אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר בארה"ב: אחריות חברתית מגדילה רווחיות צילום:PhotoObjects

מחקר בארה"ב: אחריות חברתית מגדילה רווחיות

לפי סקר חדש שני שלישים מהאקדמאים בעלי הכנסה גבוהה חושבים שהדבר החשוב ביותר למוניטין של תאגיד הוא "התנהלות עסקית כנה, ושקיפות"; הסיבה לקשר בין הצלחה כלכלית לאחריות חברית היא נאמנות גבוהה של הלקוחות

23.03.2011, 20:12 | סוכנויות הידיעות
במשך שנים, מנהלי חברות רבים אימצו את אמירתו של מילטון פרידמן שהאחריות החברתית היחידה של עסק היא להגדיל את הרווחיות שלו. אך עבור עסקים היום, נראה שההפך הוא הנכון - הגדלת הרווח תלויה באימוץ אחריות חברתית.

לפי סקר של חברת אדלמן בארה"ב, שני שלישים מתוך 5,000 הנסקרים חושבים שהדבר החשוב ביותר בשביל תדמית חברה הוא "התנהלות עסקית כנה ושקיפות". מחצית מהנסקרים סברו שחברה שנחשבת טובה צריכה להיות "אזרחית תאגידית טובה". רק 39% ציינו רווח למשקיעים כמרכיב חשוב למוניטין החברה.

הנסקרים כולם הם אקדמאים עם הכנסה שנמצאת ברבעון העליון של קבוצת גילם. הסקר סיכם ש"עסקים חייבים להקצות משאבים ולהתיישר לפי מטרות חברתיות".

לאחריות חברתית יש גם יתרונות מדידים בשורה התחתונה. לפי מחקר שפורסם בשנה שעברה ב-Advanced Management Journal, יש יחס סטטיסטי חיובי בין תאגידים ש"עושים טוב" לבין אלו שמצליחים. במחקר נבחנו 120 תאגידים בארה"ב שהיו חברים במדד הדאו ג'ונס בין השנים 1999 ל-2007. כדי להיכנס למדד, דאו ג'ונס מעריכים את ההזדמנויות והסיכונים של החברות בתחומים הכלכליים, החברתיים והסביבתיים.

החוקרים השוו את הביצועים הכלכליים של החברות האלו עם אלו של 120 תאגידים שלא היו חברים במדד הדאו ג'ונס. הם מצאו שחברות שאימצו מדיניות של אחריות חברתית היו שולי רווח נקי גבוהים יותר ורווח גדול יותר על נכסים מאלו שלא נהגו כך.

הכלכלנים הסבירו את הקורלציה בין הצלחה כלכלית לאחריות חברתית בכך שלקוחות של תאגידים אלו נשארים נאמנים יותר, בעיקר אלו עם מודעות מוסרית גבוהה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות