אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיילוט בפייסבוק: תיבת חיפוש שתתחרה בגוגל צילום מסך

פיילוט בפייסבוק: תיבת חיפוש שתתחרה בגוגל

תוצאות החיפוש באתר מופיעות עם לוגו של Yahoo. אם אכן תשולב תיבת חיפוש במקום מרכזי באתר, פייסבוק תרחיב את התחרות מול גוגל

22.03.2011, 18:44 | עומר כביר
פייסבוק מרחיבה את החזית מול גוגל: לאחרונה, כך נראה, מקיימת הרשת החברתית הגדולה בעולם ניסוי מוגבל ביותר במסגרתו היא משלבת תיבת חיפוש כללי ברשת, לצד התיבה לחיפוש בתכני פייסבוק שמופיעה בראש האתר.

הניסוי, לכאורה, נחשף בבלוג MobileIT אותו מפעיל ירדן בריקמן בן ה-15. בשיחה עם "כלכליסט" סיפר בריקמן שנתקל בתיבת החיפוש החדשה בעת גלישה שגרתית ברשת החברתית. ייתכן, לפיכך, שמדובר בניסוי המוגבל למספר מצומצם מאוד של גולשים.

לדברי בריקמן, בניגוד לחיפוש בגוגל המציג את התוצאות מיידית או תוך כדי הקלדה, במקרה של החיפוש בפייסבוק נדרשת המתנה של בין שלוש לארבע שניות בין הלחיצה על Enter לבין הצגת התוצאות. כמו כן, לדבריו, תיבת החיפוש מופיעה ונעלמת לסירוגין.

תיבת החיפוש של פייסבוק. התוצאות בחסות יאהו, צילום מסך תיבת החיפוש של פייסבוק. התוצאות בחסות יאהו | צילום מסך תיבת החיפוש של פייסבוק. התוצאות בחסות יאהו, צילום מסך

נכון להיום כבר ניתן אמנם לבצע חיפוש כללי ברשת בפייסבוק, אולם לא בצורה זמינה ונוחה: הקשה של שאילתה בתיבת החיפוש הקיימת מציגה מיידית תוצאות אפשריות, ובתחתיתן קישור לתוצאות נוספות. לחיצה על קישור זה פותח עמוד המציג תוצאות שונות מתוך הרשת החברתית, כאשר בסרגל הצד ניתן לבחור בהצגה של תוצאות חיפוש כלליות.

תוצאות אלו מגיעות בחסות בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט. עם זאת, תוצאות החיפוש דרך התיבה החדשה מוצגות כמגיעות בחסות יאהו. זאת, אף שמנוע החיפוש של יאהו מופעל כיום על-ידי בינג. הצגה זו ייתכן ונובעת מהעובדה שהחיפוש בפייסבוק נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים ופיתוח הממשק טרם הושלם.

תחרות עתידית עם גוגל?

המהלך החדש עתיד להחריף את המלחמה המתנהלת בין פייסבוק לגוגל. בשעה שענקית הטכנולוגיה משקיעה מאמצים רבים (בעיקר מאחורי הקלעים, בשלב זה) על מנת להעמיק את חדירתה לעולם הרשתות החברתיות, פייסבוק מגיבה בהשקת שירותי רשת המאיימים על גוגל, דוגמת שירות התקשורת החדש שלה הכולל יכולות אימייל ומנסה להתחרות בג'ימייל.

רק השבוע רכשה פייסבוק את חברת סנאפטו הישראלית, המפתחת פלטפורמה להריצת אפליקציות על טלפונים סלולריים פשוטים (Feature Phones), בעסקה בשווי 70 מיליון דולר. מהלך זה ייתכן ונועד, בין השאר, על-מנת להעמיק את החדירה של פייסבוק לשווקים מתפתחים, ולאלץ את גוגל להשקיע זמן ומשאבים רבים יותר על מנת לפעול בהם בצורה רחבה יותר.

תגיות