אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": המחיר שקבעה בטר פלייס לרנו פלואנס החשמלית: 123 אלף שקל

רק בספטמבר יתחיל השיווק ההמוני של המכונית בישראל, אך בטר פלייס נמצאת עמוק בשלב ההכנות. במסמך ששלחה לחברות הליסינג מבהירה החברה כי תמכור להן מכוניות רק אם יתחייבו לשווקן במחיר שאינו גבוה משל המתחרות. בנוסף, חשפה את תחנת החלפת הסוללות הראשונה

23.03.2011, 10:44 | תומר הדר

מחירה של רנו פלואנס החשמלית, שתשווק בישראל על ידי חברת בטר פלייס, תעלה לצרכן 123 אלף שקל - כך עולה מתוכנו של מסמך שהפיצה בשבועות האחרונים בטר פלייס בין כמה חברות ליסינג גדולות. מחיר המכונית אינו כולל סוללה, אך ממילא לא יידרשו הנהגים לרכוש את הסוללות, אלא ישכרו אותן מבטר פלייס. היום (ד') תיחנך תחנת הטעינה הראשונה של החברה בקריית עקרון, אף ששיווק המוני של רנו מהדגם החשמלי צפוי רק ברבעון האחרון של השנה.

המסמך שהפיצה בטר פלייס בין חברות הליסינג הוא חלק מהכנות החברה לקראת השתלבות בשוק הרכב הישראלי. הפנייה לחברות הליסינג טבעית ומתבקשת, משום שהן הרוכשות של רוב המכוניות המשפחתיות שנמכרות בישראל. במסמך קוראת בטר פלייס לחברות הליסינג להפוך ל"שותפות חזון" שלה. נזכיר כי בעבר שקלה בטר פלייס להקים זרוע ליסינג משלה, אך בסופו של דבר גנזה את הרעיון.

במסמך ששלחה לאחרונה מבהירה בטר פלייס כי חברת ליסינג שתרכוש ממנה מכוניות חשמליות, תתחייב לתמחר את עסקאות הליסינג של המכוניות האלה במחיר שלא יהיה גבוה מזה של המכוניות המתחרות. הכוונה היא למכוניות משפחתיות בנפח מנוע של כ־1.6 ליטרים, דוגמת מאזדה 3 ויונדאי i30, שעלות הליסינג שלהן היא כ־2,500 שקל בחודש. בטר פלייס הוסיפה במסמך התחייבות לרכוש מחברות הליסינג את המכוניות החשמליות בתום תקופת החכירה, מהלך שאמור לתת מענה לחששות בענף הליסינג מירידת ערך גדולה של הפלואנס החשמלית.

בצד היתרונות נהנית הפלואנס החשמלית ממס קנייה של 10% בלבד ממחיר היצרן שלה, זאת במטרה לעודד את הפחתת זיהום האוויר. מקבילותיה מונעות הבנזין או בדיזל, מחייבות מס הקנייה בסיסי של 90% ממחיר רכישתן מהיצרן, בניכוי אלפי שקלים לפי מידת הזיהום שהמכונית פולטת. אף שההערכות הן שמחיר היצרן של הפלואנס גבוה משמעותית ממחיר היצרן של המתחרים, מחירה הסופי דומה מאוד לזה של המכוניות המשפחתיות הרגילות, וכך גם שווי השימוש שלה, העומד על 2.48% ממחירה - 3,075 שקל.

רנו פלואנס רנו פלואנס רנו פלואנס

עם זאת, לקוחות בטר פלייס יוכלו ככל הנראה ליהנות מ"חבילות נסיעה" דומות לאלה שעליהן הכריזה החברה בתחילת החודש בדנמרק. מדובר בכמה "מסלולי שימוש", הנקבעים לפי מספר הקילומטרים השנתי של המשתמשים. המסלול היקר ביותר בדנמרק, למשל, עולה כ־400 יורו בחודש, ומאפשר לנהג לנסוע ללא הגבלה.

ברבות מחברות הליסינג מביעים ספק ביכולת הלקוחות לאמץ את המכונית החשמלית, וחוששים מפני תגובת יבואני הרכב הוותיקים. "נשמח לחתום על מסמך הבנות שבו אנו מצהירים על כוונה לרכוש מכוניות מבטר פלייס", אומר גורם בענף הליסינג, "אך בל נשכח שלא מדובר כאן באמת בהעברת כסף, אלא רק בסוג של מחווה. בנוסף, יבואני הרכב הוותיקים שעמם אנו בקשר מצוין לא יאהבו לשמוע שהתחייבנו לא לתמחר את המכונית החשמלית במחיר יקר יותר מהמכוניות שלהם".

מבטר פלייס נמסר בתגובה: "החברה אכן מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברות הליסינג המובילות בישראל, ואינה מגיבה מעבר לכך על פעילותה העסקית".

