, לא עם חבורת גברים חשוכים, תרתי משמע. אשתי ואני לא חושבים שהיא נחותה , כמו שחושבות הנשים הדתיות, ותשב בסוף. אעלק מלכה...פנימה .. יאללה לסוף המטוס. אפילו לא הודעתם איזו טיסה זו תהיה, שניבחר אם לטוס איתכם. חוצפה.
קנו מטוס פרטי, יש כסף  |  21.03.11
8.
רת"א והמחדלים כנסו לאמת!!!!!!!!!!
עכשיו למי ששואל את עצמו למה הורידו את ישראל בדירוג הבטיחות הנה התשובה באופן ברור. במשך 30 שנה מדינת ישראל בראשות מנהלי רת"א לדורותיהם ושרי התחבורה במטרה לשמור על אלעל שיתפו פעולה עם אלעל להמשיך בפארסה התעופתית והשקרים הבעיה שלאמריקאים זה נמאס והחליטו שלא עוד והורידו את שראל בדירוג.לא חוק טיס נורמלי, אלעל שעושה כרצונה בדרך לריסוק המתחרות ראו ישראייר ודלתה בטיסות לארה"ב.הגיע הזמן שנבין שאנחנו ביהירותנו לא לבד בעולם ונתחיל סוף סוף לעבור מהחרטה למוד רציני של כללי עבודה הנהוגים אפילו בניגריה.כמו כן צריך להפוך את רת"א לגוף עצמאי שלא כפוף לשרים בכנסת ולהפרידה מהפוליטקה כפי שנהוג בFAA בארה"ב.
שאול , נהריה  |  21.03.11
לכל התגובות