אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח טכנולוגי: AT&T מרגיזה את אמריקה צילום: בלומברג

דו"ח טכנולוגי: AT&T מרגיזה את אמריקה

עסקת הענק שבמסגרתה תרכוש המפעילה הסלולרית את המתחרה T-Mobile מעוררת חשש בקרב צרכני הסלולר האמריקאים, ואנליסטים מעריכים שגופי הפיקוח יעשו הכל כדי לבלום אותה. וגם: סאאב מגייסת בלוגר שכתב על המכוניות שלה

21.03.2011, 12:57 | יוסי גורביץ

מי יעצור את AT&T?

החדשות הגדולות של אמש - כל כך גדולות עד שהן רמסו בגסות כל נושא אחר בבלוגוספירה הטכנולוגית הבוקר - הן המיזוג המוצע בין שתי חברות טלקום/רשת. בפינה הימנית: AT&T, צאצאית גאה של מא בל, הידועה בכינויה "כוכב המוות". בפינה השמאלית T-Mobile האמריקאית, שידועה בפרסומות שבהן היא לעגה לרשת הסלולרית של AT&T. עכשיו AT&T תבלע את T-Mobile, ולא נדע כי באה אל קרבה, תמורת סכום צנוע של 39 מיליארד דולר.

החדשות התקבלו בהלם, זעם וזעזוע ברחבי הבלוגוספירה. AT&T, מאז שעשתה את טעות חייה ונכנסה לעסקת האייפון עם אפל, הפכה למטרה המועדפת של הפנאפלים. היא חטפה את האש על כל התקלות של הגרוטאה. אחרי הכל, לא יכול להיות שהבעיה היא באפל ובאנטנות החדשניות שלה, נכון? אמנם תקלות קליטה ואובדן שיחות במכשירי אייפון נרשמו גם במכשירים השייכים לוורייזון, אבל זה לא הספיק כדי לסייע לתדמיתה של AT&T.

AT&T גם הצליחה להפך את עצמה לאויבת הבלוגוספירה מספר אחת כאשר הכריזה בשבוע שעבר שמעתה היא תגביל את נפח הגלישה של גולשיה. היא השתמשה באותה טענה נושנה על "משתמשים כבדים" שאוכלים לה ושותים לה, בזמן שהיא עצמה מקדמת יוזמות שמעודדות גלישה "כבדה".

על רקע זה, קל להבין למה רוב התגובות בבלוגוספירה להזדווגות הדינוזאורים היו שליליות למדי, כאשר ההערכה הכללית - כפי שביטא אותה יפה אום מאליק - היא שהמיזוג רע לכולם, במיוחד ללקוחות. כמובן, היו קולות שקראו לחכות ולבדוק את העובדות, אבל זה לא הצד החזק של הבלוגוספירה.

אום מאליק מציין שמעתה, יצרני אנדרואיד - שטי-מובייל קידמו בעקביות – עשויים למצוא את עצמם תחת אותם לחצים ש-AT&T מפעילה על אפל: לבלום שירותים שפוגעים בשורה התחתונה של כוכב המוות.

החדשות הטובות העיקריות מכל הסיפור הן שהרגולטורים האמריקאים, למודי נסיון מר, כנראה יעשו ככל שביכולתם - שהיא עדיין מרשימה - לטרפד את העסקה הזו. אנליסטים כבר מעריכים שזה בדיוק מה שיקרה. אחרי הכל, הממשלה הפדרלית ניהלה מאבק עקשני נגד AT&T ב-1974 והצליחה לפרק אותה, משום שהגיעה למסקנה שהיא מונופוליסטית מדי. לא סביר שהיא תיתן למפלצת לגדול מחדש.

דני רופ, מאחוריך

הבעיה העיקרית עם חזאי מזג אוויר היא אנשים שתופסים אותם ברחוב ושואלים למה לעזאזל יורד גשם כשהם הבטיחו שמש נעימה. קבוצה של חובבי מזג אוויר החליטה לעשות משהו בנידון.

כדי להשיג מידע מדויק על מזג האוויר, צריך כמה שיותר מדידות, ומספר המדידות שתחנות החזאים מסוגלות לבצע הוא מוגבל. מה שהחובבים מביאים לנושא הוא הרעיון של מיקור המון: קוראים להם Weather Underground, התכתבות עם שמו של ארגון הטרור מסוף שנות השישים. אלפי חובבים מעמידים בביתם תחנת מזג אוויר פרטית, וחולקים את המידע שהיא אוספת עם עמיתיהם. המידע מעובד בתוכנה ייעודית, שמספקת בהתאם תחזית מדויקת במידת האפשר.

לדעת אם יהיה גשם מחר, צילום: shutterstock לדעת אם יהיה גשם מחר | צילום: shutterstock לדעת אם יהיה גשם מחר, צילום: shutterstock

זה תחביב לא זול: עלות תחנת חיזוי מזג אוויר פרטית עומדת על 110 דולר לפחות, ועשויה להגיע עד 1,400. יתרה מכך: הבעלים צריך לתחזק אותה, ולשלוח את הדיווחים שלה על חשבונו. אבל יש לא מעט משוגעים לדבר שהצטרפו למיזם: מאז 2001 נרשמו כ-40 אלף תחנות פרטיות ב-Weather Underground. מאז נשרו כמחצית מהן - הן משום שהדיווחים שלהן לא היו מדויקים, הן משום שהבעלים התעייפו ונטשו את המיזם.

מה יוצא לחזאים החובבים מכל זה? תחביב שמעניין אותם, והכרה: הרבה מהחזאים מפעילים אתר מזג אוויר אזורי, ו-Weather Underground מספק להם חשיפה.

הבלוגר שנוסע רחוק

כל אחד צריך לעבוד במשהו שהוא אוהב. היקום האדיש שבו אנחנו חיים לא מאפשר את זה ברוב המקרים, אבל לפעמים, כנגד כל הסיכויים, זה אכן קורה. זה מה שקרה לאחרונה לאוסטרלי סטיב ווייד.

ווייד הוא חובב של מכוניות Saab, ולא חובב מהזן השקט: הוא פתח ב-2005 בלוג שעוסק במכוניות של החברה, והפך במהירות - בזכות התמדה וכישרון - לבלוגר המוביל בנישה הספציפית הזו. הוא פרסם יותר מ-5,400 פוסטים, וזה קצב עבודה מטורף - יותר משני פוסטים ליום.

מכוניות סאאב. הבלוגר עזר לחברה - אז היא גייסה אותו, צילום: בלומברג מכוניות סאאב. הבלוגר עזר לחברה - אז היא גייסה אותו | צילום: בלומברג מכוניות סאאב. הבלוגר עזר לחברה - אז היא גייסה אותו, צילום: בלומברג

בסאאב העריכו מאוד את עבודתו: שם הודו לו רשמית על כך, לדבריהם, שהוא הציל את החברה מרכישה על ידי ג'נרל מוטורס בכך שעורר את אוהדי הקבוצ... אה, סליחה, החברה להגן עליה. מותר לנחש שמדי פעם החברה הדליפה לו קצת מידע, כך שיוכל לפרסם אותו ראשון.

ווייד, לדבריו, לא מבין גדול בפרסום או ברשת. הוא פשוט אוהב את החירות שיש לבלוגרים לכתוב על מה שהם רוצים. החירות הזו תעמוד בסכנה מסוימת בקרוב: בשבוע שעבר הודיע ווייד כי נשכר על ידי סאאב לשמש כאחד מחברי צוות התקשורת החברתית שלה. מצד אחד, הוא הצליח להעלות את התחביב שלו לדרגת עבודה; מצד שני, ספק אם יהיה לו אותו חופש ביטוי.

קצרצרים

 

ארור אתה בבואך וארור אתה בצאתך: אפל הואשמה בסוף השבוע בהומופוביות, לאחר שאישרה למכירה אפליקציה נוצרית-פסיכית, שטוענת שהיא מסוגלת להציע "תרופה מהומוסקסואליות". על פניה הטענה הזאת מגוחכת, בהתחשב בעמדה הפומבית, העקבית והמאד ראויה לשבח של אפל בנושא - היא התנגדה לתיקון לחוקת קליפורניה שאוסר על נישואי גאים, והודיעה שתעניק לזוגות גאים שעובדים אצלה את כל הזכויות שיש לזוגות הטרוסקסואליים. מצד שני, היא מאלצת עכשיו את אפל לבחור בין הקהל ההומו-לסבי שלה ובין הקהל הנוצרי-שמרני. שני הצדדים מחזיקים בממון רב והשפעה לא מבוטלת. החזאים צופים שבוע קשה במחלקת היח"צ.

האם אנחנו ניצבים בפני בועה חדשה בתחום הטכנולוגיה (או, שמא, מזימת פירמידה)? בימים שבהם גרופון נערכת להנפקה על פי הערכת שווי של 25 מיליארד, קשה להגיע למסקנה אחרת. אז הנה רשימה של עשרה סימני בועה. הסימן הראשון ברשימה הנ"ל: עיתונאים עוזבים את המקצוע כדי להקים סטארט-אפ. הסיכויים שהאחרונים יצליחו, נזכיר, דומים לסיכויים שתצטרכו להיזהר מחזירים מנמיכי טוס.

מכירים את המצב הזה, שבו אתם מאשרים כ"חבר" בפייסבוק מישהו שממש לא אכפת לכם ממנו, פשוט כי לא נעים להגיד "לא"? אני לא, אבל אומרים שזו בעיה נפוצה, שגורמת לתוספת מתח לגולשי פייסבוק. יש פתרון! אתר חדש, AboutEveryone.com, יאפשר לכם להשפריץ השמצות גסות - וגם ביקורת בונה, אבל זה, אפשר להעריך בזהירות, לא יתפוס - כלפי הנודניקים שמעדכנים אתכם על סוג הסנדוויץ' שבלסו לארוחת צהרים. וכמובן, אפשר לעשות את כל זה תוך אנונימיות מוחלטת. הפתרון המושלם לפריקת זעם ולחץ ללא חשש לתוצאות לוואי.

חדשות טובות לממלכה המאוחדת: היא עדיין מובילה את העולם במשהו. החדשות הרעות: מדובר בתחום אובדן המידע. בממלכה המנוטרת יש מספר חריג במיוחד של מאגרי מידע, ומספר חריג עוד יותר של תקריות אובדן מידע. עכשיו מגלה מחקר חדש של סימנטק שיש לכך מחיר גבוה במיוחד: 1.9 מיליון ליש"ט בממוצע לתקרית. ההוצאות נובעות מניקוי הבלאגן שאחרי האובדן, מהצורך לשכנע מחדש את הלקוחות שאתה לא רשלן או אידיוט. השקיעו באבטחת מידע, אומרות החברות העוסקות בכך, זה ישתלם לכם. הממ.

תגיות