בטר פלייס חושפת את תחנת החלפת הסוללה

בתוך כך, בטר פלייס חשפה היום את תחנת החלפת הסוללות הראשונה לרכב חשמלי, אשר ממוקמת באזור התעשיה הסמוך לקריית עקרון. התחנה עצמה ממוקמת בסמוך לתחנת דלק של פז ברחוב המלך חסן.

.

תחנת החלפת הסוללה עצמה ממוקמת בבניין הצמוד לתחנת שנאים של חברת החשמל בה מוטענות הסוללות. מתקן ההחלפה עצמו משנע את הסוללה במסלול תת קרקעי אל תחתיתה של המכונית, מדגם רנו פלואנס, ו"מרכיב" את הסוללה בתחתיתה, בתהליך אשר אורך כ-5 דקות.

בעתיד יוקמו תחנות נוספות בנתניה ובחיפה. יצוין שכיום קיימת אך ורק מכונית אחת בעולם אשר מצוידת במנגנון סוללה נתיקה אשר מתאים לתחנת ההחלפה של בטר פלייס - רנו פלואנס. יתרה מזאת, כיום במדינות אחרות שבהן משווקות מכוניות רנו חשמליות, הן לא משווקות עם מנגנון סוללה מתחלפת.

לדברי שר התשתיות עוזי לנדאו אשר נכח באירוע: "אנו מכורים לנפט. הביקוש לדלק עולה כי אנו מכורים למכוניות ולדלק. כך אנו הופכים למכורים למי שמייצר את הדלק.

"מדובר בהתמכרות פוליטית וסביבתית שיש לעבור גמילה ממנה. כאשר אנו עוצרים בתחנת דלק אנו מממנים את הטרור. אנו מממנים את איראן. אנו מממנים את האסלאם הרדיקאלי. כשאנו משתמשים בדל אנו מסייעים לאויבי הדמוקרטיה.

"מדינת ישראל חרטה על דגלה להיכנס לפרויקטים של תחליפי דלק ואחד הדברים החשובים ביותר לקדם כתחליף הוא תחליפי הדלק. המכונית החשמלית היא כלי חשוב במאבק בהתמכרות לדלק. אנו חונכים כאן מכון לגמילה מדלק. המכונית החשמלית, כשתיכנס לאירופה ולארה"ב, היא אמצעי גמילה מאלה שאינם חובבי ציון, אלה שחיים באיראן"

תגיות

62 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

62.
שי אגסי זה דוגמא ליזם מבריק שעושה רק טוב למדינה ולעולם
ואנחנו בארץ חייבים להיות הראשונים לרכוש את המכוניות החשמליות של אגסי,,,כי לנו יש אינטרס רב יותר במכונית חשמלית הן כדי לשמור על כדור הארץ והן בשביל להחליש את כוחם של מדינות מייצרות הנפט שברובם לא אוהבים אותנו בלשון המעטה. ולהפסיק את ״אורגיית הנפט״ של המזה״ת. תמיד בהיסטוריה האנושית יזמים כמו אגסי שרצו להטיב עם עצמם הטיבו פי כמה וכמה את החברה והעולם.
ביזנס מן צעיר  |  26.03.11
58.
ישראלים לא פראיירים. המחיר מה שמעניין ולא הסביבה.
בתור ישראלי אגסי צריך להבין שבמאה ה21 כל אדם חושב על תועלתו האישית לפני הסביבה. בדיוק בגלל זה אף אחד לא ירכוש רנו במחיר מופרז גם אם היא לא מזהמת. אני אמתין שההייפ סביב המיזם ירד ה"eraly adapters" יממנו את עלויות התפעול הראשוניות. ללא ספק המחיר ירד ואת זה גם אגסי מבין. השאלה היא מתי? לדעתי, תוך שנה וחצי מיום מכירת הרכב הראשון המחירים ירדו משמעותית ויתייצבו באזור ה 90000 שח. אם אגסי באמת רוצה להפתיע את השוק עליו ראשית ללכת לכיוון מכוניות הסופר מיני (סוזוקי אלטו וכו) אלו מכוניות שמיועדות לנסיעות קצרות יחסית ואדם ממוצע מסוגל מבחינה פסיכולוגית לשלם עליהן מחיר דומה לרכבי בנזין (50-60 אלף שח). הרעיון של להתחיל ממכונית משפחתית מטרתו אחת: לרתום למהלך את חברות הליסינג שמהוות את מנוע הצמיחה והצריכה של שוק הרכב. יש לשנות אסטארטגיה ולהכות את השוק בהפתעה. אחרת שוב, בטר פלייס תאלץ להוריד מחירים בפרק זמן קצר עקב מחסור בביקושים.
טלי  |  24.03.11
לכל התגובות