אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צ'י לו ממיקרוסופט: מנוע החיפוש הוא עבורנו השער לרשת האינטרנט צילום: עמית שעל

צ'י לו ממיקרוסופט: מנוע החיפוש הוא עבורנו השער לרשת האינטרנט

במהלך הכנס השנתי של מיקרוסופט בישראל הושקה אפליקציה שעשויה להתחרות בחברת פייס.קום הישראלית

20.03.2011, 21:16 | אסף גלעד

משה ליכטמן, מנהל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, השיק במהלך הכנס השנתי של מיקרוסופט בישראל אפליקציה שעשויה להתחרות בחברת פייס.קום הישראלית, המזהה פנים בתמונות ברשתות החברתיות ומסוגלת לתייגם באופן אוטומטי.

האפליקציה הוצגה במסגרת האירוע השנתי של החברה, ThinkNext, שנערך בנמל תל אביב, ובמסגרתו קראה מיקרוסופט למפתחים ישראלים ליצור אפליקציות לווינדוס פון 7.

האפליקציה, שפותחה במעבדות החדשנות של מיקרוסופט בהרצליה, עוסקת בתחום הראיה המחשובית. היא מאפשרת זיהוי פנים בתמונות סטילס ובסרטי וידאו, ומאפשרת לתייגן על פי השם גם כאשר הפנים לא מביטים אל המצלמה. האפליקציה מאפשרת לזהות את הפנים גם בתנאי תאורה שונים, ובתוך מרחק של 5 מטרים. גם במהלך שינוי סצנה.

פייס.קום, חברה ישראלית שנוסדה לפני כשלוש שנים, כבר רשמה מספר הישגים כשהפכה למתייגת התמונות האוטומטית של פייסבוק, וגייסה הון ממנוע החיפוש הרוסי הפופולרי יאנדקס.

ליכטמן גם התגאה בהישגי מנוע החיפוש בינג בשנה האחרונה: "ראינו אותה צומחת ביותר מ- 30% בשנה האחרונה, ומזנקת ב-21% בחודש האחרון בלבד. שילבנו גם את הלייקים של פייסבוק בתוצאות של בינג כחלק משיתוף הפעולה הגדול בין מיקרוסופט לפייסבוק" (מיקרוסופט שילמה 240 מיליון דולר תמורת 1.6% בחברה).

מערכת הניווט החדשנית - Street Slides

בליז אגוארה, מייסד תוכנת ה'וירטואל ארץ' של מיקרוסופט, נואם קבוע בכנסי ה-TED, נחשב כיום לאחד המוחות המובילים במיקרוסופט. הוא  הציג מערכת ניווט חדשנית המכונה Street Slides, מעין מערכת דמוית גוגל סטריט וויו הייעודית לטלפונים מבוססי מערכת ווינדוס מובייל פון ואפליקציות של בינג.

המערכת מציגה ייצוגים זעירים של רחובות, הניתנים לטעינה מהירה. נגיעה על פניהם מעבירה את בתי הרחוב בצורה מהירה על פני המסך הסלולרי תוך אזכור הרחובות הניצבים להם. ליטכמן ציין כי צוות ישראל ממרכז המו"פ פיתח רכיב תוכנה לתוכנה, המסייע לה לקבל עדכון מהיר בין המשתמש לתוכנה.

ליטכמן גם הציג את ה'אווטאר קינקט', תוכנה נלוות למערכת הקינקט, בקר התנועה התלת מימדי הנלווה לאקסבוקס. הטכנולוגיה מתמקדת בפנים המשתמש ויוצרת עבורו אווטאר, דמות וירטואלית, בזמן אמת. האווטאר קינקט יכול לצחוק, לדבר, להרים את הגבות, וכמובן להניע את הידיים והרגליים. ניתן ליצור שמונה אווטארים בזמן אמת לכל שיחה, והאודיו מועבר לכל המשתתפים בו זמנית.

צ'י לו: "מנוע החיפוש - השער לרשת האינטרנט"

ד"ר צ'י לו, ראש חטיבת האונליין ואחד האחראים על השקת מנוע החיפוש של בינג, שיתף את הקהל הישראלי בחזונו על עתיד החיפוש: "הקונסולידציה בשוק החיפוש הפך את התחרות בין מיקרוסופט לגוגל לתחרות ישירה. אנחנו שחקן מוביל בשוק החיפוש, ולכן יש עלינו אחריות לבנות מנוע חיפוש טוב יותר ויש עוד הרבה מה לשפר.

"קחו לדוגמה את השירות של טוויטר, שהוא שירות נהדר, אבל שימור וריכוז המידע בו קשה. קחו את מנועי החיפוש של היום. הם לא תמיד מדייקים וזאת בגלל שהם ממוקדים בשמות עצם, מה שלא מחשיב בפרמטרים שלהם כוונות ורציות של משתמשים. זהו מידע שקיים בשפע בפייסבוק: מה שפייסבוק עשתה הוא אדיר. כי הדפים שהיא יצרה הם משמעותים מאוד - כל דף הוא אדם וכל דף משמר את הקשרים החברתיים הכי חשובים לו, ואת ההעדפות שלו. יש לנו שותפות עם פייסבוק ואנחנו נהנים משיתוף הגרף החברתי וגרף החיפוש.

"אבל התחום החברתי איננו מספיק כדי להשלים את תמונת החיפוש. חיפוש קשור גם למקום הפיזי בו אתה נמצא, הרי כולנו אנשים שחיים במרחב הפיזי. גרופון, למשל, ביצעה שילוב כזה בכך שחיברה את האינטרנט לרדיוס הקטן מסביב למשתמש, ומציעה לו עסקאות בקרבת מקום.

"שיתוף הפעולה האחרון שלנו עם נוקיה מסייע לנו מאוד בעניין הזה בגלל יכולות המיפוי והשירותים הגיאוגרפיים שלהם. לסיכום - מנוע החיפוש הוא עבורנו השער לרשת האינטרנט. וככזה, הוא יצטרך להכיל חיפושים הנובעים מארבעה תחומים: נושא החיפוש, משימת פעולה, מיקום גיאוגרפי, והרשת החברתית", אמר צ'י לו.

תגיות