פיילוט בפייסבוק: תיבת חיפוש שתתחרה בגוגל
תוצאות החיפוש באתר מופיעות עם לוגו של Yahoo. אם אכן תשולב תיבת חיפוש במקום מרכזי באתר, פייסבוק תרחיב את התחרות מול גוגל
הניסוי, לכאורה, נחשף בבלוג MobileIT אותו מפעיל ירדן בריקמן בן ה-15. בשיחה עם "כלכליסט" סיפר בריקמן שנתקל בתיבת החיפוש החדשה בעת גלישה שגרתית ברשת החברתית. ייתכן, לפיכך, שמדובר בניסוי המוגבל למספר מצומצם מאוד של גולשים.
לדברי בריקמן, בניגוד לחיפוש בגוגל המציג את התוצאות מיידית או תוך כדי הקלדה, במקרה של החיפוש בפייסבוק נדרשת המתנה של בין שלוש לארבע שניות בין הלחיצה על Enter לבין הצגת התוצאות. כמו כן, לדבריו, תיבת החיפוש מופיעה ונעלמת לסירוגין.
נכון להיום כבר ניתן אמנם לבצע חיפוש כללי ברשת בפייסבוק, אולם לא בצורה זמינה ונוחה: הקשה של שאילתה בתיבת החיפוש הקיימת מציגה מיידית תוצאות אפשריות, ובתחתיתן קישור לתוצאות נוספות. לחיצה על קישור זה פותח עמוד המציג תוצאות שונות מתוך הרשת החברתית, כאשר בסרגל הצד ניתן לבחור בהצגה של תוצאות חיפוש כלליות.
תוצאות אלו מגיעות בחסות בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט. עם זאת, תוצאות החיפוש דרך התיבה החדשה מוצגות כמגיעות בחסות יאהו. זאת, אף שמנוע החיפוש של יאהו מופעל כיום על-ידי בינג. הצגה זו ייתכן ונובעת מהעובדה שהחיפוש בפייסבוק נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים ופיתוח הממשק טרם הושלם.
3 תגובות לכתיבת תגובה