אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוטובוסים ייסעו בכבישי אגרה כדי להשיג את הרכבת צילום: אורן אגמון

האוטובוסים ייסעו בכבישי אגרה כדי להשיג את הרכבת

ל"כלכליסט" נודע כי הקווים 380 ו־370 של חברת מטרופולין ייסעו כפיילוט בכביש 6 ובנתיב המהיר. המטרה: להתמודד מול הרכבת על לב הנוסעים

23.03.2011, 07:02 | ליאור גוטמן

חברת התחבורה הציבורית מטרופולין נלחמת ברכבת: ל"כלכליסט" נודע שהחברה תחל להפעיל בקרוב פיילוט, שבמסגרתו ייסעו חלק מקווי האוטובוסים שהיא מפעילה בין באר שבע לתל אביב דרך כבישי האגרה שבדרך. מטרת הפיילוט היא לקצר את זמני הנסיעה בין בירת הנגב לבירת העסקים בעשרים דקות עד חצי שעה.

הקווים המדוברים הם 380 ו־370, שייסעו דרך כביש חוצה ישראל (כביש 6) בשני הכיוונים, ובנתיב המהיר בכניסה לתל אביב כאשר הם מגיעים מהדרום. במטרופולין מאמינים שמסלול זה יאפשר זמן נסיעה בין הערים של שעה ועשר דקות. לשם השוואה, נסיעה ברכבת בין תל אביב לבאר שבע אורכת כשעה וחצי. כצעד משלים וכדי להקשות עוד יותר על הרכבת, שגובה 29 שקל על נסיעה בכיוון אחד בין הערים, תגבה מטרופולין 16.5 שקל בלבד.

מטרופולין הוקמה ב־2000, ושנתיים לאחר מכן החלה להפעיל את אשכול התחבורה

הציבורית בדרום, מאזור אשדוד ועד מצפה רמון. ב־2009 זכתה החברה באשכול התחבורה הציבורית בשרון, הכולל את כפר סבא ורעננה. מנכ"ל מטרופולין אילן קרני מסביר כי הבחירה לנסוע בכביש 6 ובנתיב המהיר נועדה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, קודם כל באמצעות קיצור זמן הגעה ליעד.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
להעביר אוטובוסים בין ב"ש לת"א דרך כביש שש והנתיב המהיר זה דבר מתבקש
כדאי גם לזכור כי הנתיב המהיר פתוח ללא תשלום לתח"צ, כך שאין לראות בכך צעד מיוחד. השאלה האמיתית היא איך תצליח מטרופולין להתמודד עם הרכבת אחרי שזו תסיים את ההכפלה והמסע בין שתי הערים יימשך רק חמישים דקות.
המיודע  |  23.03.11
לכל התגובות