אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כוכבים בחוץ צילום: דביר כחלון

כוכבים בחוץ

מעצבים ישראלים צעירים מגלים שחשיפה בינלאומית בתערוכות ובמגזינים היא השדרוג העסקי האולטימטיבי

23.03.2011, 11:22 | לרה רוטר

ככל שיאהבו את מולדתם, ישראל הקטנה מתקשה לספק למעצבים צעירים קרש קפיצה כלכלי, מהסוג שהצלחה בחו"ל יכולה להעניק להם. בחודש שעבר הבין יוסי קצב, המעצב של המותג Sketch, את כוחה של חשיפה מעבר לים כשפורסמה עליו כתבה במהדורת פברואר של מגזין "מונוקול" הבריטי. "כתב המגזין, שביקר בארץ, נכנס לחנות שלי במתחם התחנה וקנה בגדים", הוא מספר. "כעבור שבוע הוא התקשר ואמר שהוא רוצה לפרסם כתבה על המותג במגזין. חשבתי שהוא עובד עליי, ושלחתי לו את החומרים שביקש בספקנות. כששלח לי לבסוף את הכתבה הסרוקה, לא האמנתי שזה קורה לי". שני העמודים במגזין זימנו מבול של טלפונים מקניינים בעולם, וגם פגישה אחת עם משקיע שרוצה לפתוח סניף של המותג בלונדון. "אני עובד מאוד קשה בימים אלו. בחודש הבא עתידה לצאת גם כתבה במגזין 'Wallpaper'. אני במגעים עם קניינים ונערך להגדלת כמויות הייצור. עד כה ייצרתי כ־50 פריטים לדגם. זה הולך להשתנות עכשיו", מחייך קצב.

דגם של יוסי קצב, צילום: אלון שפרנסקי דגם של יוסי קצב | צילום: אלון שפרנסקי דגם של יוסי קצב, צילום: אלון שפרנסקי

סיפור דומה חוו ענת שפירא ועיינה פישמן, המעצבות של מותג האקססוריז Two A, כשנסעו להציג באקססוריז שואו, תערוכה שנערכת בניו יורק במקביל לשבוע האופנה. "התערוכה הובילה להרבה פגישות. החומרים שאנחנו עובדים איתם, כמו גומי תעשייתי וערמונים מלוטשים שמיובאים מיערות הגשם, יצרו באז סביב הדוכן שלנו. קיבלנו הזמנות מחנויות בארה"ב ונעשתה הזמנה ענקית, של כל קולקציית הקיץ שלנו, לחנות הרשמית של המוזיאון בטורונטו", מספרת שפירא. "הוזמנו לפגישות ב'ווג' האמריקאי ובמגזין 'אין סטייל'. לפני כמה ימים כבר פורסמה שרשרת צינורות שלנו ב'אין סטייל', בגיליון הבא תפורסם שרשרת עץ, וב'ווג' נקבעה לנו פגישה נוספת עבור אייטם שעתיד לצאת בקיץ". מכיוון שהתכשיטים מיוצרים בעבודת יד, מאז התערוכה הכפילו השתיים את כמות כוח האדם בעסק ואף החלו להיעזר בקבלני משנה עבור פרטים מסוימים.

המעצבות ענת שפירא ועיינה פישמן, צילום: חגית גורן המעצבות ענת שפירא ועיינה פישמן | צילום: חגית גורן המעצבות ענת שפירא ועיינה פישמן, צילום: חגית גורן

הביקור בתערוכות בינלאומיות הביא גם את מותג השמלות השחורות Black Market של המעצבת קרן בנקר לשגשוג. "לפני שנתיים התחלתי לשווק את המותג בתערוכות 'בראד אנד באטר' ו'הו איז נקסט' והתחלתי לצבור תאוצה בעזרת הזמנות מבוטיקים קטנים, שחזרו והזמינו אחר כך שוב. לפני שתי עונות התחלתי לשווק גם לשתי חנויות גדולות ביפן, ומכיוון שאני נוכחת כבר ארבע עונות בתערוכות הגעתי למצב שכיום אני משווקת ל־37 נקודות באירופה. בתערוכה האחרונה בברלין קיבלתי פנייה מאתר האינטרנט Modcloth, שקיבלו ביטחון לעבוד איתי אחרי שראו שאני מציגה שוב ושוב. איתם זה כבר סיפור כמותי אחר - חנויות מזמינות ממני עשרות פריטים, הם הזמינו מאות מכל דגם. הכמויות שמזמינות החנויות ביפן דומות, אבל הם מזמינים רק מידה סמול".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